Vraag

Youtube en pdf in outlook webmail niet te openen.

• 30 januari 2017
  • 11 reacties
  • 353 keer bekeken

Bij een klant van ons zitten we met een heel gek probleem. Youtube en pdf in outlook webmail niet te openen. We dachten eerst zal wel in de pc zitten. PC was al 6 oud en klant gaf aan vervang maar. PC vervangen probleem bleef zich voor doen. UTP kabel vervangen nog steeds het zelfde probleem. Op een andere poort geplaatst op de experiabox waar een pc op zit die het wel gewoon doet, nog geen goed resultaat. Dit is gebeurt na dat kpn een nieuwe experiabox heeft opgestuurd. Nu geven ze aan bij helpdesk dat het niet aan de experiabox ligt. Wat nu?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ik ben bang dat ik zo geen andere opties kan bedenken, zeker niet als andere apparaten in het netwerk dit probleem niet hebben. Omdat dit is ontstaan sinds de nieuwe Experiabox kunnen we het beste met een andere Experiabox testen. Het lijkt me goed om onze gezamelijke klant te adviseren opnieuw de helpdesk te bellen om dit in gang te zetten.
Nee, Het was windows 7 nu 10 windows firewall ook al uit gehad.
Reputatie 7
Badge +28
Zijn er ook overeenkomsten met de oude en nieuwe PC, zoals bijvoorbeeld een virusscanner of firewall?
Kabel zit rechtstreeks in de experiabox v8. Ja dan doet hij het wel.
Reputatie 7
Badge +22
Wat vreemd, Wouter. Als je de e-mail doorstuurt naar bijvoorbeeld een gmailadres, is de bijlage dan wel te downloaden?

Welk besturingssysteem staat er op de computer? Wat betreft de aansluiting in huis, is de computer rechtstreeks bekabeld aangesloten op de Experia Box?
Op een andere pc in het netwerk gaat het wel goed. Galaxcy tab en telefoon ook.
Ze hebben geen outlook ze gebruiken alleen outlook,com in de browser. Ik heb 3 verschillende browsers geprobeerd. Het vreemde blijft wel de oude en nieuwe pc doen dit. Op een andere locatie gaat het direct goed met deze pc's.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Wouter, goed dat je het forum gevonden hebt 🙂 Wat een vreemd probleem inderdaad. In eerste instantie heb ik niet de indruk dat dit probleem wordt veroorzaakt door de Experia Box of internetverbinding van KPN.

Robin stelt al een aantal goede vragen. Doen deze problemen zich ook voor op een andere computer? Heb je deze problemen in elke browser?
PC is compleet vervangen. In outlook download hij 300KB en houd er daarna mee op. Als het zelfde document via een website download gaat het wel goed. rara
Reputatie 7
Badge +30
Blokkeer je specifieke DNS requests? Gebruik je een adblocker? Het stoppen van YouTube na enkele seconden is vaak het gevolg van het niet kunnen laden van het niet kunnen laden van specifieke resources.

Wat gebeurt er als je PDFs opent vanuit Outlook? Staat er "er is iets mis gegaan" of gebeurt er gewoon niets? In decemeber (2016) heb ik deze meldingen heel vaak langs zien komen bij de Microsoft fora. Heb je al geprobeerd of dit wel op een andere computer werkt?
Op de pc kunnen geen youtube filmpjes worden bekeken. na 3 sec stop hij. en op www.outlook.com kun je pdf's openen.
Reputatie 7
Badge +30
Wat is "niet te openen"? Zonder iets meer details is het heel moeilijk raden

Reageer