De Videoland app bij KPN

  • 31 March 2020
  • 619 reacties
  • 140255 keer bekeken
De Videoland app bij KPN
Reputatie 7
Badge +25

Videoland is één van de grootste streamingdiensten in Nederland. KPN biedt het dan ook aan als extra dienst. Met Videoland bij KPN geniet je van de beste Originals van eigen bodem en een uitgebreid aanbod internationale series en films. 

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Videoland pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

Heb je vragen over het gebruik of activeren van Videoland? Of wil je er meer over weten? Lees dan onderstaand artikel door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle belangrijke informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

619 reacties

Reputatie 7
Badge +25

In de basis zijn er geen verschillen qua content tussen Videoland zelf, en Videoland via KPN, maar er kunnen wel verschillen optreden af en toe.

  • Er zit op dit moment nog een vertraging in als er content op een bepaalde dag/tijdstip online wordt gezet (Expeditie Robinson, Temptation Island e.d.). Dit zal in de toekomst wel mogelijk zijn overigens.
  • Af en toe komt het voor dat bepaalde SD-content niet beschikbaar is via de app, maar wel via de tv-ontvanger. Komt niet veel meer voor, maar het kan wel.

Verder is de content gelijk. Zie je toch iets dan niet klopt? Geef het dan vooral hier aan. Ik zal het topic aanpassen.

Reputatie 7
Badge +22

In de basis zijn er geen verschillen qua content tussen Videoland zelf, en Videoland via KPN, maar er kunnen wel verschillen optreden af en toe.

  • Er zit op dit moment nog een vertraging in als er content op een bepaalde dag/tijdstip online wordt gezet (Expeditie Robinson, Temptation Island e.d.). Dit zal in de toekomst wel mogelijk zijn overigens.
  • Af en toe komt het voor dat bepaalde SD-content niet beschikbaar is via de app, maar wel via de tv-ontvanger. Komt niet veel meer voor, maar het kan wel.

Verder is de content gelijk. Zie je toch iets dan niet klopt? Geef het dan vooral hier aan. Ik zal het topic aanpassen.

Bedankt voor jou update @Paul_, dan kan ik de klanten vertellen dat het content gelijk is. En dat er soms een vertraging kan zijn. :wink:

Ik probeer al de hele dag Videoland toe te voegen, via mijnkpn en via de tv.. Geeft wel aan dat alles gelukt is en dat ik over 15 min kan gaan kijken, maar nergens komt deze erbij te staan.. Is er een probleem bij kpn? 

Reputatie 7

Hey @Linda040, welkom op het KPN forum. Ik zie dat je vraag even is blijven liggen, sorry. Bij ons is / was er geen storing bekend. Is het inmiddels gelukt?  

Ik heb een vraagje over het vooruitkijken. Ik kon altijd the bold vooruit kijken en op de ipad via interactieve kpn kan ik het wel als ik het nummer van de aflevering in toets. Bijvoorbeeld aflevering 8295 heb ik gezien via de ipad maar op de tv via ondemand, videoland ,series en dan the bold kan ik maar tot 8290 en dat is een aflevering van 10 april.

Hoe kan dit?

Na wat moeite toch gevonden, tot 30 april afl. 8304 is via de app/website beschikbaar.

En via Videoland op de decoder is het na de aflevering van 10 april niet meer aangevuld inderdaad.

Een moderator die hier nog komt zal dit doorspelen naar RTL die Videoland beheerd.

Overigens zie ik het nut van vooruitkijken niet. Dan lig je permanent 7 dagen voor op uitzending, maar verder vooruit kom je toch ook niet.

Na wat moeite toch gevonden, tot 30 april afl. 8304 is via de app/website beschikbaar.

En via Videoland op de decoder is het na de aflevering van 10 april niet meer aangevuld inderdaad.

Een moderator die hier nog komt zal dit doorspelen naar RTL die Videoland beheerd.

Overigens zie ik het nu van vooruitkijken niet. Dan lig je permanent 7 dagen voor op uitzending, maar verder vooruit kom je toch ook niet.

Verder dan normaal hoef ik ook niet vooruit te kijken alleen nu via de decoder kom ik niet verder dan 10 april. 

 

Nu moet ik dus via de ipad kijken en kan het niet via de tv.

Hoop dat dit snel opgelost wordt.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het melden, @Sabri7584, en dank voor het testen, Peter. Ik heb doorgegeven, we komen er op terug. 

Reputatie 7
Badge +30

Het bleek dat alle afleveringen er wel zijn op de ontvanger maar niet goed vindbaar omdat er wat info ontbrak. Dit is nu aangepast, alle afleveringen zijn weer zichtbaar op de ontvanger. De serie staat hierdoor nu weergegeven als The Bold en niet meer als Bold, The.

Het is ietsje anders.

De ‘nieuwere’ afleveringen zie ik nu staan als The Bold en de wat oudere Bold.

De Jacht op de mocro Mafia kan ik ook maar 1 aflevering kijken aflevering twee staat er via Videoland nog niet op.

wel bij mijn dochter die rechstreeks bij Videoland zit. 
 

hoe kan dat ?

@San47

Menu → On demand → Videoland → Series → Mocro Mafia → serie 2: afleveringen heten

  1. Paraat
  2. XPurmerend19
  3. Welke kk zwemles
  4. Calabria Dinnimok
  5. Ewa Maghrebi
  6. Jagen
  7. Komt goed
Reputatie 2

Langs deze weg wil ik vragen wat nu exact het verschil is tussen Videoland en Videoland van KPN?

  > Kan ik bij voorbeeld films van KPN Videoland via televisie en online bekijken, net zoals bij Film1? 

  > Heeft Videoland van KPN, net zoals Film1, (meerdere) kanalen?

  > Kan ik net zoals bij Videoland ook de films On Demand bekijken?

Graag uw reactie a.u.b.

Met vriendelijke groeten,

Jos Parlevliet

Admin: topic verplaatst naar actueel topic

Reputatie 7

Hoi @Jos Parlevliet, goeie vragen. Je bent niet de enige die hierover bij ons terecht komt, Paul heeft daarom dit artikel geschreven om het een en ander aan informatie te geven. Neem het gerust even door, mocht je daarna nog vragen hebben? Laat hier dan een bericht achter :) 

@Jos Parlevliet

  > Heeft Videoland van KPN, net zoals Film1, (meerdere) kanalen?

Videolandpakket-kpn heeft geen televisiekanalen. Het is een on demand dienst. Net als videoland.com. Die heeft ook geen tv-kanalen.

  > Kan ik bij voorbeeld films van KPN Videoland via televisie en online bekijken, net zoals bij Film1?
  > Kan ik net zoals bij Videoland ook de films On Demand bekijken?

Bij Videolandpakket-kpn kun je online kijken via de KPN ITV app en website tv.kpn.com.
Via televisie kijk je via de decoder onder het on demand - videoland aanbod.

Er kunnen kleine verschillen zijn in aanbod tussen videolandpakket-kpn en videoland.com.

Zie verder het artikel waar dit topic mee begint.

Ik heb bevestigingsmail gehad,ondertussen al tijd verder maar nog steeds geen videoland

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb bevestigingsmail gehad,ondertussen al tijd verder maar nog steeds geen videoland

@Omamoon zet even de TV ontvanger achterop even uit, en dan daarna weer aanzetten. Daarna even kijken of Videoland erbij staat. 

Dank je wel,het is gelukt

Ik heb zondag het Videolandpakket geactiveerd en hier ook een bevestigingsmail van ontvangen.

Tot nu toe staat Videoland niet bij On Demand.

Even de stekkers eruit en dan na 10 sec er weer in.start de tv opnieuw op en dan stond hij er bij mij tussen

Reputatie 7
Badge +30

WElkom, @Mary1957!  Probeer inderdaad even het herstarten wat @Omamoon aangeeft. Meestal is het daarna netjes zichtbaar. Mocht dat niet zo zijn, vul je forumprofiel in en reageer hier weer. Dan kijk ik het na. 

WElkom, @Mary1957!  Probeer inderdaad even het herstarten wat @Omamoon aangeeft. Meestal is het daarna netjes zichtbaar. Mocht dat niet zo zijn, vul je forumprofiel in en reageer hier weer. Dan kijk ik het na. 

Ik las de oplossing te laat :grin: , Heb inmiddels mijn kastje gereset en het werkt inderdaad.

Hoe kan ik op een 2 de tv ook videoland kijken

Reputatie 7
Badge +25

Hoe kan ik op een 2 de tv ook videoland kijken

Op exact dezelfde manier als op de eerste. 🙂 Waar loop je tegenaan? 

Inderdaad. Als je het Videolandpakket-bij-KPN hebt dan heb je dat op alle decoders.

En via de app (tablet, smartphone) en laptop (tv.kpn.com) is het aanbod ook te benaderen via de zoekfunctie.

(via de tv-app in Samsung en LG toestellen helaas niet)

Heb je Videoland via videoland.com dan kan je voor de 2de tv een chromecast kopen (gaat in hdmi aansluiting). Daarmee kan je het dan via de Videoland-app in je phone/tablet het op tv toveren.