De Videoland app bij KPN

  • 31 March 2020
  • 619 reacties
  • 140255 keer bekeken
De Videoland app bij KPN
Reputatie 7
Badge +25

Videoland is één van de grootste streamingdiensten in Nederland. KPN biedt het dan ook aan als extra dienst. Met Videoland bij KPN geniet je van de beste Originals van eigen bodem en een uitgebreid aanbod internationale series en films. 

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Videoland pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

Heb je vragen over het gebruik of activeren van Videoland? Of wil je er meer over weten? Lees dan onderstaand artikel door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle belangrijke informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

619 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Arnoudje Bedankt voor het invullen! Ik heb je feedback doorgegeven aan mijn collega's! :)

Reputatie 5
Badge +5

Ook ik ervaar hetzelfde met de rode Videoland app. 

De app is totaal onbruikbaar, lijkt wel of de app nog in ontwikkelfase verkeerd 

Het is geen beginnen aan, de app hapert en vervolgens hapert het hele systeem en kun je naast Videoland ook geen tv kijken. Dus loop je uiteindelijk maar weer naar het kastje om het opnieuw op te laten starten. Dit is niet prettig tv kijken. Ik hoop ook dat er binnen een korte periode iets aan gedaan wordt. We betalen nu voor gebakken lucht. #geirriteerd!

Volgens mij is de doorsnee wel de Arris vip2952 decoder met de trage Videoland app. Dat is bij mij tenminste het geval.

Heeft iedereen die zich hier gemeld heeft deze, met de problemen? Of zit er ook een Arcadyan hmb2260 tussen?

@slingshot , @Lvmb , @EdeM , @Arnoudje 

Reputatie 5
Badge +5

Volgens mij is de doorsnee wel de Arris vip2952 decoder met de trage Videoland app. Dat is bij mij tenminste het geval.

Heeft iedereen die zich hier gemeld heeft deze, met de problemen? Of zit er ook een Arcadyan hmb2260 tussen?

@slingshot@Lvmb@EdeM@Arnoudje 

Ik heb de Arris vip2952 inderdaad.

Ik lees op andere topics dat wanneer je kpn telefonisch aan hun mouw trekt, ze je sturen naar videoland. Maar dit is natuurlijk onzin, wanneer het via de apps op laptop, tablet en mobiel. Technisch werken de kastjes gewoon niet mee. Ik vind het nogal apart dat er niet een melding is vanuit @Kpn waar ze het probleem erkennen. En tevens zorgen voor een compensatie hierin. Oplossing lijkt mij simpel om de kastjes te vervangen naar de nieuwste. Dus alsjeblieft KPN, een idee om hier iets mee te doen en je klanten de erkenning geven door klantgericht op te treden? Of te vertellen dat je ons meer beweging veel meegeven en we er ongevraagd een sportabonnementje gratis bij hebben gekregen? 

#neemjeklantenserieus #kpn

Goedendag, sinds de upgrade is het onmogelijk nog om iets terug te kijken via de videoland app. Hij loopt vast, reageert heel niet.. Al ben ik dan eindelijk bij een programma, is het 2 min bezig en loopt het vast. Sinds de upgrade heb ik niets meer terug kunnen kijken? Voorheen nooit problemen gehad.. Hoe kan ik dit verhelpen, betaal er wel voor maar kan niks terug zien om het vast loopt of zo traag als bagger is. 

Goededag

ik heb Videoland via kpn. Sinds de upgrade loopt hij constant vast. 
Hij onthoudt bij een serie ook niet waar ik gebleven ben. 
Bij Engelstalige kerst films bv is geen standaard ondertiteling 
Wat kan ik het beste doen?

Ik heb sinds een paar dagen Videoland. Hij is zo traag dat ik onderwijl mijn huis kan schoonmaken. Doe hier iets aan. Of KPN of Videoland.  Kan meniet schelen.  Ik zie alleen maar klachten over dit onderwerp.

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Goedendag, 

 

Hierbij wil ik nog een keer mijn ervaringen met de nieuwe Videolandapp delen, in de hoop dat KPN er iets mee gaat doen. Hoe de ‘nieuwe’ app nu werkt is onacceptabel. 

Volgens mij is de nieuwe app ontwikkeld om de gebruikerservaringen te verbeteren, maar het omgekeerde is gebeurt. 

 

  1. App is verschrikkelijk traag
  2. App reageert niet lekker op de afstandsbediening, lang wachten voordat er iets gebeurt (traagheid)
  3. De covers van video's/programma's zijn te groot en de tekst te klein waardoor ik het op afstand niet goed kan lezen. En een bril heb ik al. Een zoomfunctie zou handig zijn zodat dit naar eigen tevredenheid ingesteld kan worden en dat de instelling ook wordt opgeslagen voor de volgende keer.
  4. Ondertiteling werkt vervelend. Zet ik de ondertiteling aan, dan geldt dit voor alle beschikbare content. Ook bij content die in het NL wordt gesproken. Zet ik de ondertiteling uit, dan staat deze ook overal uit. Ook bij anders talige films/programma's (content). 
  5. Staat de ondertiteling uit, dan is deze dus overal uitgeschakeld. Maar is er in een NL-talige film of programma een stukje buitenlands gesproken, dan wordt dit ook niet ondertiteld. Bij de vorige app was dit namelijk wel het geval.  
  6. De app moet streams ineens bufferen. Tenminste zo lijkt het. De stream staat stil en er draait een rondje met een V erin, vervolgens gaat de stream weer verder.  Dit komt vaker voor soms ook achter elkaar waardoor het kijken er niet leuker op wordt. (ik heb een glasverbinding en geen analoge modem...
  7. Zet ik een stream op pauze, dan verschijnt er een soort reclame van een programma of film of wat voor content dan ook, om dit programma nog eens extra onder de aandacht te brengen. Dit kunnen dan ook afbeeldingen van een programma zijn waar je niet op zit te wachten. Laatst was het iets ranzigs wat ineens in het beeld kwam. Daar ben ik niet van gediend. Ik heb een abonnement van Videoland zonder reclame en dan wens ik geen reclame van andere programma's of wat dan ook te zien. 
  8. De nieuwe videoland app werkt wel gewoon op een tablet of telefoon. 

 

In bovenstaande punten zitten ook een paar voorkeuren in. Dat begrijp ik. Maar KPN, jullie kunnen niet om de klachten van traagheid heen. Daar moet iets aan gebeuren.

Bouw anders de app weer naar het oorspronkelijke terug. De Videoland app hiervoor werkte wel goed. 

Goedendag, 

 

Hierbij wil ik nog een keer mijn ervaringen met de nieuwe Videolandapp delen, in de hoop dat KPN er iets mee gaat doen. Hoe de ‘nieuwe’ app nu werkt is onacceptabel. 

Volgens mij is de nieuwe app ontwikkeld om de gebruikerservaringen te verbeteren, maar het omgekeerde is gebeurt. 

 

  1. App is verschrikkelijk traag
  2. App reageert niet lekker op de afstandsbediening, lang wachten voordat er iets gebeurt (traagheid)
  3. De covers van video's/programma's zijn te groot en de tekst te klein waardoor ik het op afstand niet goed kan lezen. En een bril heb ik al. Een zoomfunctie zou handig zijn zodat dit naar eigen tevredenheid ingesteld kan worden en dat de instelling ook wordt opgeslagen voor de volgende keer.
  4. Ondertiteling werkt vervelend. Zet ik de ondertiteling aan, dan geldt dit voor alle beschikbare content. Ook bij content die in het NL wordt gesproken. Zet ik de ondertiteling uit, dan staat deze ook overal uit. Ook bij anders talige films/programma's (content). 
  5. Staat de ondertiteling uit, dan is deze dus overal uitgeschakeld. Maar is er in een NL-talige film of programma een stukje buitenlands gesproken, dan wordt dit ook niet ondertiteld. Bij de vorige app was dit namelijk wel het geval.  
  6. De app moet streams ineens bufferen. Tenminste zo lijkt het. De stream staat stil en er draait een rondje met een V erin, vervolgens gaat de stream weer verder.  Dit komt vaker voor soms ook achter elkaar waardoor het kijken er niet leuker op wordt. (ik heb een glasverbinding en geen analoge modem...
  7. Zet ik een stream op pauze, dan verschijnt er een soort reclame van een programma of film of wat voor content dan ook, om dit programma nog eens extra onder de aandacht te brengen. Dit kunnen dan ook afbeeldingen van een programma zijn waar je niet op zit te wachten. Laatst was het iets ranzigs wat ineens in het beeld kwam. Daar ben ik niet van gediend. Ik heb een abonnement van Videoland zonder reclame en dan wens ik geen reclame van andere programma's of wat dan ook te zien. 
  8. De nieuwe videoland app werkt wel gewoon op een tablet of telefoon. 

 

In bovenstaande punten zitten ook een paar voorkeuren in. Dat begrijp ik. Maar KPN, jullie kunnen niet om de klachten van traagheid heen. Daar moet iets aan gebeuren.

Bouw anders de app weer naar het oorspronkelijke terug. De Videoland app hiervoor werkte wel goed. 

Helemaal eens met al deze punten! Ontzettend frustrerend hoe het nu loopt sinds de laatste upgrade! 

Reputatie 5
Badge +5

Heeft KPN al iets van zich laten horen rondom de slechtwerkende app? 

Een reactie zou wel fijn zijn.

Reputatie 7
Badge +17

Hi allemaal!

Ik snap jullie vragen over de Videoland app. Videoland heeft een nieuwe app geïntroduceerd, de (rode) V2 app. Helaas merken we dat door gebruik van de Videoland V2 app (op termijn) het geheugen vol raakt op de HD-box. Hierdoor kan er instabiliteit en/of een vastloper ontstaan. We werken hard met de leverancier (Videoland) aan een oplossing. Maar door de complexiteit is hier niet direct een oplostermijn voor te geven.

Als de performance bij jou niet optimaal is via de HD-box dan is het alternatief; bekijk Videoland (tijdelijk) via een ander device. Dit kan zijn een andere TV-box (niet HD), mobiel device, tablet of SmartTV.

Ga naar videoland.com/nl/videoland-update voor hulp bij kijken op een ander device.

Wij ervaren ook veel meer problemen. Al voor de nieuwe app werd geïntroduceerd liep deze vaak vast en was herstarten nodig. Ook de andere problemen zoals hierboven omschreven herkennen wij (zoals de ondertiteling, het pauzeren, etc). 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Wanda2710, goed dat je ze aankaart. We herkennen deze signalen, het speelt sinds de nieuwe versie van de Videoland app. Weet dat er aan gewerkt wordt in samenwerking met Videoland. Voor de volledigheid wijs ik nog even naar het bericht van Bram hierboven.

Hi allemaal!

Ik snap jullie vragen over de Videoland app. Videoland heeft een nieuwe app geïntroduceerd, de (rode) V2 app. Helaas merken we dat door gebruik van de Videoland V2 app (op termijn) het geheugen vol raakt op de HD-box. Hierdoor kan er instabiliteit en/of een vastloper ontstaan. We werken hard met de leverancier (Videoland) aan een oplossing. Maar door de complexiteit is hier niet direct een oplostermijn voor te geven.

Als de performance bij jou niet optimaal is via de HD-box dan is het alternatief; bekijk Videoland (tijdelijk) via een ander device. Dit kan zijn een andere TV-box (niet HD), mobiel device, tablet of SmartTV.

Ga naar videoland.com/nl/videoland-update voor hulp bij kijken op een ander device.

 

Hoi @Wanda2710, goed dat je ze aankaart. We herkennen deze signalen, het speelt sinds de nieuwe versie van de Videoland app. Weet dat er aan gewerkt wordt in samenwerking met Videoland. Voor de volledigheid wijs ik nog even naar het bericht van Bram hierboven.

Hi allemaal!

Ik snap jullie vragen over de Videoland app. Videoland heeft een nieuwe app geïntroduceerd, de (rode) V2 app. Helaas merken we dat door gebruik van de Videoland V2 app (op termijn) het geheugen vol raakt op de HD-box. Hierdoor kan er instabiliteit en/of een vastloper ontstaan. We werken hard met de leverancier (Videoland) aan een oplossing. Maar door de complexiteit is hier niet direct een oplostermijn voor te geven.

Als de performance bij jou niet optimaal is via de HD-box dan is het alternatief; bekijk Videoland (tijdelijk) via een ander device. Dit kan zijn een andere TV-box (niet HD), mobiel device, tablet of SmartTV.

Ga naar videoland.com/nl/videoland-update voor hulp bij kijken op een ander device.

 

Wij hadden de problemen al voor de nieuwe app (dus nog met de zwarte app). Het is alleen vele malen erger geworden. Van wekelijks herstarten moeten we nu dagelijks herstarten. 

Reputatie 7
Badge +19

@Wanda2710 Als dit alleen bij de Videoland app speelt, dan heeft het met bovenstaande te maken. Als jouw tv-ontvanger vaker vastloopt of niet goed werkt, dan is er mogelijk iets anders aan de hand. Maak in dat geval een eigen topic aan. Op die manier kunnen we je beter helpen met uitzoeken wat er aan de hand is.

Ook wij hadden steeds de vastlopers en erge vertraging, maar sinds kort werkt het helemaal niet meer met de nieuwe app en blijft het beeld zwart.
Nu kunnen we alleen kijken door vanaf de mobiel te casten, maar dat lijkt mij niet de bedoeling.
Een snelle oplossing voor dit probleem, wat zich dus al enige tijd voordoet, zou erg gewenst zijn.

Zie dat dit probleem bekend is maar nog steeds niet is opgelost. Wanneer gaat dit gebeuren want ik word er zo langzamerhand bloed sacherijnig van en kan het geloof ik maar beter opzeggen 



Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic