Beantwoord

De rode Videoland-2 app is zeer traag en loopt steeds vast

  • 22 September 2022
  • 58 reacties
  • 10738 keer bekeken

Reputatie 1

De rode app (videoland -2) heb ik nu een aantal weken en deze is erg traag en loopt regelmatig vast. Opnieuw opstarten van de tv-ontvanger helpt voor dat moment, maar de volgende dag weer het zelfde probleem. De laatste topic over dit probleem met Videoland die ik gezien heb is 5 tot 9 maanden oud. Ik heb hierbij geen oorzaak en oplossing van het probleem gezien. Een trage internet verbinding is het volgens mij ook niet omdat na het opnieuw opstarten van de tv-ontvanger het wel goed gaat en ook andere apps dit probleem niet geven. Nu bij de nieuwe app ook ondertiteling voor slechthorende mogelijk is wil ik vaker via videoland kijken in plaats van programma's opnemen. Maar op deze manier kijken is dit storender dan reclames doordraaien. Is er een oplossing voor het probleem?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 22 March 2023, 10:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

58 reacties

Ook hier is t een probleem met Videoland2 

Ik lees al die berichten  en ben zo verbaast dat dit niet opgelost gaat worden !!!!

wel iedere maand de kosten maar ….

jammer dat men zo met je klantjes omgaat 😤

Bij mij zijn het bijna alle apps...sinds kort staat ook de NPO Start-app erbij...idem dito...start de app op....je kunt je kinderen naar school brengen en als je terugkomt begint het gewenste programma dan net te lopen....voor 5 minuten! 

Wat als we de betaling van het abonnement eens gewoon storneren? Zou dat helpen? Je kiest voor KPN omdat het toch altijd een stabiele factor is geweest in tv- en internetland, maar ze voldoen totaal niet aan de verwachting...maar de abonnementskosten worden wel elk jaar verhoogd! Echt jammer....

Wat als we de betaling van het abonnement eens gewoon storneren? Zou dat helpen?

Zeker niet. Dan wordt je afgesloten.

Die apps zijn gewoon een service voor mensen die nog geen smart-tv hebben, @Hennie zelf . Het is bekend dat ze niet stabiel zijn.

Als je zo'n mooie moderne smart-tv hebt dan gebruik je natuurlijk de apps dáárin! Waarom heb je 'm anders.

Ik gebruik al 2 jaar de apps in de ontvanger niet meer. In de grote tv zitten ze allemaal en die werken veel beter. Voor de 2 de tv eerst een losse chromecast en sinds enkele maanden een streamingbox

Goedkopere oplossing kan ook.

@PeterG wij hebben een smart-tv, maar daar staat alleen de oude app van videoland op. En die werkt dus niet meer.

En om nu een nieuwe tv aan te schaffen omdat kpn en videoland de zooi niet voor elkaar kunnen krijgen lijkt me wat ver gaan.

Als kpn of wie dan ook een service aanbiedt moeten ze zorgen dat het werkt.

Ik moest de nieuwe op mijn tv uit de app store halen. Mogelijk moet je dat op jouw tv ook nog even doen. Het gebeurt niet vanzelf. 

Cc @Roynaber .

Wij hebben ook een nieuw kastje en nieuwe modem. Maar het probleem blijft. 

Ook hier is het kommer en kwel met de nieuwe videoland app. Wat een ergenis. En maar betalen elke maand, dit kan echt niet KPN!!! Meerdere malen per week moet de ontvanger opnieuw opgestart worden in de hoop dat je dan weer fatsoenlijk verder kan kijken. Het geeft stress ipv lekker chillen na een dag hard werken. Echt niet oké. 

 

 

 

@Jacqueline 73 .

Het je geen smart-tv? bouwjaar 2017 of jonger.

Of anders deze streamingbox of deze. Of deze dongel

Weg stress.

Hi, ook wil wil me beklagen over de videoland app. De problemen met de app hoef ik niet weer te herhalen, maar ook ik zou graag mijn geld terugwillen van deze app op de tv. We betalen per maand om vervolgens niet (of op een app op de telefoon op een mini schermpje) te kunnen kijken. Ik vind dit een grote teleurstelling, zeker omdat de boel bij de vorige app gewoon werkte! Geen service!!!

Laten we met zijn allen massaal Videoland opzeggen.

Wat een frustratie, die app.

Ik ga ze er nu uitgooien. Klaar mee.

Krijg ik net in de mail!!!! Geen goede dienst leveren, maar wel de prijs verhogen!!!!

KPN 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬

 

 

Werkt hier prima. Maar heb niet voor niks een smart-tv ​​​​​​, dus gebruik de apps daarin. 

En niet al die brakke apps in de ontvanger. 

Bovendien kan de app in de tv meer dan die in de ontvanger. (live streams)

Heb behalve de smart-tv ook nog een chromecast en Nokia streamingbox 8000.

Geen behoefte aan (totale) afhankelijkheid van de Arris. 

En kpn heeft de prijsverhoging van 18 januari 2022 van videoland niet doorberekend. Dat gebeurt nu pas.

Cc @Andre123123 .

Badge

Ook hier NOG STEEDS DRAMAAAAAA en maar betalen! Al concreet nieuws omtrent oplossing / compensatie o.i.d. KPN Videoland??

Dit kan echt niet! Centen betalen voor iets wat het nauwelijks of niet doet!!!

Lees hier veelal dezelfde verhalen maar veel doen KPN Videoland hier niet mee..…

Makkelijk gezegd alles maar dag in dag uit opnieuw opstarten etc

Misschien idd maar Kassa Radar informeren? Of massaal opzeggen....

Echt super kansloos dit! Ik dacht dat ik de enige was die boos werd. Ik betaal voor een dienst en niet zo'n klein beetje ook! Kpn geeft constant dezelfde antwoorden, en je moet eerst een hele vragenlijst invullen. Antwoorden zijn bekend! App werkt niet op het kastje van kpn! App is te snel en te modern, kastje van kpn is te traag en te oud! Dat blijkt nu wel uit alles! Videoland stuurt je naar KPN, KPN geeft antwoorden waar je niks mee kan, en anders krijg je het antwoord " je bent niet verplicht om Videoland af te nemen via ons" zeer maar dan ook zeer slecht! 

Ik had genoeg van de ergernis. Heb dus een streamingbox gekocht. 

Maar het kan ook goedkoper compleet met afstandsbediening. Bijvoorbeeld de Chromecast HD Google TV .

https://www.bol.com/nl/nl/p/google-chromecast-met-google-tv-hd-wit/9300000119991877/

 

Hier hetzelfde elke dag opnieuw opstarten. Ik betaald toch elke maand hiervoor, maar dit lijkt me niet oké. 
 

 

Juist omdat ik er voor betaal heb ik zelf ‘maatregelen’ genomen.

De app in de smart-tv in de woonkamer in gebruik genomen.

Verder nog deze streamingbox gekocht. Maar het kan ook wat goedkoper: Google Chromecast HD met afstandsbediening of de wat duurdere 4k versie. Eénmalige uitgave; alle vrijheid met apps.

KPN

ik zou het probleem maar snel oplossen met Videoland app en meerdere apps want 91 euro pm is wel wat duur voor waardeloze kwaliteit en ik ben vast niet alleen van deze mening als jullie denken dit te kunnen permitteren  om klanten zo te behandelen zou ik zeker niets doen .

Als dit nog lang gaat duren zeg ik mijn hele pakket op 

gegroet 

Ik vind het belachelijk dat ik allerlei shit moet regelen of bestellen omdat kpn deze kwaliteit levert. Ik had er eerst helemaal geen problemen mee. 
Ik ga zeker geen chromecast of nieuwe tv halen. Zorg dat je goed levert en anders niet aanbieden. 

De rode app (videoland -2) heb ik nu een aantal weken en deze is erg traag en loopt regelmatig vast. Opnieuw opstarten van de tv-ontvanger helpt voor dat moment, maar de volgende dag weer het zelfde probleem. De laatste topic over dit probleem met Videoland die ik gezien heb is 5 tot 9 maanden oud. Ik heb hierbij geen oorzaak en oplossing van het probleem gezien. Een trage internet verbinding is het volgens mij ook niet omdat na het opnieuw opstarten van de tv-ontvanger het wel goed gaat en ook andere apps dit probleem niet geven. Nu bij de nieuwe app ook ondertiteling voor slechthorende mogelijk is wil ik vaker via videoland kijken in plaats van programma's opnemen. Maar op deze manier kijken is dit storender dan reclames doordraaien. Is er een oplossing voor het probleem?

Ik ervaar hetzelfde probleem. KPN kan dit niet oplossen. 

Helaas na zoveel maanden nog steeds geen oplossing.  Enige wat bij mij wel werkt is de 4K ontvanger. 
Maar daar moet je helaas 2.50 pm meer voor betalen voor 4K beeld. Maar dan heb je geen problemen meer met alle Apps (HBO, Netflix, Youtube, Videoland, etc) Verder heb ik vanuit KPN al 2 nieuwe ontvangers gekregen (Slaapkamers) waarbij het probleem idd niet weggaat. Ik heb zelfs ook maar de Wifi boosters gekocht omdat ik dacht dat het daaraan kon liggen maar helaas. Zowel als je jouw KPN rechtstreeks verbind met de kabel vanuit de modem of doorlust vanuit een wifi booster, dan blijft met name Videoland vastlopen. De overige apps zijn en blijven heel traag.  Hoop echt snel op een oplossing

Echt vervelend, @Dayne . Verder mis ik ook de live streams in de videoland app.

Ik heb op mijn slaapkamer (daarom; snelheid en live streams) een Nokia box 8000 gekocht. 

Met de KPN TV app tv kijken. En verder alle overige streamingdiensten die ik gebruik vloeibaar. En geen extra afdracht aan kpn.

Dat was voordat de Chromecast HD met Google-TV en afstandsbediening er was.

In de woonkamer gebruik ik de apps in mijn smart-tv. Heb zo'n mooie tv niet gekocht om die mogelijkheid niet te gebruiken.

Hier hetzelfde probleem. Met videoland. Ik begin het nu wel zat te worden. Doe er iets aan. Dit duurt veel te lang. 

Goedenavond,

Heb ook het probleem dat videoland via de KPN box steeds vast loopt. Ik kan nog niet eens normaal een minuut kijken, of hij moet alweer laden. En dit heb ik niet met Netflix bijv.

ik vind het super vervelend, want wil gewoon videoland normaal kunnen kijken zonder dat die telkens hapert. Lees al dat dit probleem 3 maanden geleden gemeld is, en er is nog steeds niets aan gedaan.

Wanneer komt hier oplossing voor? Zonde van m’n geld als ik het niet eens normaal via de televisie kan kijken.

 

Met vriendelijke groet,

Aranka

Goedenavond,

Heb ook het probleem dat videoland via de KPN box steeds vast loopt. Ik kan nog niet eens normaal een minuut kijken, of hij moet alweer laden. En dit heb ik niet met Netflix bijv.

ik vind het super vervelend, want wil gewoon videoland normaal kunnen kijken zonder dat die telkens hapert. Lees al dat dit probleem 3 maanden geleden gemeld is, en er is nog steeds niets aan gedaan.

Wanneer komt hier oplossing voor? Zonde van m’n geld als ik het niet eens normaal via de televisie kan kijken.

Ook als ik terug naar de televisie wil gaan, reageert doe hier traag op.

 

Met vriendelijke groet,

Aranka