Beantwoord

Storingen met experiabox Sneller Internet Buitengebied

  • 7 July 2020
  • 11 reacties
  • 707 keer bekeken

Onze experiabox; Hardware version R01, Model VRV9517, en Firmware v5.00.31 build420, hebben wij besloten eens te gaan monitoren, aangezien de verbinding erg vaak uitvalt, en dat niet aan de LAN-kant van de box ligt. Wij hebben een DMZ in de Experiabox ingesteld, die gaat allereerst naar een eigen Mikrotik router en zo verder, van die eigen router loggen en zien we alles, daar is niets mis mee, al meer dan 2 jaar niet.

Zoals jullie hier zien is de box vaak onbereikbaar. De ping pong wordt bij downtime geverifieerd door een andere externe server. (Er is weinig twijfel mogelijk over waar de storing zit, namelijk: Niet aan onze zijde). Overigens waren wij vanochtend 7:23 niet eens wakker, dus stel dat het pingen lastig wordt bij extreem zwaar gebruik, dan kon dat het niet zijn. En dat is het ook niet. Het gebruik is de hele dag al vrij licht, hier en daar een zoom/teams meeting, wat browsen, mailen, hooguit wat up en downloads met icloud (door vriendin), maar telkens als de gehele uplink eruit ligt, dan is dat dus wel degelijk een flink probleem i.v.m. vanuit huis werken wat hier nog veel plaatsvindt.

En oh ja, die experiabox krijgt zijn stroom uit een UPS, dus stroomuitval is uitgesloten.

Hiervoor hoef ik dus echt niet in de wacht aan de telefoon te gaan hangen;

Ik meld dat *jullie* apparatuur/uplink niet naar behoren functioneert. Zal niet de enige zijn in deze omgeving, want bijna iedereen heeft hier 'Sneller internet buitengebied' van KPN. Ik ben ws. wel de enige die er wat mee doet, en hoop daarmee dat u er achteraan gaat, Ik hoef echt niet verwezen te worden naar derden, als ik een consult of hulp nodig had dan belde ik wel.

icon

Beste antwoord door benedict1 15 July 2020, 20:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

De experiabox V10A werkt niet optimaal met het 4G Modem. Dit is reeds bekend bij KPN. Het enige advies dat ik kan geven probeer een V10 Experiabox te krijgen.

De 4G modem is een Sagemcom, geldt dit daar ook voor ?

En hoe ‘krijgt’ een mens een V10 Experiabox ? En waarom niet meteen een V12 dan ?

Reputatie 7
Badge +9

Het 4G modem is oké. Er zijn 2 varianten. Een met de mogelijkheid om een externe antenne aan te sluiten en een zonder. De V12 is op dit moment nog niet geschikt voor SIB. Om je V10A te ruilen voor een V10 kan je bellen met de KPN of je moet wachten op een moderator welke reageert. Ik kan niet garanderen dat het lukt.

Wanneer je wilt wachten op een moderator dan kan je alvast je profiel helemaal invullen zodat de moderator gelijk al je gegevens heeft.

Blijft vreemd dat als dit bekend is bij KPN, waarom ze dan tòch alsnog V10a modems uitdelen aan relatief nieuwe abonnees (wat wij zijn). Staat die a voor alpha(-versie) of zo?

Pfff, gaat weer lekker daar KPN !

Badge +19

Even geduldig wachten op een medewerker:wink: . Hier werkt het prima met de v10.

Reputatie 7
Badge +15

@benedict1 Welkom op het forum, wat vervelend dat je zoveel problemen hebt met je sneller internet buitengebied. Dit zou inderdaad te maken kunnen hebben met de V10a die je op dit moment hebt. In dit geval ga ik proberen je Experiabox om te ruilen. Zou je voor mij je forumprofiel nog willen aanvullen met het juiste mobiele nummer? Dan kan ik het proces in gang gaan zetten! 

Heel graag. Wat ik me afvraag is of die v10 dan nieuwer of ouder is dan de V10a ? En sowieso, ik heb een router hier die prima de load-balancing tussen de twee modems (ADSL en 4G) zou kunnen doen, maar goed, dat heb ik al eerder gevraagd en lijkt onmogelijk.

Afgelopen nacht was het weer flink hommeles, zo te zien. Vandaag overdag viel het mee. Ik ben heel benieuwd wat er allemaal bij jullie in de logs te zien is.

 

Ik zie in het forumprofiel nergens dat ik een mobiel tel.nr kan invoegen, wel het klantnr voor mijn mobiele abo, wat ik heb ingevuld. Ook mijn mobiele tel.nr. in het vakje “Persoonlijke aanvullingen” ingevuld.

Reputatie 7
Badge +15

@benedict1 Ik heb het verzoek naar onze logistieke afdeling verstuurd, zodra ik hier reactie op heb zal ik het laten weten. Als de Experiabox V10 verzonden is zul je ook een sms van ons ontvangen. Zelf heb ik helaas van afstand weinig inzicht in logs, wel heb ik de verbinding doorgemeten en kom ik weinig bijzonderheden tegen. Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier laten weten. 

Heb gisteren de modem (v10 ZTE) ontvangen, vandaag aangesloten, al enige malen gereboot, met de Sagemcom ethernet-kabel in LAN-poort 1 van de experiabox, maar hij lijkt de extra 4G snelheid niet te pakken. De sagemcom is wel zichtbaar in de experiabox (op .252), en via browser kan ik erbij.

Is er iets wat ik mis? Moet ik de sagemcom resetten?

So far so good. De ZTE V10 doet het prima, 4G ging het na nog een reboot vanzelf doen. Wel aanzienlijk minder config opties. Geen firewall instellingen en geen config backup optie, wat me enigszins verbaast eerlijk gezegd.

Ik zal tzt nog een update posten als het inderdaad voorbij is met de uitval.