Beantwoord

Ik kan Spotify niet meer luisteren met 4G in de auto. Hoe kan dit?

  • 29 June 2022
  • 4 reacties
  • 105 keer bekeken

Ik kon tot een paar maanden geleden moeiteloos met 4G in de auto Spotify beluisteren. Nu niet meer. Van mijn kant is er niets veranderd. 
Ik lees meerdere topics hierover en heb daarnaar gehandeld, het standaard antwoord (‘het ligt aan het toestel, cq de instellingen’) kunt u dus overslaan. 
Wat is er aan de hand KPN? Ik ben duidelijk niet de enige met dit probleem.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 July 2022, 15:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik kon tot een paar maanden geleden moeiteloos met 4G in de auto Spotify beluisteren. Nu niet meer. Van mijn kant is er niets veranderd. 
Ik lees meerdere topics hierover en heb daarnaar gehandeld, het standaard antwoord (‘het ligt aan het toestel, cq de instellingen’) kunt u dus overslaan. 
Wat is er aan de hand KPN? Ik ben duidelijk niet de enige met dit probleem.

 

Beste @Silv111 

Op een forum helpen klanten elkaar.

Een moderator (medewerker KPN) kijkt ook mee en helpt ook.

Dus de vraag “wat is er aan de hand KPN?” ga ik ervan uit dat je denkt dat alleen KPN op het forum helpt.

 

Welke telefoon hef je?

Soms kan het aan een verouderder Android versie liggen.

Werkt het wel thuis als je met WIFI bent verbonden? 

Luister je via de telefoon in de auto of via Blue-tooth naar de installatie (ik hoop het laatste, i.v.m. veiligheid). 

Reputatie 7

Hoi @Silv111, welkom op het forum. Zoals Joop al uitlegt zijn er op dit forum veel mensen die met je mee kunnen denken. Daarvoor helpt het als je ons verteld wat je precies hebt gedaan, zoals welke instellingen je specifiek hebt nagekeken. Wij zien niet wat jij ziet, de enige informatie die wij hebben is wat jij ons geeft. Kan je de vragen van Joop beantwoorden?

Ik maak in de auto met 4 G contact via Bluetooth met Spotify. Dus: Bluetooth: check, 4G: check en nee ik heb geen verouderde Android maar een up-to-date IPhone. En toch kan ik Spotify niet meer beluisteren.

Reputatie 7
Badge +30

We hebben toch nog meer informatie nodig, @Silv111

Even kijken of ik het goed begrijp:

  • De Spotify zit op je iPhone. De iPhone is verbonden met het 4G netwerk, mobiele data staat aan. Als je Spotify op de telefoon zelf afspeelt werkt het wél. 
  • In de auto verbind je jouw telefoon via Bluetooth met iets. Is dat een speaker of een muziekinstallatie of zo'n smart systeem met scherm zoals moderne auto's tegenwoordig vaak hebben?
  • Dit werkte tot een paar maand geleden, sindsdien niet meer.
  • Op welk moment gaat het mis? En wat zie je dan gebeuren op de telefoon en op/bij de installatie in de auto? Zie je bijvoorbeeld in de Spotify app op de telefoon de muziek wel afspelen, maar krijg je geen geluid? Of zie je in de app ook niets afspelen.

 

Oftewel, vertel zo uitgebreid mogelijk wat je normaal doet, en wat je verwacht wat er gebeurt, en wat er in de praktijk gebeurt. Des te beter kan deze Community je helpen met het vinden van de oorzaak. En dan hopelijk ook een oplossing.