Beantwoord

Robotachtig geluid bij kijken Netlfix en Amazon Prime

  • 30 November 2021
  • 13 reacties
  • 104 keer bekeken

Hier het zelfde probleem. Kan zowel Netflix als Amazon niet via KPN experia kijken, geluid is robotachtig, hoog en heel irritant. Alle instellingen nagelopen, alles meerdere keren herstart, geen resultaat. TV is van merk Sony, 4 jaartjes oud. 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door PeterG 7 December 2021, 12:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @Tilburg2022 als je rechtstreeks via de smart-tv kijkt via de Netflix- en Amazon-apps gaat het dan l goed, dit even ter vergelijk.

Want dan kun je vaststellen of het aan de zenders ligt of aan de tv-decoder.

 

Reputatie 7
Badge +20

Welke KPN tv decoder heb je?

Heb je een Smart TV, zie ook bij @JanD 

Wat is jouw echte downloadsnelheid, zie hier om te meten.

Hoe is alles aangesloten? UTP kabels, rechtstreeks op de Experiabox of met Netwerk adapters? 

Hoe staan de geluidsinstellingen op de KPN tv decoder? Dolby, stereo of auto? 

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Tilburg2022, welkom op ons forum en goed dat je je vraag hier stelt. Ik zie dat Jan en Joop je al aan het helpen zijn, heel erg bedankt hier voor! Zou je deze vragen kunnen beantwoorden? Dan kunnen we samen uitzoeken wat we hier tegen kunnen doen. Kun je daarnaast ook aangeven of het geluid rechtstreeks via de tv gaat, of maak je gebruik van een geluidsinstallatie of home cinema set? Zou je in het geval van een geluidsinstallatie het eens kunnen testen met het geluid direct uit de tv? Zo kunnen we verder dingen uitsluiten.

Bedankt voor de reacties. Ik heb supersnelle internet (glasvezel), dus daaraan ligt het niet. De instellingen op Geluid staan op Auto. Ik heb helaas geen app op mijn TV voor Prime Video, dus moet via KPN-app kijken, en dat is helaas niet mogelijk (geluidsproblemen)...Netflix kijk ik al lang vanuit mijn TV, zonder KPN app. Maar Prime video app kan ik niet toevoegen aan mijn TV app. Dus voorlopig geen oplossing..

Hallo @Tilburg2022 de Prime Video app kun je natuurlijk wel downloaden op je smart tv om te proberen.

Hoi, kan helaas geen apps downloaden, heb de Sony manual 2x doorgelezen 

Hallo @Tilburg2022  Sony is volgens mij een Android tv en met een Google account kun je apps geschikt voor tv downloaden, of het is een oude tv zonder Android systeem.

 

Hoi @JanD , helaas is er geen internet browser.

 

Hallo @Tilburg2022 als je binnen je tv geen Google account hebt of aan kunt maken kun je zelf geen updates forceren en ben je afhankelijk van de update-service van Sony.

Onderstaand nog een website van Sony, er staat een firmware-update klaar:

https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs/kdl-49wd750/downloads

Reputatie 6
Badge +10

Bedankt voor de terugkoppeling. Zou je nog aan kunnen geven welk type tv-ontvanger je hebt? Ook ben benieuwd of je meer tv-ontvangers hebt en of het probleem ook meerdere tv-ontvangers speelt. Ik hoor het graag van je.

hoi @Ron , mijn tv ontvanger is HMB2260.

Update-service via Sony ging helaas niet, zoals @JanD aangaf.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb nog een aantal aanvullende vragen voor je:

  • Maak je gebruik van externe audio apparatuur of maak je gebruik van het geluid van de televisie?
  • Zou je de geluidsinstellingen eens willen aanpassen naar stereo/standaard? Ervaar je dan nog steeds problemen?

Ik heb ook nog even gekeken naar de mogelijkheid om Prime Video op jouw televisie te krijgen. Voor zover ik kan zien, zou je de app Opera TV Store moeten hebben. Alleen, van wat ik kan vinden, is Prime Video hierin niet beschikbaar. Deze informatie dateert echter uit 2017, dus misschien dat het in de tussentijd is veranderd. Wel zou er op jouw televisie een browser aanwezig moeten zijn. Via de browser kan je dan Prime Video bekijken.

Ah, de KDL-49WD750 is inderdaad al een ouder model, uit 2016, die geen Android-TV heeft. Er zitten, hier KDL-32WD759, maar 7 vaste apps op. W.o. Youtube en een nog werkende :relaxed::open_mouth: Netflix app. Maar inderdaad geen Amazon, Rakuten e.d. Wel weer Pathé (maar die films kun je via kpn nu ook huren).

En hier ook de ervaring dat met deze tv typen er geen geluid te krijgen (met Netflix, maar Amazon is hetzelfde geluid DD+) is tenzij je dus voor stereo kiest bij Netflix en Amazon. Bij Amazon Prime schijnt dat te kunnen door 1 stap voordat je de film gaat draaien het geluid aan te passen.

De instelling stereo (voor hdmi) op de decoder heeft geen invloed op de apps.

Bij mijn moeder (daar stond die Sony eerst) deden we het geluid analoog via een versterker met het kabeltje van af de decoder. Ook dat gaat prima.