Vraag

verbinding valt weg na enkele seconden

Hallo, al enkele maanden heb ik problemen dat de verbinding weg valt enkele seconden nadat ik gebeld wordt. Met googelen zie ik dat anderen met een kpn account ditzelfde probleem hebben en het komt vooral voor met de iPhone 5. Ik heb het eerder aan kpn voorgelegd en kreeg toen een nieuwe simkaart. Dit heeft niet echt geholpen aangezien het probleem zich nog steeds voordoet, alleen niet elke keer als ik gebeld wordt. Apple kan mij in ieder geval niet helpen. Is inmiddels meer bekend over de oorzaak van dit probleem en hoe ik het kan oplossen? Alvast mijn dank hiervoor.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +23
Welkom @Limmerick! Goed dat je het hier meldt. Om even de situatie te verduidelijken: bedoel je dat zodra jij gebeld wordt en opneemt, je dan ongeveer 2 seconden niet gehoord wordt aan de andere kant van de lijn? Dus dan neem je op met "Hoi, je spreekt met Limmerick" maar dat moet je dan nog een keer zeggen omdat dat niet gehoord is aan de andere kant? Als dat het geval is dan is de kans aanwezig dat het door VoLTE komt. Zou je dat eens uit willen zetten (als dat aan staat) en dan nog eens willen testen? Ik ben druk op zoek naar voorbeelden namelijk!
Het probleem is dat als ik gebeld wordt er enkele seconden een normale verbinding is en er wederzijds contact is en daarna de verbinding verbroken wordt. Als ik daarna de persoon terugbel blijft de verbinding meestal wel in stand. Het verbreken vd verbinding gebeurt overigens niet altijd. Het schijnt sedert enkele maanden een bekend probleem te zijn met kpn en blijkbaar de iphone 5. Google maar. Een nieuwe simkaart is bij mij in ieder geval niet de echte oplossing gebleken.
Reputatie 7
Badge +23
Oké, duidelijk. Dan snap ik nu wel wat je bedoelt. Het gaat om iPhone5 toestellen die van iOS9 geüpdatet zijn naar iOS10. Dat probleem speelt inderdaad al vele maanden. Er is hier (nog steeds) geen structurele oplossing voor. Wat je wel kan proberen is een reset van de iPhone (blijkt in 6 van de 8 gevallen de oplossing te zijn) als je dat nog niet hebt gedaan. Vergeet dan niet een eerst een back-up te maken. Als volgt:

1: Maak eerst een volledige back-up van je iPhone. Dit kan op twee manieren:
a. Een iCloud Backup via: Instellingen - iCloud - iCloud-Reservekopie (bij voorkeur via WiFi).
b. Of verbind je iPhone aan je computer en maak in iTunes een volledige back-up.

2: Ga nu je iPhone volledig wissen (factory reset) via: Instellingen - Algemeen - Stel opnieuw in - Wis alle inhoud en instellingen - Wis iPhone - Wis iPhone.

3: Dit duurt een paar minuten, je iPhone start daarna weer opnieuw op alsof hij nieuw uit doos komt, hierna kan de backup weer terug gezet worden.

Zoals aangegeven biedt dit geen garantie voor een oplossing, maar is wel het beste wat er op dit moment bekend is.
Ok, ik heb een reset vd iphone uitgevoerd en zal over 1-2 weken laten weten of het probleem zich wel of niet meer heeft voorgedaan. Bedankt voor de hulp.
Reputatie 7
Badge +23
Top! Graag gedaan. 🙂 Ik hoop van harte dat het voor je is opgelost en ben benieuwd naar je bevindingen!
De reset heeft helaas niet geholpen. Ik behoor dus nu blijkbaar bij de 2 vd 8 waarbij resetten niet helpt.
Reputatie 7
Badge +23
Dat is heel vervelend aangezien ik geen alternatief heb voor je. 😞 De laatste info die ik heb is dat KPN samen met Apple met een onderzoek bezig zijn. Dit loopt echter al zo lang dat ik je echt niet durf te vertellen wanneer dit is opgelost.
Weten we hier meer over! Ik heb hetzelfde problem met mijn Iphone 6S. Ook nieuwe simkaart en opnieuw gereset, maar zonder resultaat. Kunnen jullie mij vertellen wat de status is van het onderzoek?

Reageer