Vraag

veel huishoudens in peize en Groningen storing

Alles ligt eruit. Geen internet telefoon of tv. Toch geeft kpn site aan dat er geen actuele storingen zijn?! Er zijn minimaal 30 andere adressen in de buurt die hetzelfde hebben. Hoe kan dit niet bekend zijn?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Ik woon in Groningen stad en heb vanavond om 19:23 uur wel een email ontvangen van KPN dat er een storing in mijn regio zou zijn. Om 19:56 uur heb ik een e-mail ontvangen dat het zou zijn opgelost. Mijn verbinding heeft al die tijd probleemloos gewerkt, dus ik heb de e-mails maar als niet verzonden beschouwd, maar er was dus wel *iets* bekend bij KPN over een storing in deze regio. Misschien dat je last hebt van de nasleep hiervan?
Reputatie 7
Badge +14
Hoi denihage. Welkom op het forum!
Ik snap dat dit verwondering oproept. Helaas is het systeem nog niet zo geperfectioneerd dat wij onmiddelijk een signaaltje krijgen als er ergens in Nederland een storing is. Dit hangt ook erg van de aard van de storing af. Stel dat jij en je buurt zijn aangesloten op een specifieke kaart ( een soort printplaat ) in een wijkcentrale. En die kaart krijgt kortsluiting. Dan gaat er helaas niet direct een rood lampje bij ons branden. Soms zijn we hierin zelfs afhankelijk van de klantmelding.
Nu weet ik niet wat er gisteravond gebeurd is. Ik begrijp dat er wel een SMS is verstuurd. Dit duidt vaak op een grotere storing.. Het beste advies dat ik je kan geven als je vermoed dat er aan onze kant iets stuk is, is om dit te melden. Dat kan gratis ( ook mobiel ) via 0800 0402. Als de collega merkt dat de storing nog niet in kaart is gebracht kan hij het 'vermoedelijk storingsformulier' invullen. Vervolgens zal netwerkbeheer analyse doen en komt het lek bijna altijd boven.

Reageer