Beantwoord

Storing.

  • 14 January 2021
  • 12 reacties
  • 156 keer bekeken

Van het één op het andere moment geen internet en geen tv meer. Er zou geen storing zijn, toch heeft het er alle schijn van. 
Moet ik nu echt wachten tot er maandag een monteur tijd heeft om te concluderen dat bij mij de kabeltjes gewoon aangesloten zitten?
Kan ik ergens een storingsdienst bellen, waarschijnlijk is het zo door te meten.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 21 January 2021, 14:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Luuuk , heb je al gebeld met KPN via 0800 0402 ?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Luuuk, wat balen zeg geen diensten. Heb je al gebeld? Zo niet, kijk ik nog graag mee. Wil je dan je profiel voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee wat er aan de hand kan zijn. 

Kun je dan ook gelijk vast vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Met een ronde kabel van maximaal 2 meter? 

Modem is al herstart of zelfs gereset? 

Welke lampjes branden/knipppen er in welke kleur? 

Inmiddels contact gehad. Probleem lijkt bij wijkcentrale te liggen.
Voor nu extra internet tegoed op mobiel toegezegd gekregen. Nu toch maar weer afwachten en hopen dat er snel een monteur naar die centrale gaat.
Overigens het tegoed op mijn telefoon nog niet gezien.
@Bart_Z  Ik zal mijn profiel wel even aanvullen.

Reputatie 7
Badge +20

Actie is dus al gestart begrijp ik. Dat is fijn. Dat zie ik ook terug. Ik kan daar niet zoveel meer aan toevoegen. De extra data kan even duren, tot max 24 uur totdat deze toegevoegd is.

@Bart_Z  Internet werkt nog steeds niet. Kun je ook zien of er aan wordt gewerkt? Als ik op de kpn site kijkt staat er dat er geen storing is.

 

Reputatie 7
Badge +16

De storing zie je niet terug op onze website, omdat er geen algemene storing bekend is in jouw postcodegebied. Er is al een storingsmonteur ingepland, zie ik. Deze komt de aansluiting eerst bij jou thuis controleren en indien nodig, gaat hij/zij naar de wijkcentrale. Het is nu afwachten totdat de storingsmonteur langs komt!

Gisteren werd bij de test aangegeven dat de wijkcentrale een storing gaf en dat daar een monteur naartoe zou gaan. Los van een monteur bij mij thuis, die als de wijkcentrale goed functioneert waarschijnlijk niet nodig is.

Als er een netwerkkaart stuk is zullen ongeveer 300 aansluitingen in je woonplaats nu zonder zitten. Zo'n storing komt niet op de storingspagina inderdaad.

Hier duurde het (alweer een jaar of 3 geleden, digitenne was nog SD) bij dit type storing 10 dagen incl. de weekeinden voordat het weer werkte. Gelukkig was indertijd mij buurvrouw niet getroffen (diens wifi tijdje gebruikt). Smartphone's waren toen nog geen gemeengoed en had ik ook niet.

Voor je laptop en andere apparaten kun je de Hotspot (wifi connectie) van je telefoon aanzetten.

@Shyrin_  @Bart_Z Nog steeds geen extra data tbv internet tegoed ontvangen op mijn mobiele telefoon. Inmiddels al meer dan 24u geleden. Daarbij ben ik wel heel de dag ingelogd op internet. Wanneer kan ik die beloofde data ontvangen?

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben nu denk ik niet meer op tijd. Excuses. Ik zie dat de monteur elk moment kan komen. Hoor graag of hij het op kon lossen? Anders moeten we even verder kijken naar de data. 

@Bart_Z Probleem nog steeds niet opgelost. Monteur concludeerde eergisteren dat bij graafwerkzaamheden in de straat de kabel is beschadigd. Er zitten hier nu twee straten zonder internet. Gisteren is er weer een monteur geweest die het zou gaan repareren, maar doordat het gisteren ochtend regende kon er niet gegraven worden. 
Op dit moment vinden er ook geen werkzaamheden plaats.
Kan iemand aangeven wanneer de kabel wordt opgegraven en gerepareerd. Begint nu toch wel erg vervelend te worden. Thuiswerken zonder internet via een hotspot op telefoon.

Reputatie 7
Badge +20

Zeker vervelend. Begrijp ik ontzettend goed. Verwacht wordt dat ze deze vandaag weer opgelost hebben. Ik hoop het voor je.