Beantwoord

Valse mail over klantenonderzoek van KPN

  • 19 June 2020
  • 4 reacties
  • 574 keer bekeken

Hallo, ik kreeg vanmiddag een mailtje over een een klantenonderzoek KPN 2020, enquete invullen in 30 seconden enz. Kortom een raar verhaal, helemaal als je kijkt naar de afzender; <newsletter@prestige.operah.com>

Lijkt me spam of fishing.

groet, André Wevers

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Chrizziey 22 June 2020, 20:24

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @AndreWevers,

Dit is spam inderdaad. KPN stuurt alleen via het domein @kpn.com.
Niet via @operah.com in ieder geval. Maar goed opgelet ;). 

OoK ik kreeg vamochtend een der gelijke mail. Mijn argwaan werd gewekt doordat aan het eind van de enquette werd gevraagd naar mijn credit card gegevens   om 1,50  of 2,00 Euro over te make voor het gekozen geschenk. KPN weet tch waar ze mijn abbonnements gelden kan afschrijven  :relaxed:  TRAP er niet in :tongue:

Pilgrim Star, ik ben al niet eens aan de enquete begonnen. Voelde op voorhand al nattigeheid. Dus niet gewoon spam maar ook nog extra qua creditcard gegevens. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Kleine tip voor @AndreWevers en @Pilgrim Star, op deze pagina van kpn.com/valseemail kun je meer informatie vinden of een valse email herkennen die er mogelijk op lijkt. Bij twijfel is het handig om de email in bijlage te sturen naar het emailadres wat staat vermeld op deze pagina (mits deze nog niet gemeld is). 
Dat kan mogelijk weer voorkomen dat andere klanten er per ongeluk toch intrappen. 

Reageer