Beantwoord

storingen op mijn 5ghz apparaten en wegvallende wifi!

  • 26 March 2021
  • 4 reacties
  • 85 keer bekeken

Beste heer/mevrouw,

al sinds jaren ervaar ik problemen met mijn apparaten! sinds 2014 heb ik de mooie Experiabox V.8. Het is een mooie witte. En inloggen daarop lukt niet.  En ik ervaar problemen met 5gzh apparaten. Wat een ellende en verdriet. Dagelijks krijg ik verstoringen met bleutooth. Ik snap er niets van. Ik zou ook zo graag een gastaccount willen maken en dat lukt ook niet. OF mijn tv verstoort of mijn computer. Wat een gedoe!! Is dat gebruikelijke dienstverlening? ik weet het niet vandaar mijn vraag. 

 

en ik heb een Wifi versterker bekabeld aangelegd naar boven. De woning is niet meer dan begane grond en 1e verdieping en niet heel groot. Dus het gaat niet om grote afstanden. En bekabeld ook nog. De wifi versterker is ook aan de prijs. en dan zoveel storingen… wat moet ik nu toch doen?

 

ik hoor het graag!

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 29 March 2021, 17:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Ik heb de Wifi Manager doorlopen met het gevolg dat ik nu 50 euro aan kosten moet gaan maken om het euvel te verhelpen. Terwijl ik een goed abonnement heb en glasvezel. De Manager geeft aan dat ik een V10 heb en dat is niet het geval. Is het gebruikelijk dat ik nu de kosten ga dragen? Ik snap er niets van. 

  1. wifi boven 45 mb
  2. wifi beneden 25 mb bij de router!
  3. ik heb glasvezel
  4. een versterker boven van de KPN waardoor er betere wifi is. 
  5. Experia V.8
  6. TFT Internet en Interactieve TV (zou 50 mbps zijn!!!)
Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @jb-10! Ik wil graag voor je meekijken wat er precies aan de hand is. Op zich zijn de snelheden die je meet niet gek. Zou je aan kunnen geven wat je precies merkt met de 5Ghz apparaten? De reden dat de Wifimanager aangeeft dat er kosten worden gerekend is dat de snelheid consistent boven de 20Mbit uitkomt. Dit is de snelheid die we via de wifi garanderen. Wat ik nog wel zou willen vragen is welke versterker je hebt en of je 1 versterker hebt of dat je meerdere versterkers hebt staan. Dit kan namelijk een groot verschil maken. 

Beste Bram,

hartelijk dank voor je reactie. En in antwoord daarop het volgende,

  • de versterker boven is een Experia Wifi (zwart kastje van de KPN)
  • ik heb 1 versterker
  • wat ik merk is dat ik geen gast-account kan maken op mijn Experia V8
  • de meting is uitgevoerd zonder verhoogde belasting
  • gedurende de dag/avond merk ik dat de tv traag werkt en soms uitvalt 
  • gedurende de dag merk ik dat de pc hapert of blijft hangen. Ook als er meerdere laptops gebruikt worden
  • gedurende de dag/avond merk ik dat surfen op het internet vertraagd is.

Kunt u hiermee verder?

Reputatie 7
Badge +17

Ik denk wel dat ik alvast een reden heb waarom de wifi rond het modem slechter is dan die in de buurt van de versterker. De Experia Wifi is namelijk zo ingesteld dat bij het aansluiten daarvan de wifi op het modem wordt uitgezet. Dit kan je zelf zien doordat dan het lampje bij “Wireless” uit is. Ik zou dus verwachten dat je er twee in huis hebt, waarvan 1 in de buurt van het modem. Met de rest van de klachten lijkt het me verstandig eerst een meting te doen voor ik kijk welke aansturing het probleem oplost. Zou je je profiel in kunnen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan doe ik de meting en kijken we daarna verder. Zou je ook nog aan kunnen geven hoeveel apparaten er maximaal gebruikt worden op de momenten dat het minder gaat en waarvoor deze ongeveer gebruikt worden? Ik denk namelijk als ik het zo inschat dat de 50Mbit voldoende is om alle apparatuur van voldoende internet te voorzien. Maar ik wil het wel graag controleren.