Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Hallo Denise, het Spotify Premium account was gekoppeld aan mijn mobiele aansluiting en deze heb ik begin december (2021) uitgezet als extra optie en een bevestigingsemail vanuit KPN ontvangen dat dit maximaal 1 maand ging duren. Dit alles heb ik gedaan, omdat KPN haf aangegeven dat ik alleen Spotify Family kon nemen via het tv/internet abonnement. Een week later heb ik via het tv/internet abonnement de Spotify Family aangevraagd en sindsdien ben ik aan het wachten tot mijn Premium of Free zal staan. Volgens KPN moet ik wachten op Spotify en volgens Spotify moet ik wachten op KPN. Wat is dan de gemiddelde wachttijd dat het wel helemaal verwerkt wordt? Ik wil de Family account aanmaken met hetzelfde emailadres als die ik nu gebruik voor de Premium.

Reputatie 7
Badge +30

Ah, op die fiets, @Dustin de Graaf. Ik zie hier inderdaad dat je Spotify Premium bij het mobiele abonnement op 12 december is gestopt. Dan had ook uiterlijk 12 januari het account dat je daaraan gekoppeld had weer Free moeten worden. Ik heb een melding aangemaakt voor de back office om hier naar te kijken.

Hoi! Ik heb al een langere tijd geen KPN meer en nu kom ik erachter dat mijn spotify nog steeds op premium staat via KPN? Ik kan nergens afmelden. Ook overdag kan ik niemand bereiken van KPN. Ik wil niet achteraf een rekening krijgen. Ik heb KPN allang afgezegt. Spotify klantenservice verteld dat ik bij jullie moet zijn.

Groetjes 


Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic over Spotify Premium

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Silv90 

KPN heeft een gratis nummer 0800-0402, heb je dat al gebeld?
Je kan bellen ma-vrij 08:00-20:00u, za 08:00-17:00u. Zon- en feestdagen gesloten.


Admin: meeverplaatst

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Silv90, welkom op ons forum!
Ik wil hier nog even aan toevoegen dat als je Spotify alleen via ons had lopen en je dit abonnement nu opgezegd hebt je hier niet achteraf nog een rekening van gaat krijgen.
Het kan soms even duren voordat Spotify het abonnement weer terugzet naar Free maar daar hoef jij verder niet voor te betalen.

Hey! Ik heb al jaren geen KPN meer dus er is toch wat fout gegaan bij jullie... dan maar afwachten tot mijn spotify naar free gaat. Ik kan het ook nergens uitzetten. Niet via spotify en ook niet via jullie. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +19

Hey! Ik heb al jaren geen KPN meer dus er is toch wat fout gegaan bij jullie... dan maar afwachten tot mijn spotify naar free gaat. Ik kan het ook nergens uitzetten. Niet via spotify en ook niet via jullie. Alvast bedankt!

Hi Silv, dat is gek inderdaad. Ik begrijp dat je helemaal geen KPN abonnement meer hebt, maar dat jouw Spotify account toch op premium staat? Als je inlogt op jouw Spotify account, staat er dan bij dat je premium hebt via KPN, of staat er iets anders? En hoe lang is het geleden sinds je je abonnement (met Spotify) bij ons hebt opgezegd?

Gisteren heb ik ons spotify premium omgezet naar spotify family.

Bij Kpn is dit zichtbaar in mijn account bij spotify niet,

Vandaag met beide partijen contact gehad. Van KPN klanten services moet ik naar spotify want bij KPN staat alles goed. Bij spotify moet ik naar KPN want hun weten van niets over de omzetting. 

Hoe nu verder? 

hoop dat ik hier verder geholpen kan worden. 

Groet Johan

 

Hoi Alexandra, ik ben sinds 2020 weg bij KPN maar al eerder bij Spotify. Ik heb lange tijd Deezer gebruikt en nu dat ik weer spotify ga gebruiken zie ik dat ik Premium via KPN heb. Contact opgenomen met Spotify, maar kunnen niks doen. Ik kan ook nergens Spotify afmelden via jullie omdat dat al gebeurd is.  Dit is wat er staat: Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN/XS4ALL. Benader KPN/XS4ALL voor vragen over je abonnement. 

Reputatie 7
Badge +30

Dan heb ik toch het vermoeden dat wij nog iets moeten doen.. Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer als je dat nog hebt en evt. je 06-nummer als het via je mobiele abonnement ging? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 

Hoi Marcia, ik heb mijn profiel bijgewerkt. Ik heb vandaag een medewerker van KPN aan de telefoon gehad en alles is al een tijd terug afgezegt. Ik krijg iniedergeval geen rekening thuis. Dat is fijn. Ik zie dan vanzelf wanneer Spotify op free komt te staan. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik zie hier alleen een mobiel nummer dat je hebt gehad op dit adres. Maar daar zat geen Spotify Premium bij. Dat maakt het voor mij wel lastig om te achterhalen of en waar er nog iets eventueel niet goed gaat. Heb je nog iets van een klantnummer o.i.d.? Je betaalt er inderdaad niet voor, maar het is natuurlijk wel handig om de administratie ook weer juist te hebben aan onze kant :)

Ik heb volgens mij geen klantnummer omdat ik niks van KPN heb op dit moment. Als ik op mijn account kijk zie ik nergens een klantnummer...  

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nog even overlegd met mijn collega's @Silv90 en we hebben niks kunnen vinden. Tot spotify hem uit zichzelf weer terugzet naar Free heb je gratis Premium :-)

Reputatie 7
Badge +17

Gisteren heb ik ons spotify premium omgezet naar spotify family.

Bij Kpn is dit zichtbaar in mijn account bij spotify niet,

Vandaag met beide partijen contact gehad. Van KPN klanten services moet ik naar spotify want bij KPN staat alles goed. Bij spotify moet ik naar KPN want hun weten van niets over de omzetting. 

Hoe nu verder? 

hoop dat ik hier verder geholpen kan worden. 

Groet Johan

 

Hallo @Vrijbuiter, ik heb jouw topic even samengevoegd met dit algemene topic over Spotify Premium. Je hebt Spotify Premium dus omgezet naar Spotify Family, maar kan hier nog geen gebruik van maken. Ik zie dat je gisteren nog telefonisch contact hebt gehad voor hulp bij het activeren van Spotify Family. Is het hiermee gelukt?

Iets sneller reactie dan ik had verwacht @suzanne vloet, mijn collega's schrijven dat het oplossen helaas wat langer gaat duren dan de twee weken die ze hadden verwacht. Ik pas dit ook nog even aan in het startbericht.
Hij bevestigt wel dat je op de lijst staat dus dat gaat sowieso goed komen!

Hoe staat het inmiddels met het kunnen opzeggen van de online aankoop spotify? 

 

Ik zie ook dat er abonnementen losgekoppeld kunnen worden van het KPN account. Kan ik hiermee hetzelfde bereiken? namelijke dat spotify niet langer via mijn KPN mobiel abonnement in rekening wordt gebracht? 

 

Anyway, ik ben inmiddels al vanaf juli bezig met het opzeggen van deze online aankoop. Graag hoor ik op korte termijn dat dit ook door jullie is verwerkt. 

Mvg, Suzanne

Gisteren heb ik ons spotify premium omgezet naar spotify family.

Bij Kpn is dit zichtbaar in mijn account bij spotify niet,

Vandaag met beide partijen contact gehad. Van KPN klanten services moet ik naar spotify want bij KPN staat alles goed. Bij spotify moet ik naar KPN want hun weten van niets over de omzetting. 

Hoe nu verder? 

hoop dat ik hier verder geholpen kan worden. 

Groet Johan

 

Hallo @Vrijbuiter, ik heb jouw topic even samengevoegd met dit algemene topic over Spotify Premium. Je hebt Spotify Premium dus omgezet naar Spotify Family, maar kan hier nog geen gebruik van maken. Ik zie dat je gisteren nog telefonisch contact hebt gehad voor hulp bij het activeren van Spotify Family. Is het hiermee gelukt?

Hallo Denise, alvast dank voor het inspringen. 

Helaas. heeft het telofinsch contact niet verandert we hebben een aantal stappen doorlopen zonder succes. 

Ben benieuwd hoe nu verder?

 

Reputatie 7
Badge +30

Iets sneller reactie dan ik had verwacht @suzanne vloet, mijn collega's schrijven dat het oplossen helaas wat langer gaat duren dan de twee weken die ze hadden verwacht. Ik pas dit ook nog even aan in het startbericht.
Hij bevestigt wel dat je op de lijst staat dus dat gaat sowieso goed komen!

Hoe staat het inmiddels met het kunnen opzeggen van de online aankoop spotify? 

 

Wordt nog aan gewerkt, @suzanne vloet, zodra je aan de beurt bent wordt er contact opgenomen voor de afhandeling.

 

Hallo @Vrijbuiter, ik heb jouw topic even samengevoegd met dit algemene topic over Spotify Premium. Je hebt Spotify Premium dus omgezet naar Spotify Family, maar kan hier nog geen gebruik van maken. Ik zie dat je gisteren nog telefonisch contact hebt gehad voor hulp bij het activeren van Spotify Family. Is het hiermee gelukt?

Hallo Denise, alvast dank voor het inspringen. 

Helaas. heeft het telofinsch contact niet verandert we hebben een aantal stappen doorlopen zonder succes. 

Ben benieuwd hoe nu verder?

Volgens onze systemen is de Family bij jou geactiveerd, @Vrijbuiter. Maar als jij inlogt op je Spotify account zie jij daar nog steeds staan dat het Premium is? De Premium die je had, dat was ook via je vaste abonnement, of bij een van de mobiele abonnementen? 

 

Hallo @Vrijbuiter, ik heb jouw topic even samengevoegd met dit algemene topic over Spotify Premium. Je hebt Spotify Premium dus omgezet naar Spotify Family, maar kan hier nog geen gebruik van maken. Ik zie dat je gisteren nog telefonisch contact hebt gehad voor hulp bij het activeren van Spotify Family. Is het hiermee gelukt?

Hallo Denise, alvast dank voor het inspringen. 

Helaas. heeft het telofinsch contact niet verandert we hebben een aantal stappen doorlopen zonder succes. 

Ben benieuwd hoe nu verder?

Volgens onze systemen is de Family bij jou geactiveerd, @Vrijbuiter. Maar als jij inlogt op je Spotify account zie jij daar nog steeds staan dat het Premium is? De Premium die je had, dat was ook via je vaste abonnement, of bij een van de mobiele abonnementen? 

Dat klopt die conclusie hadden we gisteren ook getrokken BIj KPN staat het zo geregistreed maar is niet bekend bij spotify.

Het is geregistreed op het internet abonoment, ik heb het bestaande abonoment omgezet, verder heb ik geen abonomenten. spotify geeft nog steeds premium abonnent

 

Zojuist nog ruim een uur aan de lijn gezeten met 2 verschilende medewerkers van KPN, Kort gezegd Medewerker 1 wist vast te stellen dat wij als klant contact op moesten nemen met soptify, wederom uitgelegd dat dit niet gaat, omdat wij niet de contract paner zijn maar Kpn. MIjn snelle conslusie is dat Kpn zijn leveranciet(spotify) niet onder controle heeft in dit geen oplossing is dit had ik al vast gesteld in de chat met spotify.

Medewerker 2 heeft wederom mee gekeken vast stelling is nu, probeer abonment om te zetten naar free en daarna activeren , mogelijk geeft dit de oplossing. Helaas wij zijn geen contract paner van spotify wij kunnen dit niet zelf. Het lijkt er nu op dat we pas vanaf 1 februari og mogelijk 18 februari pas ons abonoment actief wordt bij spotify. Maar ons abonoment is al wel actief bij KPN ik vermoed dat wij hier dus ook al voor betalen zonder extra services.

 

Is er nu echt niets anders te verzinnen dan deze uitkomst.  daarnaast als dit de uitkomst is lijkt mij dat dit vooraf gemeld kan worden we krijgen nu de melding dat het binnen 3 uur actief zal zijn?

 

Hoor graag u visie en het liefst gewoon een oplossing per direct. 

Reputatie 7

Hiervoor hoef je geen contact op te nemen met Spotify inderdaad @Vrijbuiter, je neemt Spotify via ons af dus dan loopt zoiets ook via ons. Op het forum en aan de telefoon kunnen we niet zien wat er precies speelt in dit geval, maar ik heb het gevoel dat er ergens een koppeling niet goed staat. Ik heb daarom nu een melding naar een achterliggende afdeling gestuurd met het verzoek dat voor ons na te kijken. Doordat het nu vrijdagavond is, weet ik niet wanneer we daar een reactie op hebben maar zodra we die hebben delen we dat met je!

Reputatie 7
Badge +17

@Ritadonna Mijn collega's geven aan dat je gewoon Spotify Premium kunt activeren. Er staat weliswaar dat het niet gratis is, maar dat zou automatisch verrekend moeten worden.

Reputatie 1

Gisteren met een paar Dames gepraat en die hadden gratis spotify bij hun abonnement, nu lees ik dat dit niet meer van toepassing is alleen bij oudere abonnementen…🤔(wat is oud)

wij zijn al wel 40 jaar lid...misschien wel langer… we hebben alles van de KPN maar nog nooit iets van spotify gezien of gehoord…. heb er zelfs als eens naar gevraagd jaren geleden… maar nee hoor niets van dat …. als er nieuwe mensen zich aanmelden krijgen ze dit of dat ,maar trouwe leden worden altijd vergeten…. zelf als je een nieuwe experia box nodig hebt… kost het je veel moeite en dan krijg je een andere  en dan schijnt je nog niet de nieuwste te krijgen…snap er soms niets van…

 

Admin: samengevoegd met het Spotify topic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @R. Doppen, welkom op ons forum!
We hebben je reactie hier samengevoegd met ons verzameltopic. In het startbericht kun je alles vinden over Spotify.
Spotify heeft een tijd bij een paar specifieke pakketten ingezeten. “Alles in 1 Standaard” en “Alles in 1 Premium”. Deze pakketten worden al enkele jaren niet meer aangeboden en hebben plaats gemaakt voor de “KPN Hussel pakketten” met het voordeel dat ze in hun geheel goedkoper zijn en dus geen overbodige diensten meer hebben waar je met de pakketprijs voor betaalt maar niet gebruikt.

In je MijnKPN kun je zien welk pakket je hebt en kun je deze ook altijd aanpassen

Reputatie 1

Hallo mensen van de KPN.

Gisteren heb ik Spotify Premium besteld via de mijn KPN app. Voor het bestellen via de app ben ik eerst nog naar de KPN winkel vlakbij gegaan: begrijp ik goed dat dit een entertainment optie is en je entertainment korting krijgt als je geen andere streamings dienst abonnement hebt lopen via KPN? En is dit maandelijks opzegbaar? Dit werd bevestigd en ik moest het zelf maar aanvragen via de app.

Na veel vijven en zessen uitgevogeld hoe dat moest en kreeg ik een mailtje om te activeren. Met dat mailtje kwam ik in een scherm Spotify activatie pagina van KPN. Waarin ik al mijn KPN abonnementen zag. Aangeklikt dat ik graag spotify bij het abonnement van mijn mobiele telefoon wilde hebben.

Vervolgens stuurt KPN je door naar Spotify. Ik zag een mededeling dat ik helaas niet in aanmerking kwam voor de proefmaand. Dat kan kloppen want ik heb eerder (niet via KPN) een Spotify account gehad. Vervolgens moest ik bevestigen dat ik toch graag Spotify Premium wilde hebben ondanks dat ik geen maand gratis kreeg.

Daarna werd het zichtbaar in de mijn KPN app. Ik krijg nu een melding dat ik online aankopen  - extra dienst heb gedaan en dat ik moet rekenen op extra kosten op de factuur. Hoe ik de entertainment korting moet regelen is mij een raadsel. 
 

Dus ik de 0800-0402 hulplijn maar bellen vanmiddag. Eerst werd ik met een kluitje in het riet gestuurd met een sms.

Na 10 minuten had ik een levende persoon aan de lijn (ipv het keuzemenu) die voor mij ging kijken. 

Wat betreft de entertainmentkorting: het was helaas niet zo maar zo dat ik overal korting op kan krijgen. Want ik kreeg ook al kortingen. Dat klopt want er staat iets met Hussel aan en iets met een gratis zenderpakket oid. Maar ik neem geen andere streamingsdienst af via KPN wat volgens mij een voorwaarde is voor die entertainment korting. 

Wat betreft het Spotify via KPN verhaal: er is geen Spotify zichtbaar bij mijn mobiele telefoon abonnement. Ik zou het per ongeluk toch via Spotify zelf aangevraagd hebben. Maar of het nu via Spotify of KPN loopt, 9,99 per maand kosten doet het toch dus ik moest het maar zo laten. 

Echter als ik online inlog in mijn KPN, Producten, Extra Opties, zie ik dat Spotify Premium aan staat voor 9,99 per maand. Als ik inlog bij Spotify zie ik dat het abonnement loopt via de partner KPN/XS4 all. 

Vervolgens lees ik hier op het forum allemaal lotgenoten die eigenlijk wilden opzeggen maar nu in digital limbo zitten omdat KPN en Spotify naar elkaar wijzen.

Van mij hoeft het nou niet per se direct opgezegd maar ik vind het niet prettig dat ik nog na ga vragen bij de KPN of ik inderdaad 50% korting kan krijgen en of het maandelijks opgezegd kan worden en beide nu niet blijkt te kunnen. Ik voel me nogal besodemieterd. Ook geloof ik niet helemaal in het per ongeluk toch verkeerd aangevraagd hebben als ik beschrijf een mailtje van KPN over Spotify gehad te hebben en vervolgens geleid wordt naar een Spotify activatie pagina van de KPN. 

Ben ik nu ook de dupe van de technische fout waar ik meer mensen over lees en wordt dit later gecompenseerd?

Of kan iemand naar aanleiding van mijn relaas mij uitleggen welke kleine lettertjes ik heb gemist, welke fouten ik heb gemaakt in het activatieproces en/of aan welke voorwaarden ik niet voldoe? 


Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic over Spotify Premium