Vraag

Vermoeden phishing email en communicatie direct met kpn-service niet mogelijk,

• 16 september 2016
  • 6 reacties
  • 302 keer bekeken

Hallo, ik krijg de volgende email binnen met .pdf attachment Naar mijn idee ongebruikelijk omdat dit de eerste keer is. Ik heb n.l. een "compleet abonnement. Kijk ik in "mijn KPN" mobiel dan vind ik geen factuur € 34,56. terug. Zie betreffende email >> >>

Geachte heer/mevrouw,

In de bijlage ontvangt u de factuur van KPN Mobiel.
Deze maand is het totaalbedrag van uw factuur € 34,56.

Overzicht van al uw facturen in MijnKPN
Wilt u een overzicht van al uw facturen of uw persoonlijke instellingen bekijken? Klik dan hier om naar MijnKPN te gaan. Dit is uw persoonlijke en beveiligde KPN omgeving.

Heeft u nog vragen?
Kijk dan op kpn.com/mobielefactuur.

Met vriendelijke groet,

Bob Mols
Directeur Klantenservice

N.B. dit is een automatisch verzonden e-mail, het is niet mogelijk deze e-mail te beantwoorden.

K.v.K. Den Haag nummer 27124701

NB: Ik vind het jammer dat https://mijn.kpn.com/#/service GEEN KPN email adres heeft omdat dit persoonlijke gegevens betreft. Overigens, "chat met ons"werkt niet. Het blijft komen met de fout 'error 2 fields were not completed correctly. ondanks goed ingevulde vakken. Of moet ik CLINGON taal gebruiken?

Hoe zit het met die email? Is dit een phishing email?

grt,

6 reacties

Vervolg.....Het gebruik van browser "chrome", is dat misschien het probleem?
Heb je al gekeken op deze pagina?
1 van de adviezen is controleer de facturen op Mijn KPN en staat het factuurbedrag daar te zien?
Dus sowieso ff goed doornemen.

Voor mijn gevoel is Chrome niet het probleem maar zorgen dat je zo weinig sporen achterlaat op internet (geschiedenis wissen) en beveiliging/systeem up-to-date is het toppie-devies.
Reputatie 7
Badge +30
Volgensmij is het heel makkelijk. Kijk even of er in MijnKPN iets zichtbaar is. Als dat niet zo is hoef je ook niets te betalen en anders krijg je vanzelf een herinnering
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Zer07, ik kan me voorstellen dat aangezien je nooit eerder een dergelijke mail kreeg je je afvraagt of deze wel legitiem is. Op de pagina waar Dreekuh-53 je op wees staan inderdaad goede tips om phishing mails te herkennen! Als in je MijnKPN omgeving de factuur niet terug te vinden is raad ik je aan de e-mail te negeren.

Wat bedoel je overigens met het niet hebben van een kpn e-mail adres van https://mijn.kpn.com/#/service? Voor de oorzaak van de foutmelding bij het chatten heb ik helaas geen verklaring. Speelt dit probleem op dit moment nog steeds? Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Persoonlijk klik ik nooit op links in mailtjes die ik niet 100% vertrouw. Ik zal dan altijd gewoon een browser openen en daar met het handje de mij bekende url intoetsen om bijvoorbeeld naar mijnKPN te gaan.
Reputatie 7
Badge +31
Als je gewoon automatische incasso hebt is er helemaal geen probleem. Dan worden alleen legitieme rekeningen afgeschreven.

Reageer