HBO Max bij KPN

  • 13 October 2022
  • 108 reacties
  • 8365 keer bekeken
HBO Max bij KPN
Reputatie 7
Badge +19

HBO Max is vanaf oktober 2022 beschikbaar bij KPN! Met HBO Max kijk je met het hele gezin naar de nieuwste films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je HBO Max pas aanvragen nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling. 

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

Heb je vragen over het gebruik of activeren van HBO Max? Of wil je er meer over weten? Lees dan onderstaand artikel door.

Voor individuele vragen of hulp kan je een eigen topic voor je vraag aanmaken. Vermeld daar in alle belangrijke informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community! 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

108 reacties

Reputatie 7
Badge +22

@joop2011 ik ben bang dat KPN hier geen rekening mee houdt:

Maar er zijn mensen die het niet op een andere manier kan kijken.

Want velen kunnen bijvoorbeeld niet met een Cromecast overweg.

Aan die mensen denk ik.

KPN gaat daarvoor niet de tv ontvanger(s) omruilen. 😉

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011 ik ben bang dat KPN hier geen rekening mee houdt:

Maar er zijn mensen die het niet op een andere manier kan kijken.

Want velen kunnen bijvoorbeeld niet met een Cromecast overweg.

Aan die mensen denk ik.

KPN gaat daarvoor niet de tv ontvanger(s) omruilen. 😉

 

Toch best wel jammer voor de doelgroep die je hiermee mist.😉

 

Ik zelf wacht wel tot de opvolger er is en er meer 4K zenders zijn.😉

€ 15,-- voor 3   4K zenders waar ik nooit na gaat kijken vind ik zonder van mijn geld. 😊

Ik weet niet of ik nou antwoord heb op mijn vraag….? Dus ik zou in Duitsland HBO max moeten kunnen kijken op laptop. Maar ik krijg op de site van HBOmax de melding dat dat in Duitsland niet beschikbaar is.  Dus de vraag blijft: hoe kan ik met mijn KPN abonnement uit Nederland HBOmax kijken in Duitsland….?

Reputatie 7
Badge +20

Ik weet niet of ik nou antwoord heb op mijn vraag….? Dus ik zou in Duitsland HBO max moeten kunnen kijken op laptop. Maar ik krijg op de site van HBOmax de melding dat dat in Duitsland niet beschikbaar is.  Dus de vraag blijft: hoe kan ik met mijn KPN abonnement uit Nederland HBOmax kijken in Duitsland….?

 

Dit vind ik op Google:

Net als de Amerikaanse versie is HBO Max Nederland regio-geblokkeerd om te voorkomen dat het in het buitenland toegankelijk is. Dat betekent dat je een geldig Nederlands IP-adres nodig hebt om je account vanuit een ander land te streamen.

 

Dus misschien met een VPN of zo?

 

P.S.

KPN is niets meer dan een tussenpersoon voor de facturatie.

Je abonnement heb je via HBO Max, daar moet je ook voor eventuele vragen zijn.😉

Ik heb een vraag, ik betaal nu aan HBOmax 3,99. Verlies ik deze levenslange korting als ik koppel via KPN? Want dan betaal ik 7,99 p/m.

Groeten

Dicwas

Reputatie 7
Badge +15

@Dicwas Als je op dit moment korting hebt bij HBO Max dan klopt het inderdaad dat deze korting niet meegaat naar KPN.

Zoals ook vermeld in het startbericht: "Let op: Heb je nu een abonnement via HBO met korting? Dan komt de bestaande korting te vervallen als je HBO Max via KPN aanzet."

@Jan tW en hier de officiële HBO Max uitleg. Link

.

Als je naar een land in de EER reist:

  • Programma's en films: Het programma- en filmaanbod blijft hetzelfde als in je thuisland.
  • Downloads: Je kunt programma's en films afspelen die je al had gedownload op je telefoon of tablet.

Kortom dit zou binnen de huidige geldende regels gewoon moeten kunnen.

 

Het is inderdaad wel zo dat HBO Max nog niet in Duitsland is uitgerold. Link en dan is het dus blijkbaar weer niet mogelijk, om het onduidelijker te maken.

Reputatie 6
Badge +6

Ik weet niet of iemand al de HBO Max app op de VIP5202 heeft geprobeerd, maar er vallen mij een paar dingen op:

  • Geen Dolby 5,1 of Dolby Atmos geluid.
  • Resolutie van het (navigatie)menu is wel erg laag vergeleken met de app op Android TV/ Google TV. Lijkt wel 576i/p
  • Als er een film/serie gestart wordt, begint hij enkele seconden bij een lagere resolutie.
  • Films/series in UHD worden weergegeven in HD. (Vergeleken met de Chromecast/Google TV)

Wie ervaart dit ook?

Hbo max opzeggen staat nergens echt duidelijk. Kan je de stappen aub zeggen die ik moet doen in de app? Alvast heel erg bedankt 

Reputatie 7
Badge +20

@Sandra501 je gaat bovenin naar TV > Meer opties bekijken. Daar scroll je naar beneden en zie je Mijn extra opties. Daar klik je op HBO. de pagina opent dan en daar kun je HBO Max uitzetten.

Dabk je wel Bart_Z er staat bij mij dat ik geen extra opties heb. Terwijl ik de 3 mnd gratis geactiveerd heb (helaas) dus hoe kom ik er dan vanaf? Zit ik er straks zeker minimaal een maand aan vast. Jammer dat overal heel duidelijk staat hoe je er aan kan komen maar zo slecht hoe je er af ka  komen. Echt balen 

Reputatie 2

Dabk je wel Bart_Z er staat bij mij dat ik geen extra opties heb. Terwijl ik de 3 mnd gratis geactiveerd heb (helaas) dus hoe kom ik er dan vanaf? Zit ik er straks zeker minimaal een maand aan vast. Jammer dat overal heel duidelijk staat hoe je er aan kan komen maar zo slecht hoe je er af ka  komen. Echt balen 

Volgens mij kan je pas een x aantal weken, nadat je het HBO-Max account geactiveerd hebt, deze weer annuleren.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dank je wel Bart_Z er staat bij mij dat ik geen extra opties heb. Terwijl ik de 3 mnd gratis geactiveerd heb (helaas) dus hoe kom ik er dan vanaf? Zit ik er straks zeker minimaal een maand aan vast. Jammer dat overal heel duidelijk staat hoe je er aan kan komen maar zo slecht hoe je er af ka  komen. Echt balen 

 

Altijd via MIJNKPN.

Kan je het aanvragen en opzeggen.

Eerste maand niet, maar daarna dagelijks en het stopt meteen na het opzeggen.😉

Reputatie 7
Badge +30

Het kan inderdaad wel pas na de eerste maand, @Sandra501. Dus als het aanvragen nog geen maand geleden is, dan kun je het nog niet uitzetten. Zodra de eerste maand voorbij is, zal de optie in je MijnKPN verschijnen en kun je het uitzetten. Zoals Joop al benoemt:

 

Eerste maand niet, maar daarna dagelijks en het stopt meteen na het opzeggen.😉

 

Reputatie 5
Badge +3

Om dit te vieren is de actie voor drie maanden gratis HBO Max verlengd. Dit is nu te bestellen tot 1 december. Dit kan via de tv ontvanger, of via je MijnKPN.

@Erik_ Misschien even bij vertellen dat deze actie alleen geld voor mensen die een '’Hussel'’ abonnement hebben en niet voor de mensen die een ouder '’Alles in 1'’ plan hebben. 😉

En of mensen met een "Alles in 1" plan dit kunnen. Heb nooit een ander abbo gehad. Vind wel dat het aanbod tegen valt, dus binnenkort opzeggen.

Badge

Help, ik word gek! Na eerst drie kwartier in een lus gezeten te hebben om HBO te koppelen aan KPN ben ik nu bij het activatieproces om het door HBO gevonden account te koppelen aan die van KPN. Nu zou ik een eenmalige code moeten krijgen, maar die komt niet per mail. Ook niet in ongewenst of SPAM. Weet iemand hoe dit op te lossen? PS: en ja, ik heb ook al 66x op code opnieuw versturen geklikt en een andere browser geprobeerd...

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +17

@emielfjansen is je abonnement bij KPN al actief? Je krijgt deze code namelijk pas als het abonnement actief is. Daarnaast kan het tot 30 minuten duren voor je de code binnenkrijgt. 

Wil je bevestigen dat je abonnement actief is? Als dat zo is en het is langer dan 30 minuten geleden dat je de eerste aanvraag hebt gedaan, laat het dan hier weten. Vul in dat geval voor de zekerheid je profiel in. 

Dan kijken we met je mee. 

Badge

Dag Bram, ja het account is actief:

 

De activatiecode komt gewoon niet binnen. Hoe vaak ik het ook probeer en hoe lang ik ook wacht.

Reputatie 7
Badge +16

Helder, @emielfjansen, vervelend, deze ‘loop’!
Ik heb gevraagd of een achterliggende afdeling mee wil en kan kijken: ik verwacht niet dat dit vandaag zal zijn, maar wel in het begin van de komende week. Je krijgt van ons of rechtstreeks van hen een terugkoppeling. Excuses voor het ongemak!

Help, ik word gek! Na eerst drie kwartier in een lus gezeten te hebben om HBO te koppelen aan KPN ben ik nu bij het activatieproces om het door HBO gevonden account te koppelen aan die van KPN. Nu zou ik een eenmalige code moeten krijgen, maar die komt niet per mail. Ook niet in ongewenst of SPAM. Weet iemand hoe dit op te lossen? PS: en ja, ik heb ook al 66x op code opnieuw versturen geklikt en een andere browser geprobeerd...

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Kan zijn dat er iets in de wijkkast aangepast moet worden. Beter klantenservice bellen  

Reputatie 7
Badge +20

@emielfjansen 

Klantenservice is vanaf maandag 08:00 uur bereikbaar.

Gratis op 0800-0402

 

Wat meestal helpt is het volgende (heb je ook geen code nodig).

Open MIJNKPN

Daarin kan je ook zien of HBO aan staat.

Laat dit venster open en ga naar een 2de venster in de browser en ga naar deze link.

Scrol naar beneden en klik op HBO activeren.

Daarna ga je automatisch naar de HBO max site.

Vul je mail adres en een uniek wachtwoord in.

Je krijgt hiervan ook een mail.

Als het goed is moet dan alles werken.

 

 

Knap waardeloos, ik ben HBO klant en betaal 3,50 per maand. Maar als ik dit wil kijken op m’n tv via het kpn kastje dan moet ik ineens 7,99 per maand gaan betalen echt slecht geregeld! Waarom kan ik niet gewoon inloggen net als met mijn Netflix account? Weer een reden om toch maar uit te kijken naar een andere provider. 

Reputatie 7
Badge +20

De HBO app zit alleen op de Arris VIP 5202

En je hoeft helemaal niets via KPN te betalen, als je al een abonnement hebt.

KPN is alleen maar een tussenpersoon voor de facturatie.

 

Je kan gewoon je mail adres en wachtwoord gebruiken.

Althans als de Arris VIP 5202 ook zo werkt.

Op de Smart tv kan je het zo wie zo zien en dan moet het met een code en de computer.

Helaas ben ik niet in bezit van een Arris VIP. Ik gebruik het kastje wat ik destijds van xs4all kreeg en nu van kpn is. En dan is het alleen mogelijk om het via kpn te laten gaan en dan moet je dus je hbo account koppelen aan je kpn id en dan neemt kpn de facturatie over en zonder de korting die ik voor de rest van mijn leven kreeg van hbo. En ik snap ook niet waarom het op deze wijze moet, YouTube en Netflix kunnen wel gewoon buiten kpn om.

Ik mis de service van xs4all echt…

Reputatie 7
Badge +20

Als je klant bent van XS4all moet je bij XS4all zijn.

Ook al is het onderdeel van KPN.

 

Maar zoals ik al schreef, maakt het niet uit of je het abonnement bij KPN of bij HBO hebt afgesloten.

In beide gevallen kan je hem op de 5202 zien.

Alleen op de KPN tv decoder Arris 5202 (Arris VIP 5202) is het mogelijk.

 

Maar ook op een Smart tv, Chromecast, etc.

Wij kijken altijd via de app op de Smart tv, nooit problemen en ook nog eens in 4K (veel programma's).😉

Ons abonnement loopt via KPN.

En zoals ik al melde is KPN al een tussenpersoon voor de facturatie.