Beantwoord

Veel spam de laatste tijd

  • 17 March 2021
  • 16 reacties
  • 205 keer bekeken

Reputatie 1

Laatste weken veel spam-mails. Werkt het KPN spamfilter nog ? Hoor graag, De Bruijne

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 21 March 2021, 11:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @MOBYLETTE, welkom op ons forum! Het spamfilter is niet kapot, hoor. De verzenders van spam worden alleen steeds vindingrijker en wij passen daar zoveel mogelijk het spamfilter steeds op aan, soms gaat het een tijdje wat beter en dan krijgen we ineens weer heel veel meldingen binnen hierover. Het helpt enorm om spam te blijven markeren als spam. Kijk op de website voor instructies hoe je dit kunt doen.

Reputatie 7
Badge +22

Ook hier heb ik erg veel last van:

Vooral die teksavvy.com is hardnekkig! Verder wordt de naam Ziggo misbruikt, en uit de klantenservice van Ziggo krijg ik ook nog dit mailtje: 

Maar dit komt natuurlijk niet van de klantenservice van Ziggo, hopelijk gaat @Dennis ABD ze snel eruit werken. 😉 Wat een ratten om zo de mensen dwars te zitten met SPAM mailtjes. 😡

Reputatie 7
Badge +7

Heel veel meer doen dan ze via de spam knop aanmelden is er niet aan te doen. Beide zijn ISP's dus een simpele  blokkade op het domein gaat niet werken.

 

Wel jammer is dat Ziggo DMARC nog niet volledig heeft geimplementeerd want dat zou de mails per definitie naar de spam folder sturen.

 

Met betrekking tot die KPN branded troep, die halen we down zodra we er meldingen van krijgen. Helaas zijn ze meteen terug met een nieuwe. Een beetje dweilen met de kraan open.

Reputatie 1

Hallo @MOBYLETTE, welkom op ons forum! Het spamfilter is niet kapot, hoor. De verzenders van spam worden alleen steeds vindingrijker en wij passen daar zoveel mogelijk het spamfilter steeds op aan, soms gaat het een tijdje wat beter en dan krijgen we ineens weer heel veel meldingen binnen hierover. Het helpt enorm om spam te blijven markeren als spam. Kijk op de website voor instructies hoe je dit kunt doen.

Dank Denise, ik meld vele mails per dag maar denk eigenlijk dat dit zinloos is omdat zelfde soms terugkeert. Sommige spammails zijn zo overduidelijk spam, dat ik me afvraag of KPN goed filtert. Heb ook emaiadressen Zeelandnet en Gmail. Daarbij nauwelijks spam. Em mijn zoon heeft spamfighter, dat is veeeeel beter dan het spamfilter van KPN. Wellicht moet KPN daar meer gaan samenwerken. Vrgr. De Bruijne

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap dat het vervelend is om spam te ontvangen. Zoals mijn collega Dennis ABD hierboven ook aangeeft, is er weinig aan te doen, behalve dan de spam te blijven melden. Hier leert het spamfilter van, zodat uiteindelijk deze e-mails ook standaard als spam gezien worden.

Reputatie 1

Dank Denise - en wat vind je van mijn advies om met Spamfighter samen te werken ? Dit bedrijf houdt wel alle spammails tegen, zijn echte professionals . Jouw advies volg ik al jaren maar het KPN systeem is niet afdoende. Echt, ga je oriënteren bij de specialisten. Groet, De Bruijne 

Reputatie 7
Badge +17

Daar ga ik verder geen uitspraken over doen, ik ga daar namelijk niet over. Ik kan niet meer dan het advies geven welke ik je heb gegeven.

Reputatie 1

Begrijp ik, Denise. Maar kun je het doorgeven aan Management/Directie ?

 

Hoor graag + dank,

 

De Bruijne

Reputatie 7
Badge +17

Ik zal jouw feedback doorgeven. :blush:

Reputatie 1

Dank Denise - en vraag directie/management of zij mij willen informeren hoe zij met met mijn constructieve voorstel omgaan. Vr. groet, De Bruijne

Reputatie 7
Badge +17

Ik ga jouw feedback als klantsignaal doorzetten. Hier krijg jij verder geen terugkoppeling op. Mocht er in de toekomst iets wijzigen, dan zullen we je hier uiteraard over informeren.

Reputatie 1

Denise - als klantsignaal doorzetten is onvoldoende. KPN doet er goed aan de hele spambewaking naar een hoger niveau te tillen. Ik denk hier graag in mee. Maar mijn voorstellen in de hoop feedback plaatsen: daar doe je KPN en mij mee te kort. Of kan ik miemand rechtstreeks mailen of bellen ? Hor je graag, De Bruij

Reputatie 7
Badge +17

Meer dan dit kan ik helaas niet voor je betekenen, sorry.

Reputatie 1

Heb jij dan voor mij contactgegevens van iemand / afdeling van KPN om mij toe te wenden.

Reputatie 7
Badge +17

Heb jij dan voor mij contactgegevens van iemand / afdeling van KPN om mij toe te wenden.

Die kan ik je niet geven. Het spijt me, maar ik kan echt niet meer dan het signaal doorzetten. Mijn collega's bepalen vervolgens wat er met de feedback gebeurt.

Reputatie 1

Niet best Denise.

 

inmiddels heb ik brief geschreven naar: Koninklijke KPN N.V.
Wilhelminakade 123
3072 AP Rotterdam