Disney+ bij KPN

  • 21 April 2022
  • 74 reacties
  • 7666 keer bekeken
Disney+ bij KPN
Reputatie 7
Badge +19

Disney+ is beschikbaar bij KPN vanaf 21 april 2022. Een wens van veel klanten die uitkomt! Kies voor Disney+ voor de kleintjes of voor de Disney liefhebbers onder ons. Of kies voor Disney+ ESPN, dan is er voor iedereen thuis iets te kijken. Je zet ze nu aan als entertainmentpakket bij jouw abonnement. 

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Disney+ pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Wil je meer weten over Disney+, of heb je vragen over het gebruik of activeren?

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

74 reacties

Reputatie 1

Top, merci, @MD90! En gelijk een aanvullende vraag: je zit niet toevallig op een VPN? Als dat wel zo is, zet die eens uit/probeer het op een device dat zonder VPN op je eigen KPN verbinding zit.

Die heb ik niet 😉! Laptop gaat via wifi rechtstreeks naar de modem (zonder VPN). Idem geprobeerd op twee Samsung smartphones zonder Wifi-verbinding (via databundel KPN), maar eveneens dezelfde foutmelding. 

Reputatie 7
Badge +30

Check, dank je! Zou je het op de smartphones voor de zekerheid nog eens via de wifi willen proberen, @MD90? Want het activeren moet wel echt via je vaste verbinding gebeuren. Mobiele verbinding, ook al is het wel KPN, is niet voldoende., 

Reputatie 1

Check, dank je! Zou je het op de smartphones voor de zekerheid nog eens via de wifi willen proberen, @MD90? Want het activeren moet wel echt via je vaste verbinding gebeuren. Mobiele verbinding, ook al is het wel KPN, is niet voldoende., 

Helaas, zelfde resultaat!

Reputatie 7
Badge +30

Jammer! Maar wel bedankt voor het checken. Ik geef dit nog even door aan de mensen die hier naar aan het kijken zijn. We komen er z.s.m. bij je op terug!

Reputatie 1

Jammer! Maar wel bedankt voor het checken. Ik geef dit nog even door aan de mensen die hier naar aan het kijken zijn. We komen er z.s.m. bij je op terug!

Ik heb het overigens ook via een andere PC mét internetkabel geprobeerd. Ik wilde uitsluiten dat hij perongeluk het signaal van mijn accespoint (bovenverdieping) zou pakken, maar tevergeefs; zelfde foutmelding. 

En ik denken dat de app beschikbaar kwam, op de TV ontvanger. 

Het lijkt mij dat die app een wens is die uitkomt, niet het betalen via de KPN factuur.

Ik zie dit meer als een marketing tool om klanten vast te houden.

Reputatie 7
Badge +30

@MD90, zou je het nog eens willen proberen? We krijgen van de mensen die er mee bezig zijn terug dat er wat issues waren met de activatieportal. Als het nog steeds niet lukt, dan hebben ze meer informatie nodig over de apparaten waar je het mee geprobeerd hebt.

Dingen als versie van besturingssysteem, draaien er advertentie- of spamblockers of andere beveiligingssoftware op, etc. En, die foutmelding die je krijgt is nog steeds de 403?

 

 

Reputatie 1

@MD90, zou je het nog eens willen proberen? We krijgen van de mensen die er mee bezig zijn terug dat er wat issues waren met de activatieportal. Als het nog steeds niet lukt, dan hebben ze meer informatie nodig over de apparaten waar je het mee geprobeerd hebt.

Dingen als versie van besturingssysteem, draaien er advertentie- of spamblockers of andere beveiligingssoftware op, etc. En, die foutmelding die je krijgt is nog steeds de 403?

 

 

Helaas nog steeds niet. Heb het geprobeerd via

- Laptop (Lenovo) op Windows 11 met Edge en Chrome. Antivirus uitzetten gaf zelfde resultaat, incognito bezoeken idem dito

- Telefoon (Samsung S22 Ultra met Android versie 12) idem geen resultaat; incognito browser geopend met Chrome en Samsung Internet, maar blijf de 403 foutmelding zien met "Microsoft-Azure-Application-Gateway/v2"

Reputatie 7
Badge +15

@MD90 Bedankt voor het doorgeven van deze informatie. 

Ik heb deze informatie weer doorgezet naar mijn collega's, zij gaan hier opnieuw naar kijken. 

Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier laten weten! 

Reputatie 1
Badge

Ik vind dit heel vreemd. Wie biedt er nou Disney+ aan zonder een app op de tv-ontvanger? Dat doe je toch niet? Ik snap dat dat allemaal heel ingewikkeld is, maar bied het dan gewoon niet aan totdat er wel een app is…

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

@Wiezeboe , @VwDt 

Als je het afneemt via je kpn factuur kun je gebruik maken van de Entertainmentkorting (indien Hussel abonnement). Neem je Disney+ én espn pakket af heb je (nog) extra korting.

KPN biedt internet aan. Dan hoeven ze toch niet ook een laptop en een streamingapparaat te leveren om van dat internet gebruik te maken?

Is Disney+ via kpn ook maandelijks opzegbaar dus als ik het nu afsluit maar over een maand of 2 wil ik het niet meer kan ik het dan gewoon opzeggen en bijvoorbeeld over een half jaar weer activeren? 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @TalietjeXX, klopt! Na de eerste maand is hij per dag weer opzegbaar. 

Reputatie 7
Badge +17

@MD90 De oorzaak is gevonden. Mijn collega's gaan nu kijken hoe ze dit kunnen oplossen. 

Reputatie 7
Badge +20

@MD90 Als het goed is zou het nu weer moeten werken! Kun je dit bevestigen?

Reputatie 1

@MD90 Als het goed is zou het nu weer moeten werken! Kun je dit bevestigen?

Yes hij doet het nu! Dank 😁

Reputatie 7
Badge +20

Ah top! Bedankt voor je terugkoppeling!

@Wiezeboe@VwDt 

Als je het afneemt via je kpn factuur kun je gebruik maken van de Entertainmentkorting (indien Hussel abonnement). Neem je Disney+ én espn pakket af heb je (nog) extra korting.

KPN biedt internet aan. Dan hoeven ze toch niet ook een laptop en een streamingapparaat te leveren om van dat internet gebruik te maken?

Echter heeft KPN wel de Netflix app beschikbaar, de logica om dit dan via KPN te bestellen is dan meer voor de hand liggend. Net zo goed dat Prime Video via KPN logischer is, echter zover mij bekend kan dat nog niet. Of dat topic heeft een update nodig.

Dit via de provider afnemen heeft eigenlijk enkel nut als iemand nog niks met een eventuele Hussel korting doet. 

Het is puur een marketing middel om klanten vast te houden, wie aan overstappen denkt zal het abonnement bij die stream diensten weer opnieuw moeten bestellen. Ik zie hier echt geen voordeel van. Eerder meer kans op problemen. De problemen met ongewenste Netflix abonnementen zijn zover ik het laatst las zijn ook nog niet helemaal voorbij.

 

Reputatie 7
Badge +20

@Alexandra 

Ik lees elders (o.a. bij KPN tv) dat de topic voor vele mensen verwarrend is.

Ze lezen helaas niet het complete artikel.

Is het mogelijk om de kop aan te passen? Bijvoorbeeld:  Abonnement Disney+ via KPN.

Reputatie 7
Badge +20

Ik gooi het in de groep. 

Reputatie 7
Badge +19

Thanks voor het seintje @joop2011! Het staat wel in het topic maar het stond vrij laag. Dat hebben we aangepast :) 

Hallo, wanneer zit de Disney+ app op jullie decoder?

Heel vreemd dat KPN streamingdienst(en) aanbiedt die niet op de decoder staat en aan de andere kant staat er, ik noem een Prime van Amazon, dan weer een app(s) op die niet aangeboden wordt of niet in een aanbieding zijn. Nu ben ik lekker gemaakt in mijn overstap aanbod met Disney+ terwijl ik geen Smart-Tv heb. Argument stream van je laptop of Cast is kul want als ik iets afneem kijk ik op het scherm via mijn KPN kast direct en ga ik er niet tijd instoppen. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo, wanneer zit de Disney+ app op jullie decoder?

Nu ben ik lekker gemaakt in mijn overstap aanbod met Disney+ terwijl ik geen Smart-Tv heb. Argument stream van je laptop of Cast is kul want als ik iets afneem kijk ik op het scherm via mijn KPN kast direct en ga ik er niet tijd instoppen. 

 

 

Je kan een Chromecast kopen en via de Chromecast kijken. 

Met bijvoorbeeld een Chromecast maak je van je tv een Smart tv.😉

Met je telefoon cast je dan naar de Chromecast.

De Chromecast ontvangt het signaal en streamt het naar je tv.

Na aanleiding van dit nieuws https://www.vodafoneziggo.nl/nieuws/disney-voortaan-beschikbaar-ziggo/

 

Ben ik wel benieuwd of het bij kpn nog lang duurt voor de onderhandelingen succesvol zijn afgerond.

Hopelijk in 2023, vind het snel en fijn werken de apps via de box van kpn  😊👍🏻

 

 

 

Dan heb je vast de 5202 ontvanger @Ralfiej85 .

Want via de 2952 hier zijn ze op zijn minst traag. Maar ja, heb niet voor niets een smart-tv! 😊

En daar heb ik Disney + gewoon op 😎