Spotify Premium teruggezet naar Free

Reputatie 7
Badge +21
Momenteel kan het zich voordoen dat Spotify Premium opeens terugspringt naar de Free variant! De situatie wordt op dit moment onderzocht, en het probleem zal zo snel mogelijk opgelost worden.

Tip voor dit moment: als je de activatiecode waar je in het verleden je account Premium mee hebt gemaakt nog hebt, kun je die nu gebruiken om je account opnieuw Premium te maken!

23 reacties

Hoi Koen,

Bij mij is zoals jij al aangeeft spotify premium terug gegaan naar free, terwijl ik een alles in 1 pakket van kpn heb. De activatie code heb ik waarschijnlijk niet meer ( of deze moet terug te vinden zijn in mijn kpn) is er nog een andere fix of al zicht op de oplossing van het probleem?

Groetjes Michael
Reputatie 7
Badge +26
Dag Michael, vervelend dat je hier ook last van hebt. We zijn nog in afwachting van onderzoek door Spotify. Intussen is de snelste oplossing dat ik je een nieuwe code toestuur. Je ontvangt de code dan morgen. Als ik je hiermee kan helpen, reageer dan op mijn privébericht. Ik maak dit direct in orde.

Als we meer nieuws hebben over deze storing laten we het uiteraard weten in dit topic.
Reputatie 7
Badge +26
@Michael: Heb je de nieuwe code al kunnen testen? Is Spotify weer omgezet naar Premium?
Ook ik heb helaas mijn activatiecode niet meer maar ben ook teruggezet naar Spotify free. Kunt u mij ook een nieuwe code sturen?
Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Rogier, welkom! Ik kijk het graag voor je na, en stuur je zo nodig een nieuwe code. Reageer je op mijn privébericht?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Rogier, bedankt voor je privébericht. Ik heb opdracht gegeven je een nieuwe code te sturen per e-mail. Die ontvang je binnen enkele werkdagen 🙂 Ik hoor het graag zodra het is gelukt.
Reputatie 7
Badge +22
Paul_ schreef:

Hoi Rogier, bedankt voor je privébericht. Ik heb opdracht gegeven je een nieuwe code te sturen per e-mail. Die ontvang je binnen enkele werkdagen 🙂 Ik hoor het graag zodra het is gelukt.

Rogier heeft me via een privébericht laten weten dat de code binnen is 🙂 Als er in de toekomst nog eens vragen zijn weet je ons te vinden!
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb even naar mijn Spotify gekeken. Gelukkig staat ie nog goed. Begrijp ik het goed dat het niet bij alle klanten is??? Hoop dat ie goed blijft staan. Anders meldt ik me hier! 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Dat begrijp je goed Dennis. Dit probleem is eigenlijk al van een tijdje geleden inmiddels.
Sinds een paar dagen is ook mijn Spotify account ineens omgezet van Premium naar Free. Ik heb al een aantal zaken geprobeerd, die elders op het forum staan, maar tevergeefs. De oude activatiecode heb ik nog, maar deze is allang verlopen. Is dit op te lossen met een nieuwe activatiecode? Zo ja, is die dan ook weer in te voeren via www.kpn.com/spotify?
Alvast bedankt!

Admin: dubbele topic verwijderd
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @WilV, welkom op het forum! Lastig dat je Spotify Premium ineens teruggezet is naar Free. Met een nieuwe activatiecode kun je je account inderdaad weer Premium maken. Stuur je een reactie op m'n privébericht ? Dan help ik je verder!
Hallo, bij ons is het spotify premium ook terug naar free gezet.
heb de activeringscode terug gezocht maar werk niet.
Iemand een oplossing?
Reputatie 7
Badge +25
Welkom @rynanny, dat is gek! Ik help je graag verder. Reageer op mijn privébericht , dan krijg je een nieuwe code van me!
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb je gegevens erbij gehaald en zie dat je Alles-in-1 Instap hebt. Daar zit geen gratis Spotify Premium bij. Dat zit wel bij Standaard en Premium. Voor zover ik kan zien, heb je ook nooit Spotify Premium gehad op dit abonnement. Heb je het misschien los aangevraagd bij Spotify zelf?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @WilV, ook bij jou zie ik helaas geen actief abonnement waar Spotify Premium gratis bij inbegrepen zit. In een reactie op je privébericht heb ik je nog wat extra toelichting gegeven. Als ik op dit moment nog iets voor je kan doen weet je me te vinden 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Waarom @ryanny eerder Spotify Premium heeft gehad, dat is onduidelijk, het zat namelijk niet gratis bij het abonnement in. Spotify Premium kun je er alsnog bijnemen voor 7,50 euro per maand. Als er verder iets is, of je hebt vragen, stel ze vooral.
Contact gehad met klantenservice. Die bleken niet te weten dat er een probleem met Spotify was.
Ze kunnen dan ook niets doen en doen dan ook niets.
Jammer, want ik had juist hele positieve ervaringen met de klantenservice.
Maar deze dame wist echt helemaal van niets.
Morgen maar weer eens bellen.
Paul, de moderator wellicht

*Admin: bericht verplaatst vanuit een ander topic
Vandaag contact gehad met klantenservice. Dame wist van helemaal niets. Had nog niet vernomen dat er met spotify iets aan de hand zou zijn. Ze kon niets vinden in mijn gegevens over het feit dat ik al jaren spotify premium heb, i.c.m glasvezel instap. Ik heb indertijd een acvtiveringscode gehad, maar die werkt nu niet meer.
Ook telefoonnummers en klantnummers worden niet herkend.
Normaal zijn mijn ervaringen met klantenservice heel goed, maar nu werd niet ingegaan op het probleem en werd ik afgescheept met: het staat niet in het systeem en : ik kan u van hier uit net aanmelden. Typishc, want afmelden/terugzetten was geen enkel probleem.
Over korte tijd dus einde kpn. Heel jammer
Reputatie 7
Badge +14
Door een fout van KPN had je toegang tot spotify premium, dit is recent gecorrigeerd. Spotify premium zit namelijk niet in een instap abbonement 😉

Eigenlijk was het een fout van KPN, maar helemaal in jouw voordeel 🙂 Zie het als een beetje extra service die eigenlijk niet voor je bedoeld was 😉

Instap abonnementen horen bijvoorbeeld geen spotify premium te hebben, maar je kan via mijnKPN een spotify abbonement voor 7.50 per maand aanschaffen 🙂
Sjors K.
Dank je wel voor de reactie. Opvallend is wel dat dat foutje van KPN bijna 4 jaar heeft geduurd en dat KPN niet de moeite heeft genomen om mij even op de hoogte te stellen van het feit dat ze gaan corrigeren. Ik denk dan ook dat het anders in elkaar zit. Ook abonnees van Spotify van wie het abonnement niet via KPN loopt zijn met hetzelfde probleem geconfronteerd. Ook als ze een betaald premium abonnement hebben. En ook KPN klanten met een alles in 1 abonnement hebben sinds kort dit probleem. Daarom wacht ik maar even met het aanschaffen van een abonnement voor 7.50, wat overigens in mijn geval niet wordt aangeboden. Ik krijg een optie voor 9,99 euro per maand.l
Reputatie 7
Badge +14
Excuus, ik dacht dat het 7,50 was. Er was een aanbieding voor spotify icb een mobiele bundel van 7,50. Ik was ik veronderstelling dat deze aanbieding ook geldig was voor alles in 1 instap klanten.

Zelf had ik ook een dergelijk "probleem" met mijn mobiele abbonement. Hier had ik ook een spotify abbonement die maar niet uitgeschakeld werd, dit heb ik doorgegeven aan KPN en toen was men er achter dat er te veel accounts actief waren. Indirect kan je mij dus de schuld geven.

Dat het 4 jaar heeft geduurd, tja: Als men het niet door heeft.... En gezien het diep in allemaal systemen zit van verschillende partijen... Dan ga je er niet naar kijken als er geen noodzaak toe is. Bovendien klagen klanten meestal niet als ze iets gratis krijgen 😉

Het klopt inderdaad dat het wel eens voor komt dat spotify standaard en premium klanten soms last hebben van een deactivatie die wordt uitgevoerd door een fout in het systeem, als dit voor komt kunnen de desbetreffende klanten zelf via de volgende pagina het abbonement met hun oude activatiecode opnieuw activeren:
https://campagne.kpn.com/spotify

En tja... Als het via een andere partij loopt weet ik niet hoe het gaat. Maar dat weten de desbetreffende partijen beter.

Vervelend dat je hierover niet benaderd bent. Men kan een fout maken en het recht zetten maar het is altijd netjes om het goed met je klanten te communiceren. Ik bedoel, wie zal klagen ze onbedoeld jaren extra diensten gratis konden ontvangen diensten ontvangen 😉 . Ik heb toevallig net voor deze post een bericht gestuurd naar een van mijn contacten binnen KPN met dit stukje feedback 😛
Dank SjorsK voor alle moeite.
Ik ga maar gewoon een abonnement nemen. Als dat dan wordt teruggezet dan heb ik echt reden tot klagen.:D
Reputatie 7
Badge +22
Ha thijjse1, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je baalt van het feit dat je opeens geen gebruik meer kan maken van Spotify Premium.

Sjors legt al uitgebreid uit waar dit precies aan ligt. Ik ben het met eens dat de communiatie hierover beter had gekund.

Waar ik wel benieuwd naar ben, is waar je nu ziet staan dat Spotify Premium maandelijks € 10,00 kost. Op www.kpn.com/spotify wordt het nog aangeboden voor € 7,50 en in onze achterliggende systemen zie ik ook overal € 7,50 staan.

Als je wilt dat ik Spotify voor je aanzet, reageer dan op m'n privébericht 🙂

Reageer