Beantwoord

Storing internet/interactieve tv/telefonie Dodewaard

  • 8 July 2020
  • 5 reacties
  • 135 keer bekeken

Sinds dinsdag 7-07-2020 diverse aansluitingen gestoord postcoded 6669MB, o.a. huisnummer 38,38,40,44,45,49,50 e.a. Al diverse individuele storingsmeldingen gedaan . Volgens de website van KPN is er geen storing.  Bij melding wordt er per aansluiting een monteur ingepland. Conclusie van monteur zal zijn: De aansluiting is gestoord. Beste KPN, storing zit in kabel/kast.  Los het gewoon snel op!

Voor vragen/advies, ik hoor ze graag,

Erik bewoner Waalbandijk Dodewaard. 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 8 July 2020, 17:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Lemmer. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je op dit moment geen gebruik kan maken van onze diensten. Ik begrijp uit jouw verhaal dat er voor jouw adres al een afspraak met één van onze monteurs is ingepland. Aangezien er meerdere bewoners in jouw postcode gebied problemen hebben met hun verbinding is de kans groot dat het probleem inderdaad buitenshuis gezocht moet worden. Ik zal doorgeven dat er verschillende klanten problemen hebben met hun aansluiting, maar het is daarnaast belangrijk dat klanten die problemen hebben met hun verbinding contact opnemen met KPN, zodat dit zo goed mogelijk onderzocht kan worden.

Hallo, ik zie dit bericht ook langskomen. Inmiddels meerdere malen storing doorgegeven.  Sinds gisterochtend 7-7-2020 (8:10) hebben wij in onze buurt (meerdere huizen) (6669MC) ook geen internetverbinding meer en liggen alle gerelateerde diensten (TV etc..) eruit.  We zijn inmiddels meer dan 29 uur verder en hebben geen idee wanneer de storing zal worden opgelost.

Ik denk dat er een kabel is doorgesneden. Modem (V10) uitlezen geeft aan dat de uplink en carrier volledig afwezig zijn en er dus feitelijk geen signaal van de koperkabel komt.

Ik heb het vermoeden dat in de nabijheid van jullie kabelverdeler (6669BX Zelkweg 2 kastnummer AKVD) het probleem zit. In de nabijheid (Kalkestraat) zijn  graafwerkzaamheden aan de gang ivm de aanleg van glasvezel, Het zou mij niks verbazen als men daar een koperleiding heeft geraakt waardoor de problemen ontstaan. 

Groet, Sander

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @RadioSander, welkom op het forum!
Bedankt voor de update! Ik hoop dat ze de oorzaak en oplossing snel vinden. Heb jij hierover ook al een storingsticket aan laten maken?

Zojuist  13.20 bericht ontvangen dat er nabij de Zelkweg een kabel kapot zou zijn en die laat  KPN nu repareren.  Er zouden twee service voertuigen aanwezig zijn. Het zou een kabel betreffen met tientallen aders. KPN blijft op internet stug volhouden dat er op mijn adres en andere adressen geen storing is. Slechte informatieverstrekking KPN! Leermoment? De storing heeft inmiddels al ruim 24 uur geduurd. Zou de reparatie vandaag gereed komen?

Reputatie 7
Badge +20

Inmiddels is bekend dat het hier een storing betreft waar zo'n 32 aansluitingen door getroffen zijn. Op onze storingspagina is hij nu ook terug te vinden, als je je postcode en huisnummer invult krijg je vervolgens de optie op gegevens achter te laten zodat je op de hoogte wordt gehouden over het verloop van de storing.

De eindtijd die hierbij vermeld wordt is indicatief, het kan zijn dat de storing veel eerder verholpen wordt (waar ik op hoop uiteraard) maar het kan ook zijn dat dit langer gaat duren. Als men een betere inschatting kan maken van hoelang het nog zal duren voordat de problemen verholpen zijn, zal de vermoedelijke eindtijd hierop worden aangepast!