De Videoland app bij KPN

  • 31 March 2020
  • 619 reacties
  • 140255 keer bekeken
De Videoland app bij KPN
Reputatie 7
Badge +25

Videoland is één van de grootste streamingdiensten in Nederland. KPN biedt het dan ook aan als extra dienst. Met Videoland bij KPN geniet je van de beste Originals van eigen bodem en een uitgebreid aanbod internationale series en films. 

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Videoland pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

Heb je vragen over het gebruik of activeren van Videoland? Of wil je er meer over weten? Lees dan onderstaand artikel door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle belangrijke informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

619 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Begin maart staat er een update voor de tv-ontvanger gepland. De problemen met de Videoland app zijn bij ons bekend. Deze update verhelpt dat. Je leest hier meer over in het topic “Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

Reputatie 7
Badge +22

Hallo, 

Via KPN kun je Videoland afsluiten als:

  • Videoland standaard (2 schermen)

Wanneer komt er bij KPN:

  • Videoland Premium (4 schermen)

Want dan heb ik wat meer mogelijkheden, maar wilt dit gewoon via KPN i.p.v. bij Videoland zelf. 😉

Reputatie 7
Badge +21

@Dennis Schreve Zover ik weet zijn deze plannen er op dit moment niet. Zodra het wel mogelijk is om Videoland Premium te bestellen via KPN laten we dat uiteraard weten in dit topic. 

Even een vraagje; geld de entertainment korting van 5,- ook voor Videoland via kpn?

Reputatie 7
Badge +30

@Pvdh14 welkom! De entertainmentkorting geldt niet op Videoland helaas!

How ik heb dus wel 2 maanden videoland kunnen kijken.. en nu moet ik hem weer koppelen en doet deze het niet meer 🥴

Reputatie 7
Badge +30

Er was een storing bij Videoland zelf, @Maceeeeeey. Zij raden aan, als er na deze storing problemen zijn met inloggen, dat je de app verwijdert, je apparaat een minuut uit zet, de app opnieuw installeert en dan opnieuw inlogt.

Nu wil de app verwijderen natuurlijk niet op onze tv ontvanger. Dus ik wil je vragen om een Frisse Start uit te voeren. Probeer de app daarna opnieuw om te zien of het dan gelijk werkt. Of, als je dan wel opnieuw moet koppelen, of dit lukt.

Reputatie 3
Badge +1

Dit soort geprogrammeerde instructies voor klanten moet toch echt veel simpeler kunnen. Ik ben een doorgestudeerd iemand maar moest deze “long read” / dit epistel echt twee keer doorakkeren voor ik begreep waarom nou wat en hoe waarom de bedoeling is. KPN Forum zou eens met Cool Blue in conclaaf om eens te leren hoe zij hun instructiefilmpjes voor You Tube maken. De lap tekst die KPN nu nodig heeft voor het koppelen van de Videoland account met die van de KPN videoland tv app kan heel goed in zo’n You Tube filmpje. Dit is vragen om heel veel verwarring en frustratie bij KPN klanten met een Videoland abonnement. 

Reputatie 7
Badge +30

Het is op het moment ook een tikkeltje extra ingewikkeld omdat Videoland overgaat op een nieuwe app. Daarvoor zijn wat extra stappen nodig. Nadat de introductie van die nieuwe app voltooid is, wordt het weer simpeler.

Is de instructie voor straks, 1 augustus, al ergens te vinden, @Erik_ .

Ik heb tot nu alleen een mail met melding van kpn op 19 juli.

Kan ik bv straks in mijn tv zelf nog wel de zwarte app gebruiken? En de website?

Ergo: verwarring al om.

Reputatie 7
Badge +19

Is de instructie voor straks, 1 augustus, al ergens te vinden, @Erik_ .

Ik heb tot nu alleen een mail met melding van kpn op 19 juli.

Kan ik bv straks in mijn tv zelf nog wel de zwarte app gebruiken? En de website?

Ergo: verwarring al om.

Zoals in het openinsbericht van het topic valt te lezen geldt straks dat de zwarte app niet meer te gebruiken is, Videoland wijzigt op alles hun app. 
Kijk je nu al Videoland via je tablet, smartphone of online? Dan heb je al een Videoland account. Je kan de nieuwe app vanaf 1 augustus downloaden. Je hoeft daarna alleen op de nieuwe Videoland app in te loggen.

 

Okido. Dan wacht ik het wel af mbt de zwarte app in mijn phone en televisie. Ik gebruik de app in de ontvanger nooit. Heb Videoland wel via kpn overigens.

En de website.

De nieuwe website werkt ook nog niet.

Ik vond http://v2.videoland.com .

Reputatie 7
Badge +19

ik verwacht dat de website ook vanaf 1 augustus een nieuwe look en feel gaat krijgen. 

Reputatie 7
Badge +22

Het is vandaag 1 augustus, maar ik kan nog steeds via de oude app kijken, maar ik heb Videoland bij jullie, als ik een account bij hun aanmaak dan heb ik zeker een dubbele abonnement. Maar de app op de tv ontvanger is ook niet vernieuwd. Daar is nog steeds de oude versie erop. Ik moet nog steeds met een koppelcode werken, meestal kom ik er wel uit deze techniek, maar nu niet. Er staat ook dat ik instructies moet krijgen van Videoland, maar deze nog steeds niet gekregen. Dus die 1 augustus hebben ze niet gehaald. Want volgens de app kan ik nog niet gebruik maken van de rode Videoland-app:

EDIT* Emailadres en wachtwoord even verwijderd voor deze afbeelding. 😉

Reputatie 7
Badge +25

Hi. Ik heb net bericht gekregen dat er vertraging is. Klanten gaan e-mails ontvangen hierover en ik heb het topic aangepast. 

Update 01-08-2022: Deze app zou er komen vanaf 1 augustus. Maar dit wordt toch iets later. Videoland upgrade de app stap voor stap voor alle klanten. En je hoort vanzelf van Videoland wanneer de nieuwe app werkt. Tot die tijd gebruik je gewoon de huidige, zwarte Videoland app.

Reputatie 7
Badge +22

Hi. Ik heb net bericht gekregen dat er vertraging is. Klanten gaan e-mails ontvangen hierover en ik heb het topic aangepast. 

Update 01-08-2022: Deze app zou er komen vanaf 1 augustus. Maar dit wordt toch iets later. Videoland upgrade de app stap voor stap voor alle klanten. En je hoort vanzelf van Videoland wanneer de nieuwe app werkt. Tot die tijd gebruik je gewoon de huidige, zwarte Videoland app.

Dank je wel @Paul_, fijn dat je dit mededeelt. En werkt de oude Videoland gewoon. 😉👍

Ik haak ook ff in….

 

Klant bij zowel KPN als bij Videoland. Buiten een TV met Chromecast, op de slaapkamer via de STB en in de woonkamer via de Android TV.

Via de Chromecast maken we dus gebruik van de nieuwe app op de iPhone. Gaat prima. Maar…. Van de KPN STB en de Chromcast (iPhone app) lopen de apps niet synchroon. Vooral met series is dat vreselijk irritant.

 

Is er nieuws wanneer dit kan worden aangepast? Is er een workaround om dit op te kunnen lossen? Terug naar de oude app gaat niet, want deze is aan ons account gekoppeld.

 

Alvast vriendelijk bedankt!

@VanHemmen 

Wat bedoel je met niet synchroon lopen? Je kan toch niet via beide iets exact tegelijk starten?

Verder zijn het 2 verschillende platformen. Ik denk dat RTL de nieuwe, rode, beter bijhoudt. En dat die dan actueler is. 

De kpn stb heeft nog de app voor het oude videoland platform. Videoland heeft de nieuwe app daarvoor ( Linux) nog niet klaar. 

Workaround

De Chromecast buiten zal niet altijd gebruikt worden. Het gaat ook weer frisser worden. Als je in de slaapkamer een hdmi over hebt de Chromecast daar bij stoppen 😉

Klanten die Videoland via kpn hebben zijn nog niet overgezet op het nieuwe platform met de rode app. Vandaar dat die nog het oude platform, met de zwarte app, gebruiken. En die dus in je slaapkamer nog op de KPN STB zit.

Reputatie 7

Maar…. Van de KPN STB en de Chromcast (iPhone app) lopen de apps niet synchroon. Vooral met series is dat vreselijk irritant.

 

Is er nieuws wanneer dit kan worden aangepast? Is er een workaround om dit op te kunnen lossen? Terug naar de oude app gaat niet, want deze is aan ons account gekoppeld.

Dat die twee niet synchroon lopen is inherent aan de gebruikte streaming techniek en zal altijd kunnen gebeuren.

Reputatie 7
Badge +8

Hoe kan je Videoland koppelen?

want als ik wat er op me scherm staat volg werkt het niet.

onder account instellingen in de Videoland app heb ik alleen maar cijfers om in te vullen en geen letters.

hij vraagt om 6 cijfers in de Videoland app en op site ook.

en op met tv scherm staan 5 letters.

 

met die link in het vast gezette bericht werkt het helaas ook niet met koppelen

Ja, dat is een probleempje met oud ( zwart) en nieuw ( rood). 

Als je al op het nieuwe rode Platform zit kun je niet koppelen met de zwarte app op de dekoder. Het duurt nog even voordat de rode in de dekoder beschikbaar is en de klanten die Videoland via KPN hebben op het nieuwe rode Platform zitten.

Of andersom.…

@MennoG78 .

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb beide op me decoder en kan op allebei niet meerkijken.

de zwarte zegt gebruik de rode alleen die geeft koppel

codes in letters die je dus niet kan gebruiken in de Videoland app.

ik heb Videoland account niet via kpn maar los

Reputatie 7
Badge +8

Ah al gevonden.

Als je via Videoland een abo heb moet je wachten totdat je een mail krijgt dat je de rode app kan gebruiken.

deze moet je dan ook downloaden via de AppStore.

hierna kan je pas koppelen 

Reputatie 7
Badge +17

@MennoG78 Je kunt de nieuwe app gebruiken nadat je een mail van Videoland hebt ontvangen hierover. Heb je die al binnen? 

Reputatie 7
Badge +8

@MennoG78 Je kunt de nieuwe app gebruiken nadat je een mail van Videoland hebt ontvangen hierover. Heb je die al binnen? 

Nee daar kwam ik ook net achter via hun site.

alleen de oude zwarte app werkt niet meer via me

box nu die zegt namelijk gebruik rode app omdat de app een upgrade heeft gekregen alleen die kan je niet gebruiken omdat je nog niet bent omgezet.

 

erg handig dit ;)