Vraag

Dolby atmos bij Netflix KPN TV+ werkt niet, bij andere apps wel

  • 4 March 2023
  • 104 reacties
  • 1876 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi allen .

Bij Netflix werkt Dolby Atmos niet via de kpn itv+ decoder !!!!

Bij hbo en Disney + werkt het perfect wanneer word dit opgelost.  

Gr patrick


104 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Patriekske, welkom terug! Heb je wel het juiste abonnement daarvoor? Had je deze stappen al doorlopen? https://help.netflix.com/en/node/64066

Reputatie 1

Hoi heb zeker het juiste abonnement het 4k an?abonoment van Netflix teken van Dolby Atmos word wel aangegeven maar het word verder niet op mijn versterker doorgegeven 

En dat is alleen bij Netflix bij de app van mijn tv werkt het wel !!!!!!

Reputatie 1

Hoi tevens is het probleem bij de helpdesk wel bekend zou bij een update goed moeten komen maar dat is nog niet het geval. Heb met de medewerker afgesproken nu of ze de abbonoments kosten van Netflix willen vergoeden aangezien kon in gebreken blijft,.

Heb je wel het 4k abonnement bij Netflix? Het Premium abonnement à € 15,99 dus….

Bij het HD abbonnement (Standaard; € 11,99) is geen Atmos geluid. Hooguit Dolby Digital Plus.

Reputatie 1

Jazeker Peter heb ik het 4 k abonnement zoals

 eerder gezegt werkt het wel bij de app op tv 

Maar niet via de nieuwe decoder 

Kost zoals je zegt wel 15.99

Het zou via een update verholpen moeten worden volgens de helpdesk heb daar afgesproken dat zij kpn anders de kosten gaan dragen 

Ivm het niet goed aanleveren van het juiste signaal

 

Het zou via een update verholpen moeten worden volgens de helpdesk heb daar afgesproken dat zij kpn anders de kosten gaan dragen 

Ivm het niet goed aanleveren van het juiste signaal

Erg vreemd aangezien er nog andere wegen zijn. Zoals je televisie. Je hébt gewoon Atmos bij Netflix nu!

Verder zou het dan hooguit het prijsverschil tussen het Premium abo en het Standaard abo à € 4 mogen zijn naar mijn mening. Maar dan nog… Je kan gewoon de app in je tv gebruiken.

Ook als de Videoland app niet goed werkt op een Arris of Arcadyan geeft kpn daar géén vergoeding voor.

En Viaplay, niet aanwezig op de Arris en Arcadyan decoders, voor die klanten ook niet. Zelfde geldt voor Disney+.

Ik denk zo maar dat je in the end geen vergoeding krijgt. KPN is ingedekt voor onjuiste info door het belteam.

Reputatie 1

Peter 

Apparaat moet functioneren naar behoren 

Doet het niet dus blijft kpn in gebreken 

Goed de spelregels kennen

Ik ken de spelregels prima hoor. Er kunnen tot 5000 apps op. KPN is daar niet verantwoordelijk voor.

Er werkt wel meer niet op de box momenteel. Daar hoor ik je niet over!

Je hebt een buitengewoon sneue houding. Erg Hollandsch. Je vind je Netflix abo kennelijk te duur en wil er zo een slaatje uit slaan. Ik haak hier derhalve af. Geniet verder van de box.

Reputatie 1

Dus jij betaalt voor een slagroombol

 zonder slagroom 

Maar mij bij mij speelt geld geen rol het moet gewoon functioneren 

Fijne avond

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan helaas weinig betekenen met de kosten van je abonnement maar het hoort natuurlijk gewoon te werken! Dit issue komt me zo niet bekend voor.
Jullie hebben al een hoop uitgesloten lees ik, kun je je TV ontvanger eens een Frisse start geven? Je zult daarna wel het een en ander moeten inloggen/installeren.

Als je hierover liever direct contact hebt kun je ook altijd met ons bellen op 0800-0402

Ik heb hier nog wel een paar relevante topics over:

 

Reputatie 1

Hoi Thomas zojuist gedaan wat je zei 

Maar helaas het werkt niet

Maar een ding valt mij op dat als ik mijn decoder in de passthrough stand heb staan dat hbo en Disney + meteen hun programma's in Dolby Atmos weergeven en Netflix niet 

Als de decoder in de automatische geluidsband staat komt erbij Netflix wel het Dolby Atmos teken maar blijft het geluid 5.1

Zet ik de decoder in de passthrough stand dan word de weergave van Netflix meteen 5.1

Misschien een omzetting qua geluid stelling vanuit Netflix dan wel van jullie uit 

Misschien werkt het dan wel!

Gr patriekske

Reputatie 1

Op mijn losse Chromecast is het ook gewoon Dolby Atmos 

Gaat het wel met de internet snelheden die jullie voorschrijven?

 

Reputatie 1

Had voorheen 500/500 en toen was het nooit geen probleem

 

 

Reputatie 7
Badge +20

De snelheid moet hierin eigenlijk niet zo veel uit maken, kun je ons hierover eens bellen op 0800-0402? Mijn collega's kunnen dan even meekijken

Er is vandaag een fix uitgerold voor een probleem met Netflix, weliswaar een ander probleem maar toch.

Herstart de box eens en probeer het dan nog eens met Netflix. Ik ben wel benieuwd. Ik kan het helaas niet testen want mijn versterker komt niet verder dan Dolby Digital Plus 7.1.

Verder is het gewoon de standaard Android TV app van Netflix net als in andere streaming boxen en dergelijke.

Reputatie 1

Hoi Vanmiddag meteen een reset gedaan en nieuwe update geïnstalleerd maar helaas bij Netflix blijft het bij het oude terwijl het bij hbo en Disney+ werkt als een tierelier (Dolby Atmos) ik denk dat ik maar weer opnieuw ga bellen met de.helpdesk 

Ik snap niet dat dit gefixt kan worden !!!

 

 

 

Reputatie 1

Hoi alles opnieuw geïnstalleerd maar helaas alleen bij Netflix werkt de Dolby Atmos NIET bij hbo en Disney Plus wel 

Voor de zoveelste keer 

Als ik de decoder in passthrough zet 

Schakelt Netflix automatisch om naar 5.1 geluid staat hij in de automatische stand geeft hij wel het teken van Dolby Atmos Bij een serie / film maar blijft het geluid gewoon 5.1

Alleen bij Netflix 

Om moedeloos van te worden 

 

 

 

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Heb je het allemaal gezien!!!!!

Reputatie 1

Geen Dolby Atmos zoals je ziet

Het is bekend dat Atmos het bij Netflix niet doet. Door dit topic. Het is naar ik aanneem doorgegeven. ( @Thomas )

Maar waarom gebruik je “zolang” dan niet de app in je tv die het wel doet???

En dat is alleen bij Netflix bij de app van mijn tv werkt het wel !!!!!!

Reputatie 1

Het moet gewoon werken je betaald er ook voorik ga toch ook niet betalen voor een leeg glas bier

 

 

Ja. Er werkt wel meer niet op de TV+ en daar hoor ik je niet over….

En dat het "moet” ben ik met je eens. Maar als iets stuk is of anderszins niet werkt is er sprake van overmacht en moet het gewoon hersteld. Daar gaat gewoon tijd overheen.

Door smart-tv's e.d. hebben wij consumenten gelukkig meer wegen om het te bewerkstelligen toch?

Erger je niet en gebruik de app in je TV. Dat doe ik hier ook. (andere redenen, want hier geen HTS die Atmos ondersteunt. Is ie net iets te oud voor.)

@Thomas , kun je eens informeren hoe het staat met deze storing in de Netflix app?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben m even bij onze collega's neergelegd

Reputatie 1

Heb mijn versterker in dts neuralx gezet dan krijg je bijna het niveau van Dolby Atmos 
Hoop op een snelle verbetering

Gr

Reageer