Beantwoord

Nokia streaming box 8000 zaptoets

  • 24 August 2022
  • 25 reacties
  • 644 keer bekeken

Ik heb nu een tijdje deze box in gebruik op een extra tv. 

Wat mij opvalt is dat de zaptoets, P+ en P- dus, het niet doet op o.a. de KPN iTV app. Verder is het een fijne box. Vooral door de afstandsbediening met cijfertoetsen. Daardoor mis je het ontbreken van zappen (wat ik toch al weinig doe) niet zo.

@peter-keetfm 

icon

Beste antwoord door PeterG 28 August 2022, 16:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

@PeterG 

Klopt de zap toetsen werken niet.

Dat is bij T-Mobile tv app ook zo.

Hun hebben dit doorgeven aan het tv team en wordt onderzocht of dit nog werkend te krijgen.

Verder is de Nokia een prettige Android tv mediaplayer en vlot.

 

@PeterG 

Bij T-Mobile werken nu de zap knoppen van de Nokia box.

Hun hebben de functie erin gezet.

Peter misschien kun je een melding maken naar het tv team van kpn.

Om deze zap knoppen beschikbaar te maken met de kpn Android tv app.

Dat kan best handig zijn.

Mooi.

Dank je, @peter-keetfm 

De kpn moderator die hier komt mag, kan en zal dit vast aan het team doorgeven. De Nokia zal, in verband met de afstandsbediening met cijfers, vaker gebruikt ( gaan) worden lijkt mij. 

Ja die afstandsbediening werkt prettig van de Nokia box.

De prijs kwaliteitsverhouding van de Nokia is perfect.

De Nvidia Shield tv pro is wel sneller.

En die gebruik ik met een Logitech Harmony afstandsbediening. (Bluetooth)

Mii stick heb ik weg gegeven.

De 2x Google tv sticks had ik liever ook de Nokia voor gehad. Maar gebruik ik niet vaak gelukkig.

De Nokia box is in ieder geval een goede koop.

Ondersteund ook hdmi cec (basis functies van de afstandsbediening van de tv zelf te bedienen)

Nou, breekt m'n klomp. Vandaag werkt de zaptoets P+ / P- ineens. 🙄😲😃

@peter-keetfm

(geplaatst 28 augustus 2022)

Nou, breekt m'n klomp. Vandaag werkt de zaptoets P+ / P- ineens. 🙄😲😃

@peter-keetfm

Grappig wat toevallig. 👍

Zou het dan toch een '’ingreep'’ van Nokia zelf geweest zijn?? @peter-keetfm 

Ik gebruik de box niet dagelijks dus het kan ook al vrijdag werkzaam zijn geweest.

Reputatie 7
Badge +17

Wat een tof ding @PeterG! Ik had er nog niet eerder van gehoord, maar snap dat je die in huis hebt. Super dat de P+ en P- toetsen nu ook spontaan werken. 😄

Hoi, @peter-keetfm . De nieuwe 8010 is sinds kort te krijgen. Deze werkt op Android 11. Waardoor de conclusie valt te trekken dat de 8000 daar niet meer naar opgewaardeerd gaat worden. Hij is wel een stuk duurder dan de 8000 die 89,95 is. De 8010 is 139,00. (klik). Uiterlijk is ie niets veranderd. 

Ook is de opslagruimte opgekrikt van 8 GB (8000) naar 32 GB (8010).

@PeterG

Als ik voor een nieuwe iptv Android box ga denk ik dat ik eens naar deze ga kijken.

Maar voorlopig niet nodig.

Link.

https://www.formulerbox.nl/product/formuler-z11-pro-max/

Maar die Nokia 8010 ziet er ook goed uit kwa spec.

Waarom kan ik de Nokia 8000 uhd niet aanzetten met de afstandsbediening. En ja de batterijen zijn vol.

Stekker eruit en weer erin dan is hij aan en werkt de afstandsbediening gewoon. Maar als hij eenmaal uit is kan ik hem.met de afstandsbediening niet weer aanzetten 

Gek. Gaat de verlichting van de afstandsbediening wel branden als je op de aan / uit knop drukt? @Bjorn Hendriks 

Je kunt hem er wel mee uitzetten?

Ja lampje brand wel

Wat gek dat de verlichting van de afstandsbediening oplicht en de box toch niet aan gaat.

@Bjorn Hendriks 

Koppel de afstandsbediening opnieuw.

Hou de afstandsbediening binnen 1 meter van de box 8000.

Dan druk je tegelijkertijd pijl naar links en huisje in.

Paar seconden In en dan nog een keer.

 

 

Ja maar waarom

 

Ja maar waarom

 

Om de bluetooth verbinding opnieuw op te bouwen.

 

Hij werkt weer. BEDANKT!!!!!!!!😁

TOPPERRRR! 😃🏆 @peter-keetfm .

Kennelijk hoeft het apparaat zelf niet in een koppelmodus?

TOPPERRRR! 😃🏆 @peter-keetfm .

Kennelijk hoeft het apparaat zelf niet in een koppelmodus?

Dat verschilt per merk apparatuur.

Zo kan ik de Formuler GTV BT1 Bluetooth afstandsbediening niet koppelen aan de nokia box.

Maar werkt deze probleemloos op mijn Nvidia Shield tv pro.

Bij het uit zetten van de Nvidia Shield is de verbinding weg.

Daarom gebruik ik bij de Nvidia Shield een Logitech Harmony afstandsbediening met hub.

Dat werkt perfect.

Zo kan ik de afstandsbediening van de box 8000 koppelen aan mijn Nvidia Shield maar dan werken de cijfers van die afstandsbediening niet.

 

Reputatie 4
Badge +4

Ben trouwens benieuwd, werkt de nieuwe afstandsbediening van de KPN TV+ ontvanger ook op de Nokia 8000? Iemand die dat toevallig weet xD. Zit namelijk zelf met het punt dat ik mijn tv en mijn Nokia 8000 beide apart wil kunnen uitzetten via 2 verschillende knoppen.

Ben trouwens benieuwd, werkt de nieuwe afstandsbediening van de KPN TV+ ontvanger ook op de Nokia 8000?

Al was het zo, als je de kpn afstandsbediening met de Nokia koppelt werkt ie niet meer op de TV+ box. En dan kan je dáár niks mee.

En de afstandsbediening van de Nokia heeft toch een aan/uit knop? En de ab van de tv heeft er ook een. = 2 knoppen 😁😉.

Reputatie 4
Badge +4

Ben trouwens benieuwd, werkt de nieuwe afstandsbediening van de KPN TV+ ontvanger ook op de Nokia 8000?

Al was het zo, als je de kpn afstandsbediening met de Nokia koppelt werkt ie niet meer op de TV+ box. En dan kan je dáár niks mee.

En de afstandsbediening van de Nokia heeft toch een aan/uit knop? En de ab van de tv heeft er ook een. = 2 knoppen 😁😉. 

Dat snap ik wel ;). Maar wil alles met 1 afstandsbediening kunnen doen. Weet niet of die afstandsbedieningen los te koop zijn bij KPN. Heb verder geen KPN TV+ namelijk. Anders toevallig alternatieve afstandsbedieningen Peter met beide knoppen? 🤗

@Lukas_ 

Ik had dat toen geprobeerd met de bluetooth afstandsbediening van de vip5202.

De nokia box zag de ab wel maar kon het niet koppelen.

Van de nieuwe ontvanger weet ik het niet.

 

Heb verder geen KPN TV+ namelijk. Anders toevallig alternatieve afstandsbedieningen Peter met beide knoppen? 🤗

Ik heb zo'n afstandsbediening (voor de Nokia) nog niet gevonden.

Als je HDMI CEC op Nokia en TV aan hebt zou de aan/uit knop ook voor beide apparaten tegelijk moeten werken. En dan ook nog iets als '’follow device'’.

De ab voor de TV+ DIW7022 is niet in de webshop. En aangezien het exclusief kpn is ook elders niet (uiteraard wel gezocht in de mij 3 bekende webshops voor afstandsbedieningen). En daar ook geen andere voor de Nokia.