Beantwoord

Streamen iTV naar Chromecast werkt niet

  • 16 July 2022
  • 293 reacties
  • 15105 keer bekeken

iTV KPN (app of website maakt niet uit) steamen naar de Chromecast werkt niet. 

De Chromecast is goed, de android mobiele telefoons ook. Alles werkt (o.a. netflix), aan de instellingen en verbinding licht het niet.

Het cast-icoon verschijnt wel in iTV, maar na het drukken op afspelen doet het niets meer. 

Dus, andere apps e.d. functioneren goed, iTV van KPN als enige niet. Wat dient er te gebeuren? Kom ajb niet met opties als opnieuw installeren e.d., dat heb ik reeds twee avonden gedaan! 

Bedankt vast voor de oplossing!

icon

Beste antwoord door TV Apps Team 22 July 2022, 14:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

293 reacties

Reputatie 7
Badge +20

ITV KPN (app of website maakt niet uit) streamen naar de Chromecast werkt niet. 

De Chromecast is goed, de Android mobiele telefoons ook. Alles werkt (o.a. Netflix), aan de instellingen en verbinding licht het niet.

Het cast-icoon verschijnt wel in iTV, maar na het drukken op afspelen doet het niets meer. 

Dus, andere apps e.d. functioneren goed, iTV van KPN als enige niet. Wat dient er te gebeuren? Kom ajb niet met opties als opnieuw installeren e.d., dat heb ik reeds twee avonden gedaan! 

Bedankt vast voor de oplossing!

 

Werkt de KPN ITV app wel goed op je telefoon?

Werkt het koppelen en casten vanaf de telefoon wel goed naar de Chromecast?

Welke Chromecast heb je? 

 

Heb je wel de app op je telefoon die je het laatst gebruikte afgesloten van het casten?

Het symbool van casten gaat dan op je telefoon weg.

Daarna kan je pas een andere streamingdienst naar de Chromecast casten. 

Hallo Joop, bedankt voor de reactie! Alles is gedaan, zonder gewenst effect. Ik lees ook dat veel andere klanten hetzelfde ondervinden. Het zal aan de app liggen, al het andere functioneert immers prima.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Erik en Lotte, je geeft aan dat het castlogo wel in beeld komt. Dan gebeurt er niks?

En verder? De Chromecast start niet op? Loopt de app vast? 

Is dit het enige apparaat welke de ITV app niet kan casten? Welk merk en type telefoon is het?

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo Joop, bedankt voor de reactie! Alles is gedaan, zonder gewenst effect. Ik lees ook dat veel andere klanten hetzelfde ondervinden. Het zal aan de app liggen, al het andere functioneert immers prima.

 

Welke telefoon en welke Chromecast heb je? 

Reputatie 7
Badge +7

Originele antwoord juli 2022:

Het probleem moet nu opgelost zijn! Er is geen android, iOS of web-app update nodig voor nu, daar is de fout ook niet ontstaan. Deze apps gebruiken ook een stukje eigen chromecast code, daar moest iets in aangepast worden en dat is gedaan. We horen het graag.

 

Storing oktober 2022:

Probleem is opgelost!   

Het had te maken met de versie van het Cast Application Framework, in combinatie met firmware versie en de (nieuwe) tijdzone/klok instellingen in de Chromecast device settings - via Home app. Bij dit specifieke device was er niets(?) geselecteerd in deze opties.

Mocht je geïnteresseerd zijn, in deze reactie wordt wat dieper uitgelegd wat er aan de hand was.

Reputatie 1

Bij mij werkt het sinds vanavond niet chrome cast al gereset app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 

Druk het icoontje van casten aan en je ziet dat hij gaat zoeken maar daarna krijg je melding dat er iets fout gaat.

 

Wie kan me helpen

Hier werkt streamen naar de chromecast ook niet meer sinds vandaag. Andere dingen streamen werkt, dus het ligt aan de kpn app

Reputatie 1

Hier werkt streamen naar de chromecast ook niet meer sinds vandaag. Andere dingen streamen werkt, dus het ligt aan de kpn app

HIer ook echt niet leuk

Reputatie 7
Badge +20

Zo ineens werkte het streamen van de ITV app niet meer? Het streamingicoon staat er dus nog wel. Hij wil ook wel verbinden, alleen dan loopt het spaak? 
Welke foutmelding krijg je?

Vanaf welk apparaat stream je? Graag merk en type. 

Dan kunnen wij eens op onderzoek uit. 

Reputatie 1

Zo ineens werkte het streamen van de ITV app niet meer? Het streamingicoon staat er dus nog wel. Hij wil ook wel verbinden, alleen dan loopt het spaak? 
Welke foutmelding krijg je?

Vanaf welk apparaat stream je? Graag merk en type. 

Dan kunnen wij eens op onderzoek uit. 

Ik heb een samsung a 52 s hij blijft laden en dan uiteindelijk krijg ik melding dat ik naar chromecast help moet

Hier hetzelfde probleem. Hij laadt wel maar geeft dan een foutmelding. Andere apps doen het wel. Stream vanaf iPhone 13.

Hier nu even test

Espn 3, Samsung a40, chromecast v3 

Casten werkt op dit moment 9 oktober 15:59

Bij jullie ook weer?

@Lars Hoogeveen , @Daafra , @AgnesRTW 

Reputatie 1

Hier nu even test

Espn 3, Samsung a40, chromecast v3 

Casten werkt op dit moment 9 oktober 15:59

Bij jullie ook weer?

@Lars Hoogeveen , @Daafra , @AgnesRTW 

Bij mij doet hij het nog steeds niet baal als een stekker 

Hier nu even test

Espn 3, Samsung a40, chromecast v3 

Casten werkt op dit moment 9 oktober 15:59

Bij jullie ook weer?

@Lars Hoogeveen , @Daafra , @AgnesRTW 

Nee, werkt nog steeds niet

Welke versie van de Chromecast gebruiken jullie?

Versie 1, het stickje, wordt door Google zelf niet meer ondersteund. 

Hier nu even test

Espn 3, Samsung a40, chromecast v3 

Casten werkt op dit moment 9 oktober 15:59

Bij jullie ook weer?

@Lars Hoogeveen , @Daafra , @AgnesRTW 

Nee, werkt nog steeds niet

Hier ook niet

Reputatie 1

Welke versie van de Chromecast gebruiken jullie?

Versie 1, het stickje, wordt door Google zelf niet meer ondersteund. 

V 3 en heeft het altijd gedaan tot eergisteren

Raar hoor. Hopelijk kan @Bart_Z  aan de hand van jullie gegevens (hebben jullie je profiel, oa NAW, ingevuld?) een onderzoek laten uitzetten bij het team.

Hier werkt het streamen van de app naar de chromecast ook sinds 2 dagen niet meer…

 

Probeer opnieuw of cast iets anders komt er na ongeveer 1 minuut te staan. @Bart_Z  zou je dit svp spoedig kunnen verhelpen?

Reputatie 7
Badge +20

Ik wil zeker graag melding maken. Maar dan heb ik wel een aantal duidelijke voorbeelden nodig. 

Zo ineens werkte het streamen van de ITV app niet meer? Het streamingicoon staat er dus nog wel. Hij wil ook wel verbinden, alleen dan loopt het spaak? 
Welke foutmelding krijg je?

Vanaf welk apparaat stream je? Graag merk en type. 

Dan kunnen wij eens op onderzoek uit. 

Ik heb nu 1. 

Raar hoor. Hopelijk kan @Bart_Z  aan de hand van jullie gegevens (hebben jullie je profiel, oa NAW, ingevuld?) een onderzoek laten uitzetten bij het team.

Dit is ook handig ja, om het te koppelen. Hoor graag van jullie. 

Reputatie 1

Ik hoop dat het snel verholpen is 

Reputatie 7
Badge +7

We zouden graag de volgende gegevens erbij zien:
-Welke versie chromecast het is (of model van het mediaapparaat, zoals TV, Shield). Zie voor losse chromecasts de versies hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Chromecast

-Welke Cast firmwareversie van Google geïnstalleerd staat op het moment dat het niet wil werken. Dit kan via de Google Home app worden bekeken voor losse chromecasts, onder Instellingen van de betreffende chromecast → Apparaatgegevens → Firmwareversie. Dit is dan bijvoorbeeld: 1.56.291998, in ieder geval dit formaat. 

Reputatie 1

We zouden graag de volgende gegevens erbij zien:
-Welke versie chromecast het is (of model van het mediaapparaat, zoals TV, Shield). Zie voor losse chromecasts de versies hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Chromecast

-Welke Cast firmwareversie van Google geïnstalleerd staat op het moment dat het niet wil werken. Dit kan via de Google Home app worden bekeken voor losse chromecasts, onder Instellingen van de betreffende chromecast → Apparaatgegevens → Firmwareversie. Dit is dan bijvoorbeeld: 1.56.291998, in ieder geval dit formaat. 

Het gaat bij mij om een v3

Reputatie 1

We zouden graag de volgende gegevens erbij zien:
-Welke versie chromecast het is (of model van het mediaapparaat, zoals TV, Shield). Zie voor losse chromecasts de versies hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Chromecast

-Welke Cast firmwareversie van Google geïnstalleerd staat op het moment dat het niet wil werken. Dit kan via de Google Home app worden bekeken voor losse chromecasts, onder Instellingen van de betreffende chromecast → Apparaatgegevens → Firmwareversie. Dit is dan bijvoorbeeld: 1.56.291998, in ieder geval dit formaat. 

Het gaat bij mij om een v3

Firmwareversie 1.56.291998 

Vandaag nog weer even getest. Werkt hier (nog).

Wilde overigens RTL Z casten maar dat kan niet. (?) Vond ik wat apart. Daarna maar met SBS 6 uitgeprobeerd en dat gaat wel.

Het is geen generieke storing met casten. Wat het natuurlijk wat lastiger maakt, n.m.m.