Beantwoord

Foutmelding bij het activeren van HBO Max

  • 26 November 2022
  • 32 reacties
  • 476 keer bekeken

Ik krijg constant deze foutmelding, al drie dagen zo:

wat nu?

:(

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 2 December 2022, 18:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoe meld je je precies aan?

 

Het moet zo wie zo in Nederland en bij voorkeur op je eigen netwerk. 

 

Het beste kan je dat als volgt doen (en misschien doe je dat ook).

Open MIJNKPN (je kan daar ook in zien of HBO wel aanstaat, dat is ook belangrijk)

Laat MIJNKPN aanstaan.

Open een 2de scherm in de browser en ga naar deze link.

Scrol naar beneden en klik op “HBO Max activeren”

Je gaat dan naar de HBO Max site.

Daar maak je een gebruikersnaam (e-mail adres) en een uniek wachtwoord aan.

Daarna moet het werken.

 

Ik hoor het graag.

nee, werkt helaas niet … ik heb alle stappen gevolgd

 

echt frustrerend dat ik dezelfde foutmelding houd… ik krijg dat scherm gelijk nadat ik klik op ‘HBO Max activeren’ :-( kan niet eens inloggen bij HBO Max

Reputatie 7
Badge +20

Vul je profiel gegevens op dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (medewerker KPN) het voor je nakijken er erop terug komen.

Yes, done!

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Bianca_91 en welkom op het forum! Dank voor alle hulp dusverre @joop2011. 😄

Erg gek dat je die foutmelding krijgt. Zou je het nogmaals eens willen proberen door alle stappen te doorlopen via kpn.com/hbomaxactiveren maar dan in een andere webbrowser? Google Chrome of Mozilla Firefox bijvoorbeeld. Ik ben benieuwd of het dan wel lukt. Zo niet, probeer het dan ook eens op een ander apparaat. Als je al een bestaand HBO account hebt, dan zijn de stappen net wat anders. Op ons HBO topic kun je daar uitleg over vinden, en voor de handigheid zet ik het hier ook: 

1. Activeer HBO Max bij KPN door in te loggen met je KPN ID

2. Daarna ga je door naar de HBO website

3. Vul de gegevens in van je huidige HBO Max account

Belangrijk: gebruik hetzelfde e-mailadres die je nu bij HBO gebruikt

 

Als je account gevonden is, dan kan klik je op e-mailadres verifiëren

5. Als je op 'e-mailadres verifiëren' klikt, krijg je een e-mail met een code. Deze vul je op de website van HBO in en daarna is je account gekoppeld en overgezet naar KPN. Dat betekent dat je vanaf dan bij KPN betaalt voor HBO Max.

Hopelijk lukt het zo! 

Dankjewel Sanne, maar nee, het gaat mis zodra ik HBO via m’n KPN account wil activeren. Dan krijg ik de foutmelding pagina. Ook via Chrome 🤯. En zowel via m’n laptop als telefoon. 
 

Heb eigenlijk zelf de indruk dat het niet bij mij ligt. Dus wat nu?

Reputatie 7
Badge +17

Hmmm, heb je al een bestaand HBO account, of maak je een nieuw account aan @Bianca_91? Mocht het om een bestaand account gaan, vindt hij die dan wel? Of gaat het dan meteen al mis? 

Ik heb nog geen HBO account, ook nog nooit gehad… het gaat mis op het moment dat ik dat wil aanmaken. Zowel op mijn laptop als via de tv, in meerdere browsers. Klopt wellicht de activitatielink niet..? Kunnen jullie ook meekijken, of iets anders bedenken, misschien opnieuw klaarmaken voor mij? Vind dat dit chatten op het forum best veel tijd kost en ben nu al 2 weken aan het wachten op een oplossing :-) 

Daarbij zou ik al door KPN worden gebeld begin deze week en heb ik niks gehoord tot nu toe :-( snap dat wachttijden lang kunnen zijn, maar dan is het wel fijn om dat te communiceren ipv binnen 24 uur bellen we je

Reputatie 7
Badge +17

Niet netjes dat je nog niet bent gebeld binnen de afgesproken tijd. 😕 Je kunt, als je sneller contact wilt, ook telefonisch contact met ons opnemen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. 🙂 Dat schakelt wat sneller. Mocht het telefonisch opgelost zijn, wil je hier dan laten weten wat de oplossing was? Mocht het telefonisch niet lukken, laat het hier ook gerust weten. Dan duik ik erin! 

Ik krijg deze melding al sinds 27 november! Net chat gehad met medewerker HBO Max, zij snappen het ook niet. HBO staat al in mijn pakket bij kpn dus dat is geactiveerd.

Ik ben ook nog geen klant bij HBO en weet niet waar ik moet zijn voor contact te krijgen bij KPN

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Je kunt, als je sneller contact wilt, ook telefonisch contact met ons opnemen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. 🙂

Zo krijg je contact met ons. Hopelijk lukt het zo wel, zo niet, laat het weten! 

Beste @Sanne_M ik heb net geprobeerd te bellen, maar wordt geholpen via een bandje, omdat het te druk is en krijg een sms gestuurd waar ik niks aan heb.  Mijn gratis abonnement is wel geactiveerd maar we kunnen er geen gebruik van maken.

Bellen heeft dus ook geen zin……. Jammer, ik ben al zolang klant van KPN maar kan hier dus helemaal niets mee

Reputatie 7
Badge +20

Beste @Sanne_M ik heb net geprobeerd te bellen, maar wordt geholpen via een bandje, omdat het te druk is en krijg een sms gestuurd waar ik niks aan heb.  Mijn gratis abonnement is wel geactiveerd maar we kunnen er geen gebruik van maken.

Bellen heeft dus ook geen zin……. Jammer, ik ben al zolang klant van KPN maar kan hier dus helemaal niets mee

 

Je hebt dus een account kunnen aanmaken bij HBO Max begrijp ik.

Wat bedoel je dat je er geen gebruik van kunt maken?

 

Je kan hem op de Smart tv kijken met de app van HBO Max.

Zo kijken wij alle streamingdiensten.

Wel de ab van de tv nodig.

 

Of via:

Chromecast

Arris VIP 5202

Computer

Tablet

Telefoon

Media Player (Streaming kastje), zie o.a. hier.

Etc. 

 

P.S.

KPN is alleen een tussenpersoon i.v.m. facturatie in dit geval.

3 maanden gratis is een extra service van KPN (als ik het goed heb).

En als je KPN Hussel en een Mobiel abonnement hebt, krijg je bij KPN voor 1 extra pakket € 5,-- Entertainment korting.

@joop2011 nee, ik heb geen account kunnen aanmaken bij HBO-max. Heb ook al contact gehad met HBO en volgens hun ligt het probleem bij KPN. Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als meerdere klanten die van deze aanbieding gebruik willen maken, die hierboven ook al een melding hebben gemaakt! De aanbieding was 3 maanden gratis gebruik van HBO-Max

 

Reputatie 7
Badge +20

@Christanne 

 

Heb je wel een mail van KPN met activatie code gehad?

 

Zo nee, probeer het volgende:

Op MIJNKPN en log in.

Laat dit venster open staan en open in de Browser een 2de scherm

Ga naar deze link en scrol naar beneden en klik op activeren.

Als het goed is ga je dan naar de HBO site en kan je een account aanmaken.

 

Mocht het niet lukken, vul dan je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het voor je nakijken en erop terug komen.

@joop2011 ik heb de link ontvangen en kan ook een account aanmaken, maar het gaat fout zodra ik op de knop klik voor het aanmaken van het account. Dan krijg ik de melding van: Er is iets fout gegaan, probeer het later nog eens in rood gedrukte letters. Dit probeer ik dus al sinds 27 november, toen is er een wijziging gemaakt in mijn abonnement van KPN

 

Reputatie 7
Badge +20

@Christanne 

Hopelijk kan een moderater je verder helpen.

Reputatie 7
Badge +17

@Christanne Je kunt nogmaals proberen te bellen, blijf net zo lang aan de lijn tot je doorverbonden wordt. Ook nadat je een SMS hebt ontvangen. Soms is het dan nodig dat je na de SMS terugbelt, maar blijf hoe dan ook zo lang mogelijk aan de lijn. Dan word je vanzelf doorverbonden, en anders kun je inspreken dat je een storing hebt. 

Mocht je hulp via het forum prettiger vinden, wil je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik op onderzoek uit! 

Reputatie 7
Badge +20

Wel het gratis nummer van KPN 0800-0402

@Sanne_M ik heb dinsdag contact gehad met een medewerkster van de klantenservice. Zij wist niet goed hoe ze me kon helpen. Ze heeft enkele dingen uitgeprobeerd, maar dit werkte niet. We hebben toen afgesproken dat zij woensdag tussen 13.00 en 17.00 uur zou terugbellen. Zij zou dan nog even kunnen overleggen met collega's. Je raadt het al, ik heb geen telefoontje ontvangen. Als ik zo achter mijn gratis 3 maanden HBO-Max abonnement moet lopen, al bijna 3 weken mee bezig, dan zou ik bijna al zeggen: laat maar. Maar ik ben al klant van jullie sinds de 90-er jaren, dus ik hoop dat jullie dit kunnen oplossen.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Christanne Niet de bedoeling, en ik wil nu ook wel weten waar die foutmelding vandaan komt. Ook hoe deze op te lossen is. Wil je je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik op onderzoek uit. 

@Sanne_M ik heb zo goed mogelijk alles ingevuld, helaas kan ik momenteel het modumnummer niet invullen

Reputatie 7
Badge +17

@Christanne Dankjewel! Even om wat zaken op een rijtje te zetten zodat ik alle informatie goed heb: 

  • Als je naar de activatiepagina gaat, log je dan in met het MijnKPN account dat gekoppeld is aan je thuisdiensten? 
  • Is er geen VPN actief op het moment dat je dit probeert?
  • Ben je met de wifi/het internet thuis verbonden op het moment dat je dit doet? 

Ik hoor het graag! 

@Sanne_M je hebt het idd correct