Beantwoord

Tijdmelding 0900-8002 NIET op tijd !

  • 9 November 2019
  • 12 reacties
  • 1720 keer bekeken

Hallo,

Deze service loopt momenteel zeker een minuut achter op DCF tijd.
Wanneer doen jullie eens wat aan de nauwkeurigheid (“bij de volgende toon is het xx ….PRECIES…. ).

Via klantenservice heb ik deze vraag al eerder gesteld, maar toen moest ik uitleggen dat 0900-8002 een KNP service is en wat ik bedoelde met “tijdmelding”  Misschien is daarom mijn vraag blijven plakken ?

Dank !

icon

Beste antwoord door Nadia 13 November 2019, 09:27

Bekijk origineel

12 reacties

Als je het kan checken a.d.h.v. een DCF77 klok…. waarom bel je dat dan überhaupt? Gewoon op je zendergestuurde klok kijken zou ik zeggen.

Vroeger, toen het nog 002 was, was ik verslaafd aan die dienst. Belde soms wel 2 X per dag. Maar ik dacht nu dat het al zeker 10 / 15 jaar niet eens meer bestaat. Maar dus wel!

Volkomen overbodig ook met de qua prijs tegenwoordig zéér toegankelijke DCF77 klokken (ik heb er 7 incl horloge) en de tijd op de digitale settopboxen.

Naar wat ik via google vind op dat nummer lijkt het me inderdaad nog (steeds) een nummer van KPN.

Het zal allemaal wel, maar waar het om gaat is dat KPN een servicenummer in de lucht houdt onder verrekening van best wel een aardig bedrag precies NIET doet waarvoor het bedoeld is.

Ik hoop dus dat er “iemand” van KPN meeleest en dit oppakt.

Uitleg over DCF klokjes, ook al heb jij er wel 7 inclusief je horloge (Wow man !) heb ik helemaal geen behoefte aan. Maar ja dit soort dingen kan je natuurlijk verwachten op een forum….

Wat een rare reactie van je. Maar ja. Wat je al zegt: kan je verwachten op een forum :wink::grin: .

:arrow_right: Verder neem ik gewoon aan dat een KPN Moderator, die hier nog komt, ivm hiermee via het intranet écht wel de juiste afdeling kan vinden.

Hallo @PeterG  en @Kwestie Van Tijd , ik heb ook in iedere kamer minstens één DCF-klok staan + een aantal horloges, zal wel een ‘tik’ van me zijn.:relaxed:

De oudste klok is al weer meer dan 25 jaar oud en doet het nog steeds, een ‘echte’ Junghans:

JUNGHANS MEGA ALARM

 

Reputatie 7

Hallo @Kwestie Van Tijd, welkom op het KPN forum. Leuk dat je ons hier hebt gevonden, zo te zien heb je al kennisgemaakt met een zeer vooraanstaand forumlid, Peter. We denken hier graag met je mee in mogelijkheden en alternatieven. Maar ik begrijp dat je ons graag wil attenderen op het feit dat de tijdmelding niet meer goed loopt. Heel eerlijk, ik wist niet dat we deze dienst nog hadden? Dus ik kan me indenken dat de klantenservice hierin is blijven hangen.

In elk geval, ik ga uitzoeken hoe het zit. Zodat ‘Tante Cor’, die naam ken ik ook pas sinds kort, weer bijtijds is ;)  Heb jij nog connecties bij Tante Cor @SjorsK?

Reputatie 7
Badge +16

Jazeker Nadia, ze heeft een hartstikke mooi plekje in de bibliotheek op het hoofdkantoor gekregen. 😁👍

 

 

Ik had haar de laatste gevraagd wat de tijd was en de gepensioneerde tante was er helemaal stil van. 

 

Laten we eerlijk zijn, ze heeft hard genoeg gewerkt 😉

 

(Dat apparaat is Tante Cor, de oude 002 foutmelding)

foutmelding, @SjorsK ??

Reputatie 7
Badge +16

Tijdmelding bedoel ik :p Ik ben een IT’er he, dan wordt vrijwel vanzelf alles een foutmelding :’) 

Reputatie 7

Hallo@Kwestie Van Tijd, ik heb gevonden wat we zochten. Iemand binnen de organisatie kende een mannetje, die hiermee bekend is. We hebben de foutmelding doorgegeven. De tijdmelding van 0900 8002 moet (weer) kloppen. Ik ben zelf altijd fashionably late, en niet zo van de tijd dus om aan mij te vragen het te controleren is niet verstandig ;) Mocht iemand in het bezit van een DCF-klok zijn en toevallig een belletje wagen, laat het me weten of het klopt. Anders ga ik er achteraan :)

Reputatie 7
Badge +21

De enige klok die ik in mijn huis heb die nog niet DCF is, is de klok van de combimagnetron, alle andere klokken die ik heb zijn allemaal radiogestuurd.  (Heb dus nooit geweten dat het DCF heette :sunglasses::thinking: )
@SjorsK waar staat de afkorting DCF voor?

Reputatie 7
Badge +21

Wiki: 

De naam DCF77 is een identificatiecode voor radiozenders, die volgens de Internationale Telecommunicatie-unie (ITU, artikel 19) elke grensoverschrijdende zender dient te hebben. Aangezien de zender in Duitsland staat is de eerste letter de 'D'. Het betreft een zender voor de lange golf en de aanduiding hiervoor is de letter 'C'. De letter 'F' werd toegevoegd omdat deze langegolfzender in Mainflingen staat en dat in de nabijheid van Frankfurt is. De cijfers, afgeleid van de zendfrequentie, werden toegevoegd aangezien in de nabijheid ook andere zenders in dezelfde categorie (waaronder de DCF49 van de Europäische Funk-Rundsteuerung op 129,1 kHz) operationeel zijn.

Hallo @huistijger , kijk hier eens:

https://en.wikipedia.org/wiki/DCF77

e.e.a. is gebaseerd op atoomklokken verspreid over de hele wereld, voor Europa is dat een atoomklok in Duitsland die periodiek het juiste tijd/datum-signaal naar de betreffende klokken stuurt.

Je kunt bij een batterijwissel wachten tot de tijd/datum gepushed wordt, maar je kunt het ook handmatig aanvragen.

Reageer