De Videoland app bij KPN

  • 31 March 2020
  • 619 reacties
  • 140254 keer bekeken
De Videoland app bij KPN
Reputatie 7
Badge +25

Videoland is één van de grootste streamingdiensten in Nederland. KPN biedt het dan ook aan als extra dienst. Met Videoland bij KPN geniet je van de beste Originals van eigen bodem en een uitgebreid aanbod internationale series en films. 

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Videoland pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

Heb je vragen over het gebruik of activeren van Videoland? Of wil je er meer over weten? Lees dan onderstaand artikel door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle belangrijke informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

619 reacties

Ik heb me net geabonneerd op Videoland bij kpn en kan het nergens vinden! Wat blijkt : mijn TV is te oud!! 
Wel schandalig hoor dat dit niet vermeld wordt voordat je abonneert. Opzeggen kan pas over een maand. Dus betaal ik 8,99 voor niets. 

@Monilig

Als je je op het videoland-pakket abonneert via de KPN decoder of MijnKPN dan krijg je het via de decoder. En dan kan je het bij wijze van spreke nog zien op een aangesloten zwart/wit televisie. Dan maakt de leeftijd van de TV niet uit als ie maar minimaal scart heeft en bij voorkeur hdmi. Dan kan je gewoon Videoland kijken via KPN.

Als Videoland na 24 uur nog niet zichtbaar is onder On Demand in het menu zet dan je decoder even 1 minuut uit met de schakelaar op de achterkant.

Of heb je ‘t abonnement genomen via videoland.com ?

Bedankt voor de tip, decoder ff uitgezet en weer aangezet en nu heb ik het. Ik schrok al van alle verhalen in het forum maar ik ga nu kijken wat er allemaal is. Bedanktvoor je snelle antwoord

Hè, gelukkig, @Monilig:smiley: . (ik schrok ook een beetje)

Geniet ervan. Ik kijk vooral veel series via Videoland. En een enkel RTL TV programma. Want de eigenaar van Videoland (ook bij KPN) is RTL Nederland.

De verkeerde Videoland helaas is niet echt duidelijk en nu zit je er ook nog een maand aan vast.

hoe je Videoland moet gebruiken is ook niet echt duidelijk.

dus heb er niets aan.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Moby-2 Klopt het dat je een videoland abonnement hebt voor online én niet voor de tv-ontvanger? Dan is balen natuurlijk. Je kunt als tijdelijke oplossing een laptop via een HDMI kabel aansluiten, een Chromecast gebruiken als je deze hebt óf misschien heeft je tv wel een ingebouwde cast functie? Het is natuurlijk even behelpen, maar dat kun je in ieder geval videoland op de tv kijken. 

Ik heb videoland een half uur geleden aangevraagd op de kon, maar hij staat nog steeds niet bij on-demand hoe kan dat?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Marjolein1992. Welkom op het KPN Forum. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen wij voor jou controleren of Videoland al toegevoegd is aan jouw abonnement. 

@Marjolein1992, heb je de decoder al even 1 minuut uit gezet met de schakelaar op de achterkant? Dat helpt vaak als een net aangevraagd pakket niet te voorschijn komt.

 

Ik heb videoland een paar uur geleden aangevraagd op via interactieve TV, maar hij staat nog steeds niet bij on-demand hoe kan dat?

@KarenvM . De eerdere reacties in dit topic gelezen?

@PeterG  ja en alle tips opgevolgd, maar nog steeds niks

ga de klantenservice wel even bellen. 

KarenvM: ga de klantenservice wel even bellen. 

Goed idee. De wachtrij op het forum voor KPN moderators is momenteel 4 dagen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @KarenvM, is het inmiddels gelukt om contact op te nemen? 

Zou je anders je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

@Alex_P  ja het is ondertussen gelukt.  Dank je wel! 

Gister Videoland besteld, nog steeds niet zichtbaar onder 'on demand'. Bijzonder irritant.

Update: De schakelaar uit- en weer aanzetten werkt.

 

Ik kan niet fatsoenlijk videoland kijken je kan geen afbeeldinge zien, geen 2 verschillende account waardoor we niet met 2 personen dezelfde serie kijken want ik ben verder als me zusje, Je kan alleen maar kiezen voor de titels op de knp app maar ik zou echt niet weten wat er zo allemaal voor films of serie’s op staan, ik denk dat ik tog maar weer overstap op de gewone videoland en niet via knp. Ik dacht dat het zelfde was als netflix maar nee zeker niet. De normale videoland (niet via knp) is het zelfde als netflix veel overzichtelijker en makkelijker

Reputatie 7
Badge +25

Ik kan niet fatsoenlijk videoland kijken je kan geen afbeeldinge zien, geen 2 verschillende account waardoor we niet met 2 personen dezelfde serie kijken want ik ben verder als me zusje, Je kan alleen maar kiezen voor de titels op de knp app maar ik zou echt niet weten wat er zo allemaal voor films of serie’s op staan, ik denk dat ik tog maar weer overstap op de gewone videoland en niet via knp. Ik dacht dat het zelfde was als netflix maar nee zeker niet. De normale videoland (niet via knp) is het zelfde als netflix veel overzichtelijker en makkelijker

Ik begrijp je bezwaren heel goed. Helaas kunnen wij niet de app van Videoland aanbieden inderdaad. Via de iTV app kun je nog niet filteren op een specifiek zenderpakket, maar ik hoop dat dat in de nabije toekomst wel mogelijk gaat zijn. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

De normale videoland (niet via knp) is het zelfde als netflix veel overzichtelijker en makkelijker

Grappig. Kennelijk wat je gewend bent. Ik gebruik Netflix weinig omdat ik overzicht mis van wat er aangeboden wordt.

Vindt Videoland via KPN wat aanbod betreft heel overzichtelijk. Je ziet álle titels met wat bladeren. Dat mis ik bij Netflix (of ik snap het Netflix systeem gewoon niet natuurlijk).

Ik heb al een videoland abonnement, niet via KPN en wil dit graag gebruiken, waarom kan ik dat niet gewoon kijken? Wij zijn net over van Ziggo naar KPN en nu zit ik met een abonnement in mijn maag.

Via Ziggo wordt videoland.nl gewoon via een kanaalnummer aangeboden.

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb al een videoland abonnement, niet via KPN en wil dit graag gebruiken, waarom kan ik dat niet gewoon kijken? Wij zijn net over van Ziggo naar KPN en nu zit ik met een abonnement in mijn maag.

Via Ziggo wordt videoland.nl gewoon via een kanaalnummer aangeboden.

Je kunt bij Videoland het abonnement stopzetten, en het daarna bij KPN Videoland nemen. Dan heb je Videoland op de TV ontvanger(s). 

Dat gaat helaas niet!

want mijn dochters maken ook gebruik van dit account en zij hebben Ziggo.

 

gr. Marco

Je kunt een Chromecast kopen en het dan v.a. je telefoon of tablet (of laptop via de website van Google Chrome) gewoon naar je TV streamen.

En in smart-tv’s van 2017 of jonger is de Videoland app te installeren of al aanwezig.

Alle mogelijkheden:
https://hulp.videoland.com/hc/nl/articles/202148912-Hoe-kan-ik-Videoland-kijken-op-mijn-TV-

Reputatie 6
Badge +8

Videoland heeft pas geleden nieuwe abonnementen geïntroduceerd waarbij het nu ook mogelijk is om een Videoland abonnement voor € 4,99 af te nemen. Hierbij is verplicht reclame dat er reclames worden getoond.

Wordt het bij KPN mogelijk om dit abonnement af te sluiten want dan zou het een interessante optie zijn in combinatie met het entertainment pakket. 

Reputatie 7
Badge +25

Videoland heeft pas geleden nieuwe abonnementen geïntroduceerd waarbij het nu ook mogelijk is om een Videoland abonnement voor € 4,99 af te nemen. Hierbij is verplicht reclame dat er reclames worden getoond.

Wordt het bij KPN mogelijk om dit abonnement af te sluiten want dan zou het een interessante optie zijn in combinatie met het entertainment pakket. 

Voor zover ik weet gaat dit niet mogelijk zijn bij KPN. Wie weet wat de toekomst brengt, maar voor nu is het antwoord dus nee.