Beantwoord

Netflix werkt niet, wat te doen? Series stoppen bij 25% of 99%

  • 1 July 2022
  • 17 reacties
  • 388 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Na veel problemen met Videoland opgezegd en nu abonnement genomen op Netflix en wat denk je? Inderdaad werkt ook niet. Heb op mijn TV profiel aangemaakt, goed gegaan en komt er te staan: U krijgt een bevestiging via de mail. NIET gekregen, wel is Netflix geïnstalleerd. Probeer een serie aan te zetten, stopt bij 25%, andere serie geprobeerd: stopt bij 99%.

Beging nu de ellende opnieuw of kan iemand mij ECHT helpen

 

icon

Beste antwoord door wispel1945 1 July 2022, 14:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ik neem aan dat dit via de KPN tv ontvanger wordt gekeken. Je kunt de ontvanger resetten onder instellingen-frisse start, maar dit wordt wel een herhaal-proces. 
 

Het meest handige voor zorgeloos streamen is of via de smart TV app, of, daar gaat mijn voorkeur naar uit ivm nagenoeg alle apps beschikbaar/updates, is een Chromecast

Reputatie 7
Badge +20

Na veel problemen met Videoland opgezegd en nu abonnement genomen op Netflix en wat denk je? Inderdaad werkt ook niet. Heb op mijn TV profiel aangemaakt, goed gegaan en komt er te staan: U krijgt een bevestiging via de mail. NIET gekregen, wel is Netflix geïnstalleerd. Probeer een serie aan te zetten, stopt bij 25%, andere serie geprobeerd: stopt bij 99%.

Beging nu de ellende opnieuw of kan iemand mij ECHT helpen

 

 

Heb je een Smart tv?

Zo ja, dan kan je Netflix via de Smart tv kijken.

Heb je wel de AB van de tv nodig, dus in de meeste gevallen 2 AB's op tafel.

 

Welke KPN tv decoder heb je? 

 

Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan de app's op de Smart tv.

Nooit problemen.

Uitzondering F1 op za. en zo, die kijk ik dan op kanaal 225.😉

Reputatie 2
Badge

Ik heb Netflix geïnstalleerd via de Netflix app op TV en probeer Netflix ook te kijken via de app maar dat werkt dus bij mij niet, net als trouwens het bij Videoland niet werkte. Mijn Smart TV is net nieuw gekocht dus ik denk toch sterk aan een verouderd KPN kastje. Misschien wel netjes om mijn 2 mediaboxen om te ruilen tegen het nieuwere model waarbij ook een andere afstandsbediening zit waarop de Netflix knop zit. Het herhaalproces waar U het over heeft, heb ik ook gehad met Videoland. Kastje resetten en ik kan 1 aflevi9ng of film kijken en dan weer opnieuw alles resetten, daar ga ik dus echt niet aan beginnen. Alles is al duur genoeg en ik verwacht van mijn provider dat ik goed en adequaat wordt geholpen. Kan bij Ziggo met een combideal van Vodafone en Ziggo een mooi abonnement met korting en extra's krijgen, maar ik hou niet zo van veranderingen of het moet echt verkeerd blijven gaan natuurlijk. Misschien dat anders eens een monteur langs kan komen om te testen wat er dan telkens fout gaat.

Ook hoor ik graag hoe een chromecast werkt op TV en of jullie die eventueel leveren dan?

Maar ik wil wel zeker een goede oplossing op kort termijn,

 

Vriendelijke groet, Wispel

Reputatie 7
Badge +10

@wispel1945 Ik ben KPN klant net als jij. En externe streamingsdiensten kijken via de KPN ontvangers loopt nu eenmaal niet lekker, vandaar de Chromecast tip. Hoef je zeker de eerste paar jaar niet weer.


https://www.kpn.com/televisie/chromecast.htm

https://www.kpn.com/beleef/blog/tv-kijken-via-je-google-chromecast.htm

Reputatie 7
Badge +20

@wispel1945 

Welke KPN tv decoders heb je?

 

En ik bedoelde met de app  op de tv, letterlijk de app van de Smart tv.

Ik denk, zo te lezen, dat jij de app op de KPN tv decoder gebruikt.

Moet op zich werken.

 

Ik weet niet hoe oud de Smart tv is en welke je hebt.

Maar je kan het altijd (met de AB van de tv zelf) altijd proberen toch.😉

 

Je schijft jullie, sorry op een forum helpen klanten van KPN elkaar.

Ik ben net zoals u klant van KPN. 

 

Chromecast, zie hier hoe dat werkt.

Je kan ze bij diverse (web)winkels kopen. 😉

Reputatie 2
Badge

Op de 1e plaats, Anneke en Joop,  sorry, dacht dat ik iemand van KPN had. 

Heb een splinternieuwe Sony Smart TV en mijn KPN decoder is type VIP 2952 V2. Netflix activeer ik met de app op mijn TV. Vind het een taak van de KPN dat mijn Netflix of Videoland perfect werkt ik sluit bij hun een abonnement af, of zij moeten het regelen met Netflix. Ik vind € 15,95 al een fos bedrag en als ik dan ook nog een chromecast moet kopen?

Oh ja en Anneke-Anna ik ben vanaf 1971 gestopt met roken en de kluts zit meestal in een vrachtwagen...😂

Reputatie 7
Badge +8

@wispel1945: Het is een bekend probleem,  dat extra diensten als Videoland en Netflix  op de televisieontvanger niet altijd even goed werken. 

U schrijft dat u een vrije nieuwe Smart TV hebt en ook Netflix via de app op de televisie kijkt. Wanneer u dat doet, gaat dat niet via de TV ontvanger, die kan dan ook uit blijven. Als Netflix op uw televisie problemen geeft, zonder gebruik van de ontvanger dus, dan is het dus hoogstwaarschijnlijk een probleem van de televisie.

Het beste is om de televisie  met een netwerkkabel aan te sluiten, dat geeft de meest stabiele verbinding. De televisie een fabrieksreset geven kan ook: dan stelt de televisie zich opnieuw in en haalt de laatste versie’s van de apps op.

Een chromecast aanschaffen kan ook. De nieuwste versie heeft de Netflix app (en andere) ingebouwd, maar als uw televisie pas twee jaar oud is, zou Netflix op de televisie moeten werken.

En natuurlijk ook via uw ontvanger zou het goed moeten werken, wellicht helpt het die ook eens ‘frisse start’ geven. 

Reputatie 2
Badge

Mijn TV is nog geen week oud dus een reset lijkt me overbodig, daar ligt het niet aan lijkt me. Mijn TV is ook met een netwerkkabel aangesloten. 

Reputatie 7
Badge +8

Excuses @wispel1945, ik las daar overheen. Met twee dagen is die inderdaad nog nieuw.

Ik weet niet in hoeverre KPN ondersteuning biedt met Netflix op Smart TV, maar niet geschoten is altijd mis.  Misschien dat zij een meting kunnen doen en de internet verbinding kunnen controleren. Misschien is daar iets mis mee. Als er iets met de internetverbinding is, werkt een Chromecast ook niet goed.

En anders kan de leverancier van de televisie misschien nog iets betekenen?

Reputatie 7
Badge +10

Mijn TV is nog geen week oud dus een reset lijkt me overbodig, daar ligt het niet aan lijkt me. Mijn TV is ook met een netwerkkabel aangesloten. 

Hoe start je Netflix en Videoland op? Doe je dit met de witte KPN afstandsbediening? Of ga je naar menu-apps, of zender 200 met de witte afstandsbediening?

Of heb je de KPN ontvanger uitgezet wanneer je Netflix wil kijken en gebruik je de afstandsbediening van de TV zelf of het (Home) menu van de TV met daar de Netflix app. ? 

Reputatie 7
Badge +20

Op de 1e plaats, Anneke en Joop,  sorry, dacht dat ik iemand van KPN had. 

Heb een splinternieuwe Sony Smart TV en mijn KPN decoder is type VIP 2952 V2. Netflix activeer ik met de app op mijn TV. Vind het een taak van de KPN dat mijn Netflix of Videoland perfect werkt ik sluit bij hun een abonnement af, of zij moeten het regelen met Netflix. Ik vind € 15,95 al een fos bedrag en als ik dan ook nog een Chromecast moet kopen?

Oh ja en Anneke-Anna ik ben vanaf 1971 gestopt met roken en de kluts zit meestal in een vrachtwagen...😂

 

@wispel1945 

Als je inderdaad Netflix via de app van de Smart tv installeert en daar kijkt, dan maakt het niets uit welke KPN tv decoder je hebt (die kan je dan zelfs gewoon uitzetten, doe ik zelf ook). 

 

Heb je op de Smart tv WIFI of heb je de Smart tv met een vaste UTP kabel naar de Experiabox?

 

€ 15,95 betaal je voor Netflix, dan heb je het 4K abonnement van Netflix.

En ik denk dat je dan het abonnement bij Netflix hebt afgesloten. 

Dan kan je het zo wie beter niet via de KPN tv decoder VIP 2952 V2 doen. Dit is namelijk een 2K (HD) decoder.

De KPN VIP5202 is de 4K decoder, deze kan je (helaas) pas krijgen als je een 4K abonnement neemt en minimaal 100 MB beschikbaar is. 

Reputatie 2
Badge

Beste Joop, Ik heb dus een 4k abonnement van € 15,95 maar hoe kom ik dan aan een nieuwe decoder. KPN bereiken is voor mij schier onmogelijk. Kan geen mailadres vinden en ook niet chatten. Heb in het forum diverse links zien staan maar als ik daar op klik, krijg ik telkens een zelfde scherm zonder chatmogelijkheid. Bovendien zou KPN als ik een Netflix account activeer mij daar op moeten wijzen, lijkt mij

Reputatie 6
Badge +8

Als je buiten KPN om een Netflix abonnement afsluit heeft KPN daar part noch deel aan. Wanneer e.e.a. niet goed werkt op uw bedrade tv, en internet verder goed werkt, is er echt iets met de tv aan de hand.

Ja ook nieuwe tv's uit de doos moeten soms al meteen een update. 

Als uw tv op Android draait, hoeft u helemaal geen Chromecast te kopen, dat zit al ingebakken in de tv. 

 

Nummer van KPN is 0800 0402. Gratis 

Reputatie 7
Badge +10

Als je buiten KPN om een Netflix abonnement afsluit heeft KPN daar part noch deel aan. Wanneer e.e.a. niet goed werkt op uw bedrade tv, en internet verder goed werkt, is er echt iets met de tv aan de hand.

Ja ook nieuwe tv's uit de doos moeten soms al meteen een update. 

Als uw tv op Android draait, hoeft u helemaal geen Chromecast te kopen, dat zit al ingebakken in de tv. 

 

Nummer van KPN is 0800 0402. Gratis 

Ik denk dat meneer zich vergist en niet via de SMART-TV streamingsdiensten kijkt maar via de KPN ontvanger en dát gaat helaas niet lekker en dan is een reset een tijdelijke oplossing. Dat gaat de medewerker van KPN ook als advies geven. 

Reputatie 2
Badge

HDG, heb niet buit KPN abonnement afgesloten maar juist via KPN omdat dit het beste was, volgens hun zelf. En mijn nieuwe TV heb ik daags na aansluiten na een melding een nieuwe update gegeven. Mijn TV werkt via UTP kabel (6) en ook mijn internet, PC werkt perfect. Ik kijk Netflix ook niet via de mediabox maar via de app rechtstreeks op mijn TV

 

Bedankt voor alle reacties, ga deze stoppen en maandagmorgen naar de winkel van KPN

Reputatie 7
Badge +20

Beste Joop, Ik heb dus een 4k abonnement van € 15,95 maar hoe kom ik dan aan een nieuwe decoder. KPN bereiken is voor mij schier onmogelijk. Kan geen mailadres vinden en ook niet chatten. Heb in het forum diverse links zien staan maar als ik daar op klik, krijg ik telkens een zelfde scherm zonder chatmogelijkheid. Bovendien zou KPN als ik een Netflix account activeer mij daar op moeten wijzen, lijkt mij

 

Via de KPN VIP 2952 V2 kan je geen Netflix 4K kijken, dat is zonder als je er toch extra voor betaald. (de 2952V2 is een HD (2K) KPN tv decoder, maar is wel goed verder). 

Dus zet de KPN decoder uit, als u Netflix kijk.

De afstandsbediening van de televisie heeft u nodig voor Netflix.

Mijn gevoel zegt dat het dan goed moet gaan.

 

Wil je de KPN VIP 5202 (de 4K decoder van KPN)

Ga dan naar MIJNKPN en vraag het 4K abonnement aan (€ 2,50 extra per maand voor maar 3 4K zenders).

 

Persoonlijk zou ik kiezen voor de optie om Netflix via de mooie Sony tv de kijken.😉

 

Voor HD is de Arris VIP 2952 V2 een mooie en goede KPN tv decoder. 

De 4K decoder Arris VIP 5202 kan ik niets zeggen. Geen ervaring mee. 😉

Reputatie 7
Badge +20

HDG, heb niet buit KPN abonnement afgesloten maar juist via KPN omdat dit het beste was, volgens hun zelf. En mijn nieuwe TV heb ik daags na aansluiten na een melding een nieuwe update gegeven. Mijn TV werkt via UTP kabel (6) en ook mijn internet, PC werkt perfect. Ik kijk Netflix ook niet via de mediabox maar via de app rechtstreeks op mijn TV

 

Bedankt voor alle reacties, ga deze stoppen en maandagmorgen naar de winkel van KPN

 

Welke afstandsbediening gebruikt u, als u Netflix kijkt?