Beantwoord

KPN iTV op Amazon Fire TV-Stick

  • 23 December 2021
  • 19 reacties
  • 2960 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

nav diverse positieve berichten ben ik aan het denken om het komende seizoen ook over te stappen naar TV kijken via streaming in de camper.
Nu is google chromecast een optie maar als er geen wifi signaal is heb ik 2 telefoons nodig. (1 telefoon als hotspot en 1 telefoon die KPN iTV draait)
Nu lees is dat met bv de Amazone fire TV stick je hier een applicatie op kunt zetten en dan nog maar 1 telefoon nodig hebt.
Verder lees ik wel dat er niet veel NL apps aangeboden worden.
Mijn vraag is of iemand weet of ik op de Fire TV stick de KPN iTV app op kan downloaden? Of op de Xiaomi Mi Tv Stick??

Ik lees wel wat tegenstrijdige berichten over de Ziggo app. Bij de een werkt het wel en bij de andere niet, maar over de KPN iTV app kan ik niets vinden.

icon

Beste antwoord door Noordzee 24 December 2021, 11:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Kampertje ,

Dit wordt maar door heel weinig mensen gebruikt. In dit topic vind je een reactie van iemand die de KPN ITV app werkend heeft gekregen op een stick. 

Doe er je voordeel mee. 

 

Reputatie 1

Ik heb de Xiaomi Mi TV stick besteld. Deze is vandaag binnen gekomen en de KPN iTV app er op geïnstalleerd en deze doet het :thumbsup:

Super om te horen Kampertje. Dat is goed niet want overweeg de aankoop maar er werd altijd ontwijkend gereageerd op de mogelijkheid van installatie van de iKPN app. Thnx 👍

Reputatie 4
Badge +3

Je kunt ook een mobiele router gebruiken van een paar tientjes. Ik gebruik Chromecast, TPlink WR802N mobiele router en IPhone. De TPlink WR802N zet een eigen WiFi op voor gebruik met Chromecast. De mobiele router is een veelzijdig apparaat. Deze kun je ook op hotelkamers gebruiken waar je maar 1 device kunt aansluiten. Met deze router kun je ook meerder apparaten gebruiken.

Badge +12

Ik ben ook aan het kijken voor een stock o.i.d. voor een niet-Smart TV. Ik kom denk ik uit bij Google TV. Die lijkt toch nogal wat meer mogelijkheden te hebben dan een Fire TV stick. 

Heb zelf de firestick 4k max en de kpn app er zelf opgezet en kan alleen maar zeggen werkt perfect.

 

Let op dat de Xiomi tv stick alleen in het thuisnetwerk goed werkt, maar buitenshuis niet. Zie hiervoor een aparte topic in het forum. 

Reputatie 7

Let op dat de Xiomi tv stick alleen in het thuisnetwerk goed werkt, maar buitenshuis niet. Zie hiervoor een aparte topic in het forum. 

 

Reputatie 1
Badge

Heb zelf de firestick 4k max en de kpn app er zelf opgezet en kan alleen maar zeggen werkt perfect.

 

Interessant. Hoe heb je die er op gezet? Na installatie krijg ik melding dat Google play services nodig is. 

Heb je die er ook dan erop geïnstalleerd?

Heb zelf de firestick 4k max en de kpn app er zelf opgezet en kan alleen maar zeggen werkt perfect.

 

Interessant. Hoe heb je die er op gezet? Na installatie krijg ik melding dat Google play services nodig is. 

Heb je die er ook dan erop geïnstalleerd?

Nee hoor die heb je daar niet voor nodig

Reputatie 1
Badge

Heb zelf de firestick 4k max en de kpn app er zelf opgezet en kan alleen maar zeggen werkt perfect.

 

Interessant. Hoe heb je die er op gezet? Na installatie krijg ik melding dat Google play services nodig is. 

Heb je die er ook dan erop geïnstalleerd?

Nee hoor die heb je daar niet voor nodig

Misschien heb ik een verkeerde apk installatie. Bij starten van de ITV krijg ik die melding namelijk en de app logo word niet weergegeven. Alleen een leeg vak.

Verder dan dit kom ik niet met de installatie op moment. 

Welke guide heb je aangehouden? Dan kan ik die ook proberen. 

Welke apk gebruik je? Android?

Reputatie 7
Badge +24

Welke apk gebruik je? Android?

Er zijn er 2 lijkt mij. 1 bedoelt voor op de mobiel. En 1 bedoelt voor op de smart tv. Beide android. Die laatste moet je hebben. Die van de mobiel zal niet werken. 

Welke apk gebruik je? Android?

Er zijn er 2 lijkt mij. 1 bedoelt voor op de mobiel. En 1 bedoelt voor op de smart tv. Beide android. Die laatste moet je hebben. Die van de mobiel zal niet werken. 

Klopt helemaal 

Reputatie 7

Welke apk gebruik je? Android?

Er zijn er 2 lijkt mij. 1 bedoelt voor op de mobiel. En 1 bedoelt voor op de smart tv. Beide android. Die laatste moet je hebben. Die van de mobiel zal niet werken. 

Klopt helemaal 

Waarom plaats je dan niet een link naar de plaats waar je die apk voor Android TV kunt downloaden?

Reputatie 7
Badge +24

Het is deze dan:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.kpnandroidtv&gl=NL

Maar er staat geen download knopje ofzo. Althans ik zie het niet. Volgens mij moet je daar een trucje voor uithalen om dat bestandje in handen te krijgen.

Reputatie 1
Badge

Gevonden. Link = https://www.apkmirror.com/apk/kpn/kpn-interactieve-tv-voor-android-tv-android-tv/kpn-interactieve-tv-voor-android-tv-android-tv-0-1-3-release/kpn-interactieve-tv-voor-android-tv-0-1-3-android-apk-download/

Heb het normaal kunnen installeren en kunnen inloggen met abonnee nummer en persoonlijke pin. 

Nu kan ik tenminste die lelijke onhandige stroom vretende Arris weghalen onder onze tv. 😋

 

Bedankt Nick83 & spike11 voor mij op weg helpen voor het zoeken in de juiste richting.  Ik had inderdaad de normale android versie geprobeerd.👍👍

Reputatie 7

Nu kan ik tenminste die lelijke onhandige stroom vretende Arris weghalen onder onze tv. 😋 

En genoegen nemen met een beduidend lagere beeldkwaliteit en veel minder functionaliteit.

Ik heb de smart-TV app als backup op mijn Android televisie staan maar geen haar op mijn hoofd die ook maar een seconde zal overwegen om de TV ontvanger (5202) weg te halen, ik ga mijn ogen echt niet pijnigen.

En een stroomvreter ... dat valt nog wel mee, maar net iets meer dan die Firestick.

 

Reputatie 1
Badge

Was ook maar een beetje sarcastisch bedoeld met stroom vreter. Ik kijk persoonlijk heel weinig reguliere tv en mijn vrouw ziet het verschil nauwelijks. 😉

Maar zo heb ik wel een excuus naar mijn vrouwtje. 🤫