Beantwoord

Waarom laat KPN haar klanten in de steek ?

• 4 juni 2017
  • 24 reacties
  • 786 keer bekeken

Vraag voor Bob Mols (Directeur Klantenservice) :

Waarom laat u uw klanten zo vreselijk in de steek ?

Nu 72 uur zonder internet en TV.
icon

Beste antwoord door hanshe 5 juni 2017, 22:44

We hebben weer internet + TV..
Dankjewel Erik en Justin voor jullie inspanningen
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Heb je de experiabox al opnieuw opgestart? Dit lost het probleem meestal op.

Staat de storing hier vermeld?
https://www.kpn.com/service/bellen/alledienstenthuis.htm#/problemen-en-storingen/alle-diensten-thuis
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Hanshe, welkom op het forum! Wat vervelend dat je al 3 dagen zonder internet en tv zit. Ik kan me goed voorstellen dat je daar ontzettend van baalt :(

Welke lampjes branden er op de Experia Box? Net als Sjors ben ik benieuwd of de storing vermeld staat op onze website. Is dat het geval?

Je hebt nu ook een privébericht van mij ontvangen. Reageer daarop, dan kijk ik voor je wat er precies aan de hand is.
Ik heb helemaal geen (glasvezel)verbinding meer sinds terugzetten internetsnelheid van 500 Mbit naar 100 Mbit. En met mij nog een paar honderd klanten die op 31/5 een wijziging hebben doorgevoerd.
Reputatie 7
Badge +15
Het lijkt mij handig dat klanten die geen diensten meer kunnen ontvangen van KPN zelf contact opnemen zodat er gekeken kan worden aar de desbetreffende individuele situaties.

Heb je de desbetreffende pagina al gecontroleerd en kan je de vragen van @Justin_ beantwoorden? We hebben die gegevens nodig om je verder te kunnen helpen.
Beste SjorsK,
Het lijkt mij handig dat je je eerst eens verdiept in het (algemene) probleem.
Vragen van Justin beantwoord.
Reputatie 7
Badge +15
Dat is precies wat ik probeer te achterhalen met mijn vragen,

Het gebrek aan een (publiek) antwoord en verdere publieke informatie vanaf jouw kant doet mij echter vermoeden dat het een individueel geval is dat groter gemaakt wordt dan het werkelijk is.
Reputatie 7
Dus na het (via mijnKPN) terugzetten van de snelheid van 500Mbps naar 100Mbps hield Internet en TV er mee op?
En er is al 72 uur geen actie vanuit KPN geweest om dit probleem te verhelpen?

Ik neem aan dat je zelf ook de glasvezelmodem al een keer stroomloos gemaakt hebt.
Zucht...
Reputatie 7
Wauw, KPN klantenservice ten voeten uit (uitzonderingen daargelaten).
Ontkennen, bagatelliseren en vooral niet oplossen.
Waar doel je op, Sjors en ik zijn net als jij gewoon klant van KPN en lid van dit forum en als je niet wilt dat mensen met je mee denken, geef dat dan aan.

Overigens heb ik al vele jaren lang en naar alle tevredenheid een storingsvrije glasvezelverbinding.

Zucht...Tja, maar ook eens een vraag beantwoorden... ...zucht.
Reputatie 7
Badge +22
Bedankt voor je reactie op m'n privébericht, Hanshe! Ik zie inderdaad dat jij last had van een storing die ontstaan was door het aanpassen van je abonnement op 31 mei. Deze storing zou inmiddels echter verholpen moeten zijn. Waarom jij op dit moment nog zonder diensten zit, is mij dan ook nog niet geheel duidelijk.

Welke lampjes branden er nu op jouw glasvezelkastje? En op de Experia Box?
Beste SjorsK en wjb,

Excuses.
Heb hier thuis alles geprobeerd.
Probleem schijnt hem te zitten in het feit dat KPN een poort niet meer geconfigureerd krijgt en
dit nu handmatig moet gebeuren. Probleem ligt van wat ik begrepen op het bordje van Reggefiber.
Op mijn glasvezelmodem brand het lampje bij 'glas' niet.
KPN zegt er mee bezig te zijn
Hallo Justin,

Op mijn glasvezelmodem brandt het lampje bij 'glas' niet.
Al diverse malen spanning eraf gehaald.
Op experia box is lampje bij internet rood en bij services oranje
Reputatie 7
... Probleem schijnt hem te zitten in het feit dat KPN een poort niet meer geconfigureerd krijgt en
dit nu handmatig moet gebeuren. Probleem ligt van wat ik begrepen op het bordje van Reggefiber.
Op mijn glasvezelmodem brand het lampje bij 'glas' niet.
KPN zegt er mee bezig te zijn
Dan hoop ik dat Reggefiber dit heel snel zal herstellen. Overigens heb jij als klant niets met Reggefiber van doen, het is KPN die er zorg voor moet dragen dat jouw aansluiting weer gaat werken.
Ik krijg het gevoel dat er een foutieve configuratie naar die "poort" (netwerkkaart in PoP) gepusht is bij het terugzetten van de snelheid en dat die "poort" daardoor niet meer via de reguliere wijze bereikbaar is.

Maar nu met Justin erbij weet ik zeker dat er acties uitgezet zullen worden om dit probleem te tackelen.
Heel even de illusie gehad dat KPN mij ging helpen.
Helaas, na gisterenavond voor de zoveelste keer contact te hebben opgenomen om naar de status te informeren kwam het hoge woord er uit : KPN gaat 'mijn' probleem niet voor morgen (dinsdag) oppakken/oplossen.
Reputatie 7
Badge +15
Fijn om te horen dat er voortgang is in de zaak! 🙂

Als je een snellere oplostermijn wilt kan ik je aanraden om een zakelijk abbonement af te nemen met een goede SLA (Service level agreement), dan ben je namelijk verzekerd van een oplostermijn. 🙂
Reputatie 7
Fijn om te horen dat er voortgang is in de zaak! :)Wat een verschrikkelijke reactie. :(
Hoe zou je het zelf vinden als je een week geen Internet en televisie zou hebben.
Reputatie 7
Badge +15
Niet fijn, maar als ik de looptijd van dit topic zie is het van vandaag tot dinsdag 🙂 Desalnietemin zou ik juist blij zijn dat er dan voortgang in de zaak zou zitten.

Worst case scenario zou ik over gaan naar de mobiele bundel en restitutie aanvragen voor de periode dat ik de diensten niet zou ontvangen.

(Ik heb trouwens al een keer dankzij een fout van KPN drie weken zonder gezeten in mijn huidige periode als klant. Het gebrek aan duidelijkheid was mijn grootste bron van frustratie )
Reputatie 7
Badge +27
Goedemorgen, Hanshe. Justin heeft me gevraagd om hier vandaag naar te kijken. Zoals je al weet is het probleem ontstaan in een storing in een van onze systemen. Hier kun je een beknopte uitleg lezen over de storing en de gevolgen. Inmiddels zijn alle vertraagde wijzigingen alsnog doorgevoerd. Echter, jouw wijziging is, na telefonisch contact, ook een keer geannuleerd. Gisterochtend is hij opnieuw ingevoerd. Op dat moment was de storing al afgemeld. Die wijziging had dan ook hooguit een kleine vertraging mogen hebben. Ik zie alleen dat het nog steeds niet is afgerond. Hier wordt naar gekeken om dit zo snel mogelijk rond te krijgen, maar ik kan niet garanderen dat dit vandaag nog zal zijn. De kans is reëel dat het inderdaad morgen wordt. Ik controleer later vandaag opnieuw en houd je op de hoogte van updates.
Reputatie 7
Badge +27
Helaas nog geen goed nieuws, Hanshe. De wijziging is nog niet voltooid 😞 Wellicht in de avond/nacht, maar ik acht die kans klein. Morgen komen we hier weer op terug (Justin of ik)!
Ok, dankjewel voor de update.
We hebben weer internet + TV..
Dankjewel Erik en Justin voor jullie inspanningen
Reputatie 7
Badge +15
Fijn om te horen dat het is verholpen 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Fijn om te horen dat je weer diensten hebt, Hans. Ik zie hier wel dat je vanmorgen nog gebeld hebt dat er toch nog wat verstoringen waren. De technische dienst heeft daar naar gekeken en geeft aan dat zij geen problemen (meer) meten. Ervaar je dat zelf ook zo, doet alles het nu weer goed?
Vraag voor Bob Mols (Directeur Klantenservice) :

Waarom laat u uw klanten zo vreselijk in de steek ?

Nu 72 uur zonder internet en TV.
nieuwe klanten worden met kortingen binnengehaald en bestaande relaties zijn iedere masnd duurder uit bij KPN

Reageer