Zelf een storing oplossen

  • 6 februari 2015
  • 0 reacties
  • 1474 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1885 reacties
In sommige gevallen is het mogelijk om zelf een storing op te lossen. Hieronder vind je enkele handige links die je hierbij helpen. 

Interactieve TV

Storing interactieve TV
Probleem beeld en geluid
Oplossen foutcode 12
Afstandsbediening werkt niet
Foutcodes oplossen

Internet

Probleem internetverbinding
Draadloze Verbindingsset
Hoe wijzig ik het draadloos netwerkkanaal?
Instabiele verbinding
E-mailinstellingen controleren

Digitenne

Ontvangstprobleem Digitenne video
Beeld- en ontvangstkwaliteit verbeteren
Alle zenders bekijken
Foutmelding insteekkaart
Bromtoon

Mobiel

Storing mobiel internet
E-mail instellen
Toestel geblokkeerd
Niet gebeld kunnen worden
Probleem met sms'en

Hieronder vind je per product van KPN, enkele tips die je kan uitvoeren in het geval van een storing. Mocht je toch nog een vraag willen stellen, kies dan in het bovenstaande menu de productgroep waarover je de vraag wil stellen.  

Tips bij storingen met mobiel bellen en mobiel internet
Ervaar je een storing met het bellen of internetten via je mobiele telefoon? Probeer dan eerste onderstaande tips om de storing te verhelpen. 

Controleer je instellingen

Zonder de juiste instellingen kun je met je mobiele telefoon niet op internet of foto's (mms) versturen en ontvangen. In de meeste gevallen staan deze instellingen al op je telefoon. Werkt je telefoon niet goed? Check dan eerst de instellingen van je telefoon of ontvang opnieuw de instellingen.

Zet je toestel uit en aan
Staat je mobiele toestel altijd aan? Dan kan het zijn dat het toestel daardoor minder goed presteert. Start je toestel daarom altijd eerst opnieuw op waardoor de instellingen ververst worden.
 
Zorg voor de laatste software
Controleer altijd of je de laatste software op je mobiele telefoon hebt staan. In de handleiding van je mobiele telefoon vind je hierover meer informatie. 

Tips bij storingen met internet
Kan je momenteel geen gebruik maken van het internet? Wellicht kunnen onderstaande tips je ondersteunen. 

Webmail
Wil je blijven e-mailen? Je kunt webmail ook gebruiken via een andere internetaansluiting. Zo kun je e-mails toch verzenden en ontvangen.
 
HotSpots van KPN
Bij elk internet abonnement ontvang je gratis toegang tot HotSpots waarmee je buitenshuis kunt internetten op ruim 1.500 locaties. Je hebt alleen een laptop nodig en het werkt direct, software hoef je er niet voor te installeren. Veel vakantieparken, NS-stations, hotels en (weg)restaurants zijn al aangesloten. HotSpots werkt via Wi-Fi zodat je beschikt over een stabiele breedband verbinding.
 
Mobiel Internet Instap
Neem naast je internet voor thuis ook Mobiel Internet Instap (Dongel + SIM). Daarmee kun je internetten en e-mailen waar en wanneer je maar wilt. Dat doe je via het betrouwbare Mobiel Internet netwerk van KPN. Je betaalt eenmalig € 61,01 en krijgt een starttegoed van 1 GB. Daarna krijg je elke maand 50 MB tegoed.

Algemene tips bij storingen
Hieronder vind je enkele tips die je kan proberen in het geval van een storing met internet of televisie. 



Controleer de verbindingen
Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten. Maak je gebruik van een Draadloze Verbindingsset en stoort de tv regelmatig? Kijk dan of je de tv tijdelijk kan aansluiten met een ethernetkabel. Soms verstoort de Draadloze Verbindingsset de tv-ontvangst.

Herstart je modem en tv-ontvanger
Als er geen Interactieve TV storing bekend is in jouw woonplaats, kun je de storing op jouw tv oplossen door het modem en de tv-ontvanger te herstarten. Dit doe je als volgt:

1.    Schakel de Experia Box uit door de stroomadapter uit het stopcontact te halen
2.    Wacht 10 seconden en sluit de stroomadapter van de Experia Box weer stevig aan op het stopcontact
3.    Wacht tot de lampjes [Power] en [Broadband] of [(A)DSL] branden op de Experia Box
4.    Steek de stekker van stroomadapter in het stopcontact en zet de tv-ontvanger aan met de afstandsbediening (stand-by knop zit rechts boven)
5.    Controleer of de storing is verholpen

Zorg voor de laatste software
Controleer altijd of je over de laatste softwareversie van Interactieve TV Online beschikt op je laptop, tablet of smartphone. 

Controleer de instellingen
Live tv-kijken is alleen mogelijk op je eigen thuisnetwerk. Controleer of je laptop, tablet of smartphone is aangesloten op het thuisnetwerk en niet per ongeluk is ingelogd op een ander netwerk in jouw omgeving.


0 reacties

Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer