Vraag

WPS blijft knipperen

• 20 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 1146 keer bekeken

Ik heb sinds februari een wifi versterker, welke bedraad is verbonden.
Afgelopen week heb ik het wachtwoord van mij wifi op de exepriabox veranderd.
Om overal goede verbinding te krijgen heb ik ook ingelogd op de wifi versterker en deze gelijk op een kanaal van mijn keuze gezet i.p.v. Auto.
In eerste instantie was er niets aan de hand en alles werkte, maar in eens ging het paarse WPS lampje knipperen en niet meer uit.
Hierna een reset gedaan en voor ongeveer 4 uur bleef het lampje uit en kleurde beide lampjes blauw, hierna ging spontaan het WPS lampje weer paars knipperen.
Hierna een harde reset gedaan doormiddel van het knopje aan de achterkant, zelfde verhaal

Daarna telefonisch contact gehad met klantenservice, die kwamen er ook niet uit, dus na overleg de WIFI versterker geruild in een KPN winkel voor een nieuwe
De nieuwe thuis aangesloten, maar na ongeveer vier uur weer het zelfde probleem van het knipperende WPS lampje.

Probleem zit dus niet in de WIFI versterker, daarop de experia box 2x gereset ( normaal en met knopje op achterkant)
Probleem is nog steeds niet opgelost...........
TV en internet en bellen doen het gewoon ( ook de tv die op de WIFI versterker is aangesloten)

( monteur heeft de draad getrokken, dat ging moeizaam, draad is met 4 aders aangesloten anders ging het niet. tot het moment van wachtwoord en kanaal veranderen heeft hij het zonder problemen gedaan)

Waardoor gaat de WPS na 4 uur branden en heeft dit nadelige gevolgen voor mijn WIFI ontvangst? en is er een oplossing?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welke Experiabox heb je?
Welke kleur is het WPS lampje op de WiFi Versterker?

Als dit paars is dan is hij aan het zoeken naar een verbinding en dat betekent dat de kabel niet goed functioneert.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Marcel A, welkom op het forum! Lastig probleem! Robin stelt een aantal goede vragen: zou je die willen beantwoorden? Heb je de mogelijkheid om de WiFi versterker tijdelijk met een andere netwerkkabel op de Experiabox aan te sluiten? Met deze actie kun je de huidig aangesloten kabel als oorzaak uitsluiten. Als je geen andere kabel hebt kan ik je deze opsturen. In dat geval ontvang ik graag een reactie op m'n privébericht 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Marcel A, bedankt voor je privébericht waarin je aangeeft dat het probleem met een andere netwerkkabel ook speelt. Goed om te lezen dat je morgen een nieuwe Experiabox ontvangt: ik hoor graag van je of het probleem daarmee verholpen is 🙂
Hallo Koen:
Helaas is het probleem niet opgelost, de nieuwe experiabox werkt perfect, maar na 4 uur ging het lampje weer paars knipperen.
Alles is nu vervangen, zowel de versterker als de kabel als de xperia.

Ik heb de naam en wachtwoord van mijn wifiversterker volgens de instructies van de site veranderd ( experia box ontkoppeld van versterker, versterker aangesloten op pc dmv kabel, ingelogd en via AP mijn gegevens van de versterker gelijk gesteld aan mijn netwerk vanuit de experiabox) daarna de wizzard eerste instalatie doorlopen.

Dus volgens mij geen fouten in deze opzet ( voor zover ik kan zien).

Na 4 uur twee blauwe lampjes, tocht weer een knipperende roze.
vanmorgen de netwerk kabel er uit gehaald en hem opnieuw opgestart zodat ik kan zien vanmiddag of hij het dan wel doet. ( draadloos)

Na de herstart brande het bovenste lampje blauw en de onderste paars, dit betekent volgens mij dat hij verbinding heeft met mijn 5 g netwerk via mijn experiabox, ik heb echter geen apparaten die 5 g hebben, maar ik neem aan dat de 2.4 het dan ook doet.?

ik had hem liever bedraad gehad, maar hopenlijk werkt dit, want ik wordt er een beetje moe van.
Reputatie 7
Badge +30
Wat is "bedraad aangesloten" volgens jou? Is dat een rechtstreekse kabel naar de Experiabox fo zit daar nog iets tussen?

5Ghz werkt, maar is nog steeds niet zo goed als een bekabelde verbinding.
Hallo Robin:
bedraad betekent voor mij idd rechtstreeks een draad van de xperiabox naar de wifi versterker.
Ik weet dat bedraad het beste is, daarom heeft dat ook mijn voorkeur, maar dat werkt op de een of andere manier niet. omdat hij dat na 4 uur weer opzoekgaat naar een draadloze verbinding via WPS ( paarse lampje knippert) ik heb net naar huis gebeld en na ruim vier uur nadat ik de kabel tussen de xperiabox en de versterker heb ontkoppeld en de versterker opnieuw heb opgestart, brand het paarse lampje nogsteed continu ( Betekent dat hij goed wifi heeft op de 5ghz en dus hopenlijk ook op de 2.4)

voor mij blijft het dan ook een raadsel waarom hij dat bedraad niet kan. ( zie start topic)

Reageer