Beantwoord

verbinding solar edge met app

• 4 december 2018
  • 3 reacties
  • 250 keer bekeken

Afgelopen week internet geoptimaliseerd kpn ivm slechte verbinding. sinds die tijd geen internetverbinding meer op modem solar edge en app. Let wel solar modem werkt in combinatie met zonnepanelen wel dus dat is mooi. Heb zaak al paar keer opgestart. Komt bij Fing ook niet voor. Met kabel alles aangesloten. IP staat dus niet op modem solar edge. Iemand oplossing?
icon

Beste antwoord door verbinding solar edge met KPN 17 december 2018, 13:31

Hallo Bob dank je voor de reactie! bij mij bleek het probleem te zitten in de devolo stekkers. Kennelijk drukte deze de vaste kabelverbinding vd solar weg.,Zonnepanelen uitgezet. Stekker eruit van de router (waar ook de devolo in zat) Stekkers devolo nog weer met elkaar allemaal gesynchroniseerd. Daarna groep zonnepanelen er weer op. Na 5 minuten router weer opgestart en ja hoor daar kwam hij weer op iv 6. Toepassing fing trouwens mooi. Hier kun je aan zien of alles weer in de lucht is. Wat ook het probleem kon zijn dat devolo 1200 de solar wegdrukte. heb daarna voor de zekerheid maar 3 devolo stekkers van 650 gedaan. Je komt hier wel in een grijs gebied solar edge zegt zit in de verbinding. KPN zegt verbinding is goed ligt aan seintje vd solar edge. V10A lijkt idd goed te werken. Dank voor de reactie!
Groet Hans
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo, ik had ook een probleem met mijn solar Edge omvormer. Welk type experia box heb je? De solar Edge omvormer gebruikt ipv6.
Ik had een V8 die geen ipv6 ondersteunde. KPN stuurde mij een v9 en probleem was opgelost. De v10a ondersteund overigens ook ipv6.

Groet Bob.
Hallo Bob dank je voor de reactie! bij mij bleek het probleem te zitten in de devolo stekkers. Kennelijk drukte deze de vaste kabelverbinding vd solar weg.,Zonnepanelen uitgezet. Stekker eruit van de router (waar ook de devolo in zat) Stekkers devolo nog weer met elkaar allemaal gesynchroniseerd. Daarna groep zonnepanelen er weer op. Na 5 minuten router weer opgestart en ja hoor daar kwam hij weer op iv 6. Toepassing fing trouwens mooi. Hier kun je aan zien of alles weer in de lucht is. Wat ook het probleem kon zijn dat devolo 1200 de solar wegdrukte. heb daarna voor de zekerheid maar 3 devolo stekkers van 650 gedaan. Je komt hier wel in een grijs gebied solar edge zegt zit in de verbinding. KPN zegt verbinding is goed ligt aan seintje vd solar edge. V10A lijkt idd goed te werken. Dank voor de reactie!
Groet Hans
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Bergvdbj en verbinding solar edge met KPN, Dit topic is over het hoofd gezien, excuses daarvoor. Wat fijn om te lezen dat er voor jullie allebei een oplossing is gekomen. Als er nog iets onduidelijk is of jullie hebben er nog vragen over, laten jullie het dan ook weten?

Reageer