Beantwoord

WiFi en IOS 11.4

• 23 juni 2018
  • 13 reacties
  • 1256 keer bekeken

Sinds de laatste update van IOS kan ik niet of nauwelijks verbinding maken met mijn WiFi thuis.
Ik heb geen last met andere WiFi netwerken en andere apparaten hebben geen last thuis.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
icon

Beste antwoord door Erik_ 10 juli 2018, 10:56

Goed nieuws! De update voor iOS naar versie 11.4.1 is beschikbaar! Uit tests is inmiddels duidelijk dat deze update de oplossing brengt.

Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Software-update' op jouw iPhone of iPad. Hij zal dan zoeken naar nieuwe software. Je krijgt dan een melding dat 11.4.1 beschikbaar is. Klik op 'Download en installeer'.

Na installatie zal de wifi weer werken zoals normaal.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Welk type Experia Box heb je?
Heb je het netwerk al een keer laten vergeten op jouw iOS apparaat?
Wat voor een apparaat is dat eigenlijk?
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Bresser, welkom hier! Dit is een probleem dat we de laatste tijd vaker zien. Niet alleen op ons forum, maar ook op de rest van het internet.

Ik ben dan ook benieuwd naar het antwoord op de vraag van wjb welke Experia Box je hebt. Zou je daarnaast de volgende vragen willen beantwoorden/uitproberen?

- Heb je opnieuw verbinding proberen te maken met de wifi door de wifi even uit te zetten en daarna weer aan?
- Heb je al eens alle wifi netwerken uit de telefoon verwijderd, en daarna opnieuw verbinding gemaakt?
- Heb je de Experia Box herstart?
- Heb je de Experia Box gereset?
- Heb je de iPhone herstart?
- Heb je de iPhone gereset?
Dank jullie wel.
Ik heb een Experia V8
Ik heb verder alles geprobeerd, behalve de experia resetten. Dit omdat KPN aangaf niet zeker te zijn of dit zou helpen.
Inmiddels heb ik van KPN begrepen dat het probleem bij Apple zit en de update bij sommige modellen iPhone het probleem geeft.
Ik heb wel een probleem met mijn 6s, maar niet met mijn iPhone 7.
Mijn dochter heeft wel het probleem met haar iPhone 8, hoewel zij dit weer bij een ander WiFi netwerk heeft.
Ik wacht nu de quick fix van Apple maar af
Aanvulling: het aan en uitzetten van mijn telefoon geeft tijdelijk verbetering, net als het aan en uitzetten van de experiabox. Maar helaas niet permanent
Ik heb hetzelfde probleem met 2 iPhones 6s’en thuis! Ook bij mij biedt de IPhone uit en aan zetten tijdelijk soelaas
Groet
Jos
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @Bresser
Als je Betatester bent van Apple dan kun je nu de Public Beta van IOS12 ophalen.
Deze draait hier perfect.
Waarschijnlijk ben je dan verlost van dat probleem.
Ben je nog geen Betatester dan kun je je aanmelden en je kunt IOS12 gelijk ophalen
Hoe je je aanmeldt kun je hier zien
Reputatie 7
Badge +18
Overigens geeft het aan en uitzetten van de iPhone niet veel, beter is hem even geforceerd opstarten
Dit is niet voor elke iPhone gelijk
Kijk hier hoe het met jouw iPhone gaat
Reputatie 7
Badge +27
Dank je, Bresser. We zien dat iOS apparaten met 11.4 meer wifi problemen hebben. Met apparatuur van ons lijkt dat specifiek de V8 te zijn. De technische dienst kijkt hiernaar, maar het ziet er naar uit dat het opgelost zal zijn in iOS 11.4.1. Als we daar meer over weten komen we er op terug.
Alles wijst er op dat dit probleem BIJ KPN ZIT en niet bij Apple. Hier zelfde probleem iphone 6 en iphone SE BLIJFT Wifi wegvallen DRAMA!!!
En dat met die trage lage jaren 90 internetsnelheid van 10MB!! Ja als mijn tv uitstaat, want als die aan staat zit ik rond de 6 MB download snelheid!
En al drie keer zou er een upgrade van de wijkkast komen. Maar helaas dat ging niet door. Nu wordt hij helemaal niet meer geupgrade.
Reputatie 7
Badge +27
Goed nieuws! De update voor iOS naar versie 11.4.1 is beschikbaar! Uit tests is inmiddels duidelijk dat deze update de oplossing brengt.

Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Software-update' op jouw iPhone of iPad. Hij zal dan zoeken naar nieuwe software. Je krijgt dan een melding dat 11.4.1 beschikbaar is. Klik op 'Download en installeer'.

Na installatie zal de wifi weer werken zoals normaal.
Dat is zeker goed nieuws. Bedankt voor het bericht.
Als je nu ook nog iets kunt doen aan mijn ‘jaren 90’ internetsnelheid ben ik helemaal blij.
Mvg.
Reputatie 7
Badge +27
Helaas, PP. Ik zie hier dat er in de komende twee maanden in ieder geval geen upgrades gepland zijn rond jouw adres. Verder in de toekomst kunnen wij ook niet (meer) kijken.
Opgelost

Reageer