De Videoland app bij KPN

  • 31 March 2020
  • 619 reacties
  • 140254 keer bekeken
De Videoland app bij KPN
Reputatie 7
Badge +25

Videoland is één van de grootste streamingdiensten in Nederland. KPN biedt het dan ook aan als extra dienst. Met Videoland bij KPN geniet je van de beste Originals van eigen bodem en een uitgebreid aanbod internationale series en films. 

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Videoland pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

Heb je vragen over het gebruik of activeren van Videoland? Of wil je er meer over weten? Lees dan onderstaand artikel door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle belangrijke informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

619 reacties

Wat is daar nu weer aan? Heb juist Videoland omdat het zonder reclame is.

Met reclame mogen ze het gratis aanbieden, dat ze daar nog geld voor vragen….

Videolandabonnement genomen maar ik kan nergens Videoland vinden. Als ik de videolandapp open dan krijg ik koppelcode of log in met e-mailadres maar geeft dan aan dat deze fout is. Wat te doen?

ik heb geen account.

 

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Yvh, heb je Videoland genomen via je KPN abonnement? Of heb je dit als los abonnement besteld via Videoland zelf?

Als je het bovenste bericht van dit topic er bij pakt, kan je lezen wat het verschil is tussen deze opties, ook wordt uitgelegd hoe Videoland via KPN precies werkt. Ik hoop dat het zo duidelijk is, mocht je hier toch nog vragen over hebben dan hoor ik ze uiteraard graag!

Ik heb Videoland via kpn besteld. Heb ook een bevestigingsmail. Waar staat Videoland nu? Ik kan het niet vinden.

Reputatie 7
Badge +20

Ok duidelijk :slight_smile:

Hoe kan ik Videoland kijken/gebruiken?

Videoland kun je op de volgende manieren gebruiken:

  • Tv-ontvanger: Ga naar Menu - On Demand - Videoland
  • iTV app: ga naar Kijken - Films/Series
  • iTV web: Log in op tv.kpn.com en kies boven in beeld voor Films of Series

Het is niet mogelijk de app van Videoland zelf te gebruiken als je een abonnement via KPN afneemt. Videoland heeft geen eigen zender/kanaal op de tv-ontvanger omdat er geen app op de tv-ontvanger zit.

Gevonden…. bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

Top! Veel kijkplezier gewenst :blush:

Maja schreef: iTV web: Log in op tv.kpn.com en kies boven in beeld voor Films of Series

VERHIP! Dat had ik nog helemaal niet ontdekt! (?) Moest wel nog éven zoeken maar vond toen ook de pull-down :grinning:

 

En dat het via de phone app er ook is… die heb ik net dus was nog niet zover. Bovendien klein scherm en mono geluidje.

Het schermpje van m’n phone (5,9 inch) gebruik ik alleen af en toe voor nieuws kijken.

Reputatie 7
Badge +20

VERHIP! Dat had ik nog helemaal niet ontdekt! (?) Moest wel nog éven zoeken maar vond toen ook de pull-down :grinning:

Wat mooi dat ik jou nog eens iets kan leren :wink: Fijn dat je het gevonden hebt! 

Wie kan mij helpen. Ik heb Videoland via KNP en ben The Blacklist aan het kijken. Maar nu is aflevering 12 van seizoen 7 nergens te vinden.( gaat van 11 gelijk naar 13) Wie weet waar ik die moet zoeken? 

Reputatie 7
Badge +21

Wie kan mij helpen. Ik heb Videoland via KNP en ben The Blacklist aan het kijken. Maar nu is aflevering 12 van seizoen 7 nergens te vinden.( gaat van 11 gelijk naar 13) Wie weet waar ik die moet zoeken? 

Ik heb het zelf even opgezocht en zag dat deze aflevering er los instaat. Zou je eens willen zoeken op “Blacklist”? Als het goed is zie je de hele serie en één losse aflevering(aflevering 12 van seizoen 7). 

Ik heb zelf gezocht in onze iTV online app.

@ Happy177

Via de decoder zie ik het gewoon netjes (...) in volgorde.

7.11 Victoria Fenberg
7.11 Victoria Fenberg HD
7.12 Cornelius Ruck
7.12 Cornelius Ruck HD
7.13 Newton Purcell
7.13 Newton Purcell HD

etc.

Reputatie 2
Badge

Hierbij wil ik toch even klagen over videoland kijken in de nieuwe omgeving.
Als ik nu een serie bekijk en ik wil door de naar de volgende aflevering duurt het allemaal zo verschrikkelijk lang.

Na de aftiteling druk ik op ‘stop’. Ik krijg de vraag of ik de aflevering wens te stoppen. Ik klik op ‘ja’ en dan begint het lange wachten. De opname springt weer terug naar televisie. Ik zie op dat moment beeld van de zender waar hij op stond. Ik zie dat de menubalk in beeld springt en vervolgens door springt naar Videoland. Ik zie dat dan de serie in beeld komt die ik op dat moment aan het bekijken ben. Vervolgens springt de balk door naar het betreffende seizoen wat ik aan kijken ben en vervolgens zie ik de aflevering in beeld die ik zojuist heb gestopt.

Dit hele gebeuren duurt bij mij zo'n 20 tot 30 seconden. Dit had ik voor de nieuwe omgeving totaal geen last van. Heel irritant!!

Wij hebben nu ook videoland via KPN. Ik had vooraf ook niet gekeken hoe KPN het aanbied.

Je gaat er in deze tijd toch wel vanuit dat je het via een app kunt benaderen net als Netflix. Helaas is dat niet het geval. De interface laat echt te wensen over. Zoals velen aangeven is het echt heel erg storend dat je bij het kijken van een serie niet automatisch doorgaat naar de volgende aflevering. 
Dat is met een korte kinderserie geen overbodige luxe. Is er al zicht op wanneer zo'n functie wordt ingebouwd of wanneer we als KPN videoland abonnee ook een login krijgen m in de app van videoland in te loggen?

Reputatie 7
Badge +24

Hi all, ik snap beide punten hierboven heel goed. Iets waar ik ook tegenaan loop. Verschil met Netflix is dat zij een astronomisch budget hebben en samen met ons ook erg veel tijd en moeite stoppen in de app. Bij Videoland is dit iets minder zoals jullie merken, we blijven met Videoland wel werken aan verbeteringen.  Concreet kan ik niet zeggen of en wanneer dit komt. 

Om met 1 inlog op beide platforms in te loggen is ook iets dat al heel lang op de wenslijst staat. Die overeenkomst hebben we echter niet met Videoland. Hoewel dit niet ons voordeel werkt dat ik het zeg; je zou ook via de app van Videoland op je tv kunnen streamen op een Chromecast of via de Smart TV functie via een account van Videoland. 

Dank voor de reactie. 
Jammer. Ik gun KPN ook de omzet voor deze dienst, maar met de huidige vorm denk ik niet dat ik het zal behouden via KPN. Het advies dat je geeft zat ik zelf ook al aan te denken. 

Omdat Videoland steeds storing had via chromecast nu via kpn. Ben er blij mee behalve dan dat de afleveringen van series steeds stoppen en je de volgende aflevering steeds moet aanzetten. Zou erg fijn zijn als het net als bij de app gewoon verder gaat en stopt wanneer ik het stop zet😊

Dus als ik het goed begrijp.…

Ik heb al een Videoland.nl abonnement á € 8,99, maar wil ik gewoon via mijn KPN ontvanger thuis kijken, moet ik alsnog een pakket Videoland bestellen en nog eens € 8,99 betalen. En dan ook nog eens voor een minder uitgebreid aanbod.

Wie heeft dit verzonnen? Wat een achterlijk gedoe. 

@Chardonnay 

Als je via Videoland.com (punt com) een abonnement hebt kun je een Chromecast aanschaffen en dan v.a. je tablet, of smartphone naar de tv casten. Met hun website lukt het ook mits je die opent in Google Chrome.
In nieuwe tv's, niet ouder dan 4 jaar, kan je de daarin opgenomen app gebruiken.

Hoe toch de fabel in de lucht is gekomen dat het aanbod via KPN minder zou zijn? Soms gaat het mis met aanleveren naar KPN, maar dat wordt altijd weer opgelost.

@PeterG 

Peter, Dank je wel voor je reactie en de oplossingen zoals aangedragen.

Ik moet je eerlijk bekennen, heb mij niet verdiept in het aanbod en de verschillen/gelijkenissen. Het ging mij meer om de verbazingwekkend ontdekking dat je niet met een en dezelfde inlog (en dus gewoon een afstandbediening) je app en abonnement kan gebruiken van .com en/of KPN. 

Ik blijf voorlopig bij mijn oude abonnement.

Nogmaals dank voor de moeite en je reactie.

Is het mogelijk met Videoland van KPN om series aan een “mijn lijst” toe te voegen?

Reputatie 7
Badge +24

Hi @gjhvs, welkom hier. 

Nee, dit is helaas niet mogelijk. 

Ik heb vanmorgen Videoland via kpn aan gevraagd er stond dat ik binnen een uur kon kijken maar ik kan nog niet kijken via kpn naar Videoland heb alles al gegaan ook opnieuw opgestart het kpn kastje

Reputatie 7
Badge +15

@Ytb Welkom op het forum. 

Wat irritant dat het nog niet lukt om Videoland te kijken. Soms is het resetten van de tv ontvanger een oplossing. 

Mocht het op deze manier niet lukken, zou je dan voor mij je forumprofiel willen invullen en het kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kunnen we de gegevens er bij pakken en uitzoeken wat de stand van zaken is. 

Reputatie 3
Badge

Ook ik heb gisteren videoland geactiveerd via de mijn kpn app.

Keurig klantenservice mailtje gekregen met wat het nu gaat kosten pm omdat videoland is toegevoegd aan m'n abonnement.

Maar geen videoland op m'n tv.

Komt ook niet in mijn pakketoverzicht te staan maar opnieuw selecteren kan ook niet want dan krijg ik een foutcode.

Gisterenavond kpn gebeld en ze vertelde mij dat er een  "storing”  is waar ze niets aan kon doen.

Ff afwachten was het antwoord.

Deze ochtend nog steeds geen videoland.

Mag aannemen dat de kosten hiervoor ook nog niet in werking zijn getreden.

 

Groet,
Theo