Beantwoord

WIFI onderzoek

Ook ik ben benaderd voor een WIFI onderzoek (Haaksbergen). Ik was uitverkoren (???).
Zeer vreemd. Degene die bij melde voor een afspraak had wel alle gegevens (gehacked??).
Onderzoek naar kabels etc. Ik zou ook een nieuwe router krijgen.
Duur van het onderzoek: twee uur . Waarom zo lang?
Waarom krijg ik dan alleen een nieuwe router ?
Wat wil men uiteindelijk bereiken met dit onderzoek?

Ik vertrouw het niet helemaal. Is er iemand van KPN die mij meer duidelijkheid kan verschaffen?
icon

Beste antwoord door Johannes_ 31 augustus 2017, 11:56

Hallo @PBos,

Ik kan je terughoudendheid begrijpen, maar is in deze situatie niet nodig. Bij wijze van proef benaderen we klanten om eventuele problemen met wifi op te lossen, door een monteur (+ evt. vervangende apparatuur) te sturen. In de twee uur die je noemt maakt de monteur een analyse van de huidige situatie en hoe deze aan te passen is, zodat je naar volle tevredenheid (blijvend) gebruik kunt maken van je draadloze netwerk.

Ik weet niet of je inmiddels al toegezegd hebt mee te willen doen of niet, als ik iets voor je kan betekenen laat dit dan weten in een privébericht.
Hoi @PBos, ik heb nog geen bericht van je ontvangen. Heb je intussen zelf al een afspraak kunnen maken, of hoeft het niet wat jou betreft? Reageer anders gerust nog op mijn privébericht.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Hallo @PBos,

Ik kan je terughoudendheid begrijpen, maar is in deze situatie niet nodig. Bij wijze van proef benaderen we klanten om eventuele problemen met wifi op te lossen, door een monteur (+ evt. vervangende apparatuur) te sturen. In de twee uur die je noemt maakt de monteur een analyse van de huidige situatie en hoe deze aan te passen is, zodat je naar volle tevredenheid (blijvend) gebruik kunt maken van je draadloze netwerk.

Ik weet niet of je inmiddels al toegezegd hebt mee te willen doen of niet, als ik iets voor je kan betekenen laat dit dan weten in een privébericht.
Reputatie 2
Badge +2
Hallo @PBos,

Hoi @PBos, ik heb nog geen bericht van je ontvangen. Heb je intussen zelf al een afspraak kunnen maken, of hoeft het niet wat jou betreft? Reageer anders gerust nog op mijn privébericht.
Idem hier, afspraak gemaakt, welke kpn klaarblijkelijk vergeten was.
Zojuist nieuwe afspraak gemaakt. Vraag me af of die medewerkster wel begreep dat ik uitnodiging had voor gratis monteur tbv wifi verbetering...

Aanhef was als volgt:
"Haperenede wifi of websites die langzaam laden ? Meld u nu aan voor een gratis bezoek door een kpn monteur. Doe dit uiterlijk voor 25 juli 2017. Onze monteur helpt u met de best wifi verbinding in huis. Het aantal deelnemers is beperkt. "

Mijn modem hapert nu al vaak. Werk veel thuis en wil deze dus graag vervangen zien.

Ment spreekt over 'gratis monteur', binnen welk perspectief moet ik dat gratis zien ? Wanneer gaan monteur, service of hardware geld kosten ?

vrgr

J
Reputatie 7
Badge +30
Maar, 25 juli is al lang geweest.

Ik weet niet wat je precies bedoelt met mijn modem hapert vaak. Maar als die gewoon niet deugd of stuk is wordt die kosteloos vervangen. Extra hardware zoals DVS' zijn niet gratis.
Thanks Robin,

Kan hij me ook de werking van een extender en zo laten zien, waarna ik besluit om deze aan te schaffen ja dan nee ?
Reputatie 7
Badge +30
Extenders zijn rommel, maar hij of zij heeft wel een Accesspoint bij zich. Ik verwacht dat hij/zij die wel kan aansluiten waarna jij kan beslissen maar dat kan je hem of haar het beste vragen
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Johnaldo, welkom op het forum! Vervelend dat je last hebt van wegvallend wifi. Zoals mijn collega Johannes hierboven al aangeeft, is er inderdaad een proef met een gratis monteur voor het verbeteren van WiFi. Ik zie dat de afspraak inderdaad is ingepland :)

Onze monteur kan inderdaad uitleg geven over een Access Point en deze eventueel installeren. Laat je ons weten hoe de afspraak verloopt?

Reageer