Beantwoord

Via sms bericht over betalingsachterstand

  • 11 October 2020
  • 7 reacties
  • 1399 keer bekeken

Ik kreeg vanavond een sms van het nummer +31648684116  met het volgende bericht:

 

(KPN) Voldoe alstublieft uw betalingsachterstand van € 13,95 om te voorkomen dat we uw diensten stopzetten via: kpn - factuur . com / start

 

ik ben meteen op mijn kpn gaan kijken en bij mijn bankrekening gecontroleerd, maar alle facturen zijn reeds betaald.  Ik kan me niet herinneren dat ik iets via mijn mobiel heb besteld. 

 

Ik zou graag willen weten of dit bericht juist is of dat het phishingsbericht is.  Als dit een Phishingsbericht is blokeer ik natuurlijk het nummer.

 

met vriendelijke groet,

 

J de Bruine

 

Admin: link aangepast naar niet-klikbare versie

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 12 October 2020, 08:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @JdeBruine,

Wijzig jouw bericht even dat je de link aanpast zodat het geen actieve link is waar iedereen op kan klikken. 

HOi @Anneke-Anna ,

 

dit is de eerste keer dat ik dit doe dus ik weet niet hoe dit moet. probeer van alles.

Badge +19

No problem.  Het kan maar binnen een uur. Overigens kunt u er van uit gaan dat dit niet van kpn komt.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @JdeBruine, welkom! Dit is inderdaad geen sms van ons.

Je kunt wel van ons via sms een bericht krijgen over een betalingsachterstand, echter krijg je dan ook een e-mail. En zullen links in dergelijke berichten altijd gaan naar www.kpn.com gevolgd door een / met daarachter dan aanvullende tekst. 

Let op: als je een mail krijgt met daarin een link die lijkt te gaan naar kpn.com zet (op een computer) je muisaanwijzer op de link (niet klikken!). Helemaal onder in beeld krijg je dan te wat de daadwerkelijke link is. Als dit niet begint met kpn.com, verwijder dan de mail. Meer tips en info over phishing hebben we op onze website.

Reputatie 7
Badge +30

@Poekie280, welkom! Ik heb jouw losse bericht even samengevoegd met dit topic. Het betreft hier inderdaad een phishing sms, dank voor het melden.

Vandaag een SMS ontvangen met een boodschap van dezelfde strekking. Ik heb helemaal nooit een betalingsachterstand en vertrouwde het bericht dus niet. Let dus op voor oplichters!