Beantwoord

Door misverstand bij klantenservice onterecht Netflix abonnement via KPN

  • 19 December 2021
  • 8 reacties
  • 109 keer bekeken

Ik heb gelezen dat je korting krijgt van €5,00 als je afnemer bent van internet en mobiel op je Netflix abonnement. Dat sprak mij aan vooral omdat er gezegd werd dat als je al een Netflix abonnement had dit gekoppeld kon worden met je kpn. 
Telefonisch contact gezocht en de kpn medewerker zei dat dit automatisch geregeld kon worden. Ik gaf aan dat ik al betaald had tot half januari 2022 maar dat was geen probleem. Kpn zou zorgen dat dit naadloos aansloot en dat ik niet dubbel betaalde. Klinkt goed toch?
Maar er gebeurde niets. Op mijn inlogpagina stond dat ik geen gebruik kon maken van Netflix. Weer gebeld. Wat bleek nu. Mijn abonnement is niet te combineren met de Netflix aanbieding. Daarop was mijn voorstel om de aanvraag te annuleren omdat de kpn mij niet kan leveren wat zij hebben beloofd. Nou dat kon weer niet. Kortom van €5,00 korting ben ik nu beland in 15,99 betalen voor een dienst die ik niet geleverd krijg via de kpn (en al betaald heb aan Netflix) en die ik niet kan opzeggen voor half januari. 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 21 December 2021, 08:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb gelezen dat je korting krijgt van €5,00 als je afnemer bent van internet en mobiel op je Netflix abonnement. 

Dit zijn niet de enige voorwaarden. Het thuis abonnement moet een Hussel abonnement zijn. En je krijgt die 5 euro korting maar 1 keer.

Stel je hebt Spotify. Dan krijg je daarvoor al 5 euro korting. Dan krijgt je niet voor Netflix nog eens 5 euro korting.

Als je geen Hussel thuis abonnement hebt, dan kun je het huidige abonnement omzetten in een Hussel abonnement. 

 

Als de kpn medewerker tegen mij gezegd had dat het niet te combineren is met mijn alles-in-een abonnement of dat de korting maar op 1 product/item gegeven wordt, dan was ik niet verder gegaan in deze aanvraag. Er staat ook nergens dat het een Husselabonnement moet zijn (zie foto).

Dus ik ben verkeerd voorgelicht door de medewerker van de KPN en daarvan moet ik de kosten betalen. Dat vind ik vreemd. Zeker gezien het al jarenlange abonnement van meer dan € 100,00 per maand.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Liefer, dit is natuurlijk niet de bedoeling inderdaad! Ik zie dat je je profiel al ingevuld had dus ik heb meteen even meegekeken. 
Ik kan hem zelf helaas ook niet eerder opzeggen, ik kan je wel deze eerste maand alvast vergoeden, dan wordt dat meteen op de eerstvolgende factuur gecorrigeerd.

Op 17-01 kun je netflix stopzetten via je MijnKPN , anders kun je mij tegen die tijd ook nog even aan de mouw trekken dan zet ik hem voor je stop!

Daar ben ik blij mee! Dank u wel 

En ja ik wil het stop zetten zodra dat kan.

 

 

Tot mijn verbazing is er ook nog een bedrag van € 7,74 ingehouden voor de periode 17-12 t/m 31-12 en €15,99 voor de maand januari. 
Compensatie  is 15,99. Niet €23,73 wat het zou moeten zijn!  Kan dit aangepast worden? 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zal daar over twee weken (17-01) nog even naar kijken als ik hem stopzet, wil je me tegen die tijd nog even een berichtje sturen?

Beste Thomas, 

zoals afgesproken is Netflix stopgezet. Hoe gaat het nu met de €7,74 (zie vorige berichten) ? 
 

Met vriendelijke groet, 

Liefer

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @Liefer, bedankt voor je reactie! Ik heb meteen even meegekeken. De correctie krijg je op je eerstvolgende factuur automatisch teruggestort.