Beantwoord

De rode Videoland-2 app is zeer traag en loopt steeds vast

  • 22 September 2022
  • 58 reacties
  • 10761 keer bekeken

Reputatie 1

De rode app (videoland -2) heb ik nu een aantal weken en deze is erg traag en loopt regelmatig vast. Opnieuw opstarten van de tv-ontvanger helpt voor dat moment, maar de volgende dag weer het zelfde probleem. De laatste topic over dit probleem met Videoland die ik gezien heb is 5 tot 9 maanden oud. Ik heb hierbij geen oorzaak en oplossing van het probleem gezien. Een trage internet verbinding is het volgens mij ook niet omdat na het opnieuw opstarten van de tv-ontvanger het wel goed gaat en ook andere apps dit probleem niet geven. Nu bij de nieuwe app ook ondertiteling voor slechthorende mogelijk is wil ik vaker via videoland kijken in plaats van programma's opnemen. Maar op deze manier kijken is dit storender dan reclames doordraaien. Is er een oplossing voor het probleem?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 22 March 2023, 10:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

58 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @habro, niet fijn dat de Videoland app bij jou geregeld vastloopt, goed dat je het aangeeft.

Welke tv-ontvanger heb je? En vul je je gegevens in je forumprofiel in? Er is geen algemene storing inderdaad, wel neem ik jouw signaal graag mee. Daarnaast raad ik je aan om de tv-ontvanger een frisse start te geven. Dat helpt in dit soort situaties vaak goed.

Geen algemene storing inderdaad. Maar er zijn meer topics. Hier gebruik ik de app in de kpn ontvanger ook niet. En de zwarte ook al niet. 

KPN mag nog 100 apps toevoegen; ik zal ze via de ontvanger ( Arris,  Arcadyan) nimmer gebruiken. 

Ook bij mij reageert de tv ontvanger traag bij videoland. En loopt hij vast als ik daarna naar de tv Zenders wil. Ook na diverse keren opnieuw opstarten van de ontvanger, opnieuw installeren van de software en frisse start, blijft dit probleem zich voor doen. Echt heel irritant!!! Is er inmiddels een goede oplossing, die wel werkt? 

Inderdaad het is een groot drama.

hij blijft of vastlopen of hij schiet gewoon weer op tv.

videoland is echt niet meer op een normale manier te kijken. 

Bij ons werkt Videoland V2 ook niet meer. De tv ontvangers zijn ook zeer traag.

in het begin deed die het wel redelijk na eerst veel moeite te gehad te hebben met inloggen. Ma de laatste week is die heel traag of doet het helemaal niet meer. 
 

@Kpn hebben jullie een oplossing voor ons, zie mijn profiel voor meer gegevens.

Bij ons ook op alle tv ontvangers in huis dat De rode app (videoland -2) erg traag is en loopt steeds vast. Opnieuw opstarten van de tv-ontvanger helpt voor dat moment, maar de volgende dag weer het zelfde probleem.heel vervelend. Is er een oplossing voor het probleem?

Reputatie 1

Ik zit nu Videoland via chromecast te kijken, dat werkt wel. Via KPN werkt het niet. Tv ontvangers nieuwe software, omgeruild etc, helpt allemaal niet. Gevalletje geld binnen en zoek het maar uit?

Reputatie 7
Badge +19

Hi allen. Dank voor alle signalen. We herkennen de klachten over de traagheid en dergelijke van de nieuwe Videoland app. Ik weet helaas nu nog geen goede structurele oplossing. Excuses voor het ongemak! Het onderzoek loopt. Je kunt intussen een frisse start proberen. Daarnaast kan je intussen ook kiezen voor casten, als je die optie hebt, net als Cindy hierboven noemt.

Wat een drama die videoland app…loopt echt continu vast, reageert eerst zo traag op de signalen dat je denkt dat je ab stuk is, en ben je dan eindelijk waar je wezen wilt start de aflevering niet, of 2 sec en stopt dan…en moet ik uiteindelijk de hele ontvanger opnieuw opstarten omdat die zelfs vastloopt…tijd om over te stappen naar andere provider misschien? Iemand die weer welke providers wel kunnen geven waar we voor betalen? 

Goedendag, een frisse start heeft ook geen nut. Dit is gewoon iets softwarematigs wat het probleem geeft. Aan de telefoon was er nog niks over bekend en op internet staat het vol klachten. Dit gedoe was ook al met de YouTube app in het menu. Maar daar maakte ik me nooit druk om omdat het een gratis dienst is. Maar voor Videoland betalen we. En dan krijg je dit! Alleen maar traag, vast blijven hangen zodat je je kastje opnieuw moet laten opstarten etc. Ik krijg morgen zelfs een nieuw modem ( alle kabels weer los maken en weer opnieuw aansluiten etc) voor niks waarschijnlijk. Want het probleem ligt niet ineens aan al onze apparaten toch. De man aan de telefoon vandaag zei dat er software updates aankomen 😉

Videoland en YouTube werken erg traag. Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat ik betaal

voor diensten die niet na behoren werken. Kunnen we niet gecompenseerd worden? 

Goedendag, een frisse start heeft ook geen nut. Dit is gewoon iets softwarematigs wat het probleem geeft. Aan de telefoon was er nog niks over bekend en op internet staat het vol klachten. Dit gedoe was ook al met de YouTube app in het menu. Maar daar maakte ik me nooit druk om omdat het een gratis dienst is. Maar voor Videoland betalen we. En dan krijg je dit! Alleen maar traag, vast blijven hangen zodat je je kastje opnieuw moet laten opstarten etc. Ik krijg morgen zelfs een nieuw modem ( alle kabels weer los maken en weer opnieuw aansluiten etc) voor niks waarschijnlijk. Want het probleem ligt niet ineens aan al onze apparaten toch. De man aan de telefoon vandaag zei dat er software updates aankomen 😉

Nieuwe model en kastje heb ik al gehad. Helpt allemaal een ene fluit. Ja misschien een weekje ma nadien komen de klachten zo weer terug! 
ik vind dat we ondertussen wel is compenseert mogen worden! We betalen ervoor en we kunnen het niet optimaal gebruiken! 

Reputatie 1

Ik heb een Samsung TV waarop ook apps en internet mogelijk is. Via de app van de tv (los van KPN) werkt Videoland 2 wel goed. Wel onbegrijpelijk dat dit via de kanalen van KPN problemen geeft! Nadeel is dat je de afstandsbediening van KPN niet kan gebruiken maar van de TV nodig hebt. 

Hier het zelfde drama met de nieuwe videoland app maar met de app prime video het zelfde verhaal. Ook het geluid is sinds kort  drama. Zodra je iets doorspoelt of even op pauze zet is het geluid weg. Soms duurt het even voordat het geluid weer terug komt maar ook geregeld de ontvanger uit moeten zetten om weer geluid terug te krijgen. Ook tijdens het kijken valt soms uit het niets het geluid weg. 

Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

 

Ja, @Lindaatb . Er zijn er meer. Zie dit en andere topics. 

Hier nog 3

 

Kijk hoeveel mensen last hebben, ik ben er echt zat van hoeveel we betalen en elke keer het weer niet werkt! Elke dag moet ik meerdere malen de tv ontvanger opnieuw laten opstarten. Inderdaad de nieuwe videoland app is helemaal drama, is traag, loopt vast. Dan doet de hele tv ontvanger niks meer. Echt irritant! KPN doe hier iets aan, dit kan toch niet?

@Lindaatb Jaa de bovenkant van het scherm wordt donker en het geluid is 20 seconde weg. Dacht eerst dat het aan mijn tv lag, elke ochtend met aanzetten is heel het geluid weg. Pas na paar keer aan en uit heb ik geluid terug

Drama dit, de updates doen meer slecht dan goed. Rebooten van de box helpt 3-4 dagen en daarna is het klaar. Full reset heeft hetzelfde resultaat.

 

Is er een oplossing in aantocht of kunnen mensen aangeven of het op bepaalde ontvangers wel werkt?

Bij mij blijft het redelijk werken, maar mogelijk omdat ik eco stand-by gebruik. Dan is de cache steeds leeg. 

Echter. Mijn voorkeur gaat zwaar uit naar de apps in mijn televisie. Ik heb die 4k smart tv niet voor niks. De ontvanger alleen voor de zenders via kpn. En het on demand aanbod van kpn zelf, inclusief pathé ( films huren).

Reputatie 7
Badge +19

Hi allen, ik heb een update voor jullie:

 

Videoland heeft onlangs een nieuwe app geïntroduceerd, de (rode) V2 app. Helaas merken we dat door gebruik van de Videoland V2 app (op termijn) het geheugen vol raakt op de tv-ontvanger. Hierdoor kan er instabiliteit en/of een vastloper ontstaan. We werken hard met de leverancier (Videoland) aan een oplossing. Maar door de complexiteit is hier niet direct een oplostermijn voor te geven.

Als de performance bij jou niet optimaal is via de HD-box dan is het alternatief; bekijk Videoland (tijdelijk) via een ander device. Dit kan zijn een andere TV-box (niet HD), mobiel device, tablet of SmartTV.

Ga naar videoland.com/nl/videoland-update voor hulp bij kijken op een ander device.

Badge

Lekkere makkelijke oplossing KPN. Kijk.niet voor niets via jullie Videoland metdecoder. Heb geen smart TV, maar betaal.nu elke maand voor slechte service

En KPN blijft als maar de zelfde antwoorden geven…..

misschien tijd om eens Kassa of TROS radar aan te schrijven…..

Hier ook probleem met Videoland. Voor een bedrijf als KPN vind ik het heel bijzonder dat het zo lang duurt voordat het opgelost is. Dus kom een passende oplossing/compensatie voor de maanden dat het slecht werkt.
 

In de aankondiging van de ‘nieuwe Videoland omgeving’, gaf KPN aan dat het fantastisch zou worden, echter is het een groot drama en frustratie. Dus actie! 

Hier precies hetzelfde met de nieuwe app. Moet iedere keer het zwarte kastje opnieuw opstarten, anders loopt die vast.  Is er nu wel een oplossing?  Dit duurt wel veel te lang voor zo'n bedrijf. 

Badge

Goede avond, 

Heb precies dezelfde problemen met de Videoland app, als hier boven beschreven. Mij lijkt een compensatie op z’n plaats aangezien dit zo frequent voorkomt en de apparatuur dus niet goed werkt. Iedere dag de ontvanger resetten omdat de/een app niet werkt is toch niet normaal. 
Graag een oplossing kpn