Beantwoord

Slecht werkend NPO Start Plus

  • 10 March 2023
  • 14 reacties
  • 1127 keer bekeken

Ik heb sinds kort NPO Start Plus, omdat ik ontdek dat meer en meer op die extra dienst te zien is. Maar ik betaal nu voor iets dat constant hapert (via de app) of totaal géén beeld geeft op kanaal 205. Nou zat ik net een topic daarover te lezen en ontdek dat dit al een aantal maanden bekend is. Maar er wordt niets aan gedaan. 

Wanneer wordt er wel iets aan gedaan, want een niet functionerende dienst wil ik niet en daar wil ik ook niets voor betalen.

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 18 March 2023, 16:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Ipi! We hebben een update voor de ontvangers uitgebracht die de werking van de apps (waaronder de NPO Start app) zou moeten verbeteren. 

Zou je daarom de ontvanger willen resetten (stap 3)? Dan haalt hij ook de nieuwste software binnen en ik ben benieuwd of het dan beter gaat. 🙂

Dank voor de reactie.

Ik ben nu bezig met de frisse start. Hoop dat ik dan niet alles wat ik heb opgenomen kwijt ben. En ik hoop dat dat de oplossing is. Ben benieuwd. 👍

Meteen maar even reageren. De frisse start heb ik gedaan, nadat ik eerst alleen de ontvanger van de stroom had gehaald. 

Kanaal 205 geeft behalve het voorprogramma, geen beeld dus er is daar niets veranderd. 

De KPN App geeft nu een iets beter beeld, maar is nog altijd niet 100% goed, beeld valt weg of staat stil. 

Dus eigenlijk niets mee opgeschoten. Ik ben blij dat ik een smart TV heb. Via de KPN kanalen gaat het niet. Jammer want je betaalt er wel voor!

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat de frisse start gelukt is, jammer dat het niet alles op heeft gelost. 😕 Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op je modem? Loopt er een internetkabel rechtstreeks van de ontvanger naar je modem, of zit er nog andere apparatuur tussen? Ook ben ik benieuwd naar hoe het met de andere apps op de ontvanger gaat (als je die gebruikt). Netflix bijvoorbeeld, is die ook traag/haperend? 

Wil je daarnaast ook je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen? Dan kan ik de verbinding doormeten om te zien of daar wat in de vinden valt.

Je betaalt ons overig niet voor het gebruik van deze app. Als je een abonnement hebt op NPO Start Plus dan betaal je de NPO hiervoor en kun je het inderdaad ook via de Smart TV app kijken. 🙂 Wel begrijpelijk dat je hem via de ontvanger wilt kijken dus daar ga ik mijn best voor doen.

Dank van de reactie. De kabel zit op een wifi versterker die op zijn beurt weer 20 cm van de meterkast zit. De andere apps w.o. Prime, ontvang ik keurig, zowel via het kanaal 203 als via de app van de tv box. 

Ik kan KPN start het beste kijken via de app op mijn smart tv, dus op zich ben ik gered. Maar als je géén smart tv hebt, dan kan je nog steeds niet kijken via kanaal 205 en ook via de app is het nog steeds een drama, slecht beeld, slechte ondertiteling en ineens stopt het beeld. 

Ik vraag me af waarom het wel lukt bij ziggo en niet bij kpn, die bekend staat als beste provider. Dat vind ik slecht hoor.

😣😥

Reputatie 7
Badge +17

Fijn om te weten dat het met de andere apps op de ontvanger wel goed gaat. 

Zou je de ontvanger tijdelijk rechtstreeks met een internetkabel op je modem aan kunnen sluiten? Puur om te kijken hoe het dan met de NPO app gaat. 

Wil je daarnaast ook je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen? Dan kan ik de verbinding doormeten om te zien of daar wat in de vinden valt.

Zou je dit ook willen doen? 

Dat ga ik niet doen, dat is voor mij een heel gedoe. En trouwens de andere apps gaan perfect. Kijk, als ik de enige ben met dit probleem dat zou ik erover kunnen denken, maar ik heb gezien dat deze klachten bij meerderen voorkomen. Op 205 wel het overzicht maar geen beeld als je wat aanklikt. Op de app, haperend beeld. Ik ben niet de enige. En de klacht staat al maanden.

En formulier is ingevuld met de relevante gegevens.

 

Groet

Ipi

 

Nog even ter aanvulling. 

Het doormeten is ongeveer 10 dagen geleden nog gedaan, ook een frisse herstart gedaan.

Dus dat weer doormeten heeft geen enkele zin.

Groet

Ipi

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor de aanvulling. Als ik alles zo doormeet zie ik inderdaad ook geen gekke dingen. Ik heb een ticket voor je aangemaakt, dus onze technische dienst neemt binnen 2 werkdagen contact met je op. Hiervoor moest ik wel de software van de ontvanger opnieuw laten installeren (opnames blijven bewaard) en het modem resetten. Ik hoop niet dat dit ongelegen kwam. 😬

Hopelijk is het na het contact met de technische dienst snel opgelost, laat je weten of het gelukt is? 

 

Beste Sanne,

Dank voor je antwoord, maar ook de software is al opnieuw geinstalleerd. Maar ja, goed laat maar komen, misschien dat hij nog iets weet. 

Ik laat de uitslag sowieso weten.

 

Groeten

Ipi

Beste Sanne,

Ik heb nog geen bericht ontvangen van de technische dienst.  En alles is nog hetzelfde. Geen verandering dus.

Ik mag van geluk spreken dat ik een smart tv heb. Anders zat ik nu ca een maand te betalen voor niets.

Groeten

Ipi

Reputatie 7
Badge +17

Niet fijn dat er nog geen contact is opgenomen. Excuses hiervoor! Ik heb de melding nogmaals een zetje gegeven, dus als je nog een SMS bericht binnen hebt gehad komt het daardoor. Ik hoop nu dat er snel contact komt en bedankt voor het seintje! 

Vanmorgen een telefoontje van KPN. Er wordt een nieuw TVkastje gestuurd. Ik ben benieuwd of het probleem van ontvangst dan is opgelost.

Ik hou je op de hoogte.

Groeten

Ipi van der Erve

Reputatie 7
Badge +17

Super! Fijn dat er contact opgenomen is en ik ben ook benieuwd of het nieuwe kastje helpt.