Beantwoord

Valse e-mail van KPN

  • 15 January 2020
  • 8 reacties
  • 2442 keer bekeken

LS.,

Ik krijg sinds kort emails, zie bijlage, uit naam van KPN, maar ze komen niet van KPN, wat is dit?

Groet WillemA

Admin: nieuw topic aangemaakt voor vraag
*afbeelding aangepast i.v.m. privacy

 

icon

Beste antwoord door RBxx 15 January 2020, 14:32

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Dag @WillemA , dat is phishing. Vooral niet op reageren en nergens op klikken.

Hier lees je meer op de KPN website:  Hoe herken ik valse e-mails

Reputatie 7

Overduidelijk een klassiek voorbeeld van phishing mail, @WillemA. Goed dat je het hier meldt. Welkom op het KPN forum! Goed advies van RBxx :)   

Reputatie 7
Badge +21

Overduidelijk een klassiek voorbeeld van phishing mail

Inclusief het slechte taalgebruik :rolling_eyes:

Reputatie 7

Overduidelijk een klassiek voorbeeld van phishing mail

Inclusief het slechte taalgebruik :rolling_eyes:

Dat bedoelde ik precies. En de afzender, bijzonder adres noreply@pgkmbpwm.nl voor als je serieus wilt worden genomen als internetcrimineel. Dit is één uit het tekstboekje waarbij alle alarmbellen moeten gaan rinkelen. 

Krijg ook steeds mail.s u heb een telefoongewonnen 

klantenservice@kpenbalsem.com

Van nu deze ? Ik blokeer steeds alles maar kom steeds weer via andere mail binnen 

Ook deze ben genees klant van abnamro 

http://fdsjhsksmdmbngbdk@aknop.com

Ik open niks blokkeer alles

admin@eiukarmpom.com

Nog zo 1 wordt er gek van

 

Reputatie 7

Hey @mimoon, goed dat je een melding doet, nog beter is het om dit soort phishing berichten te melden bij het KPN Abuseteam. Daarmee voorkom je dat de afzender meer mailadressen lastig valt met ongewenste berichten. Hoe doe je dat?

  • Kijk eerst of jouw melding bij de actuele meldingen staat op: Wat is phishing? Staat deze erbij? Dan is onze Abuse desk ermee bezig en voegt doorsturen niets toe.
  • Staat de melding er niet bij? Meld het ons! Bekijk hieronder per e-mail programma hoe je de mail in stappen door kunt sturen naar valse-email@kpn.com

Op onze site: Hoe herken ik valse e-mails lees je meer hierover! 

Reageer