Beantwoord

TV Stream (discovery) stopt in browser

  • 26 November 2022
  • 35 reacties
  • 309 keer bekeken

Reputatie 3

Afgelopen weken (ongeveer 2 of 3 weken) is het mij opgevallen dat de TV stream van Discovery (via tv.kpn.com) stopt met afspelen. Het beelt bevriest, en het is dan niet mogelijk om deze stream een tijd lang weer te starten.

Rechtsboven in beeld verschijnt dan een groot nummer 84 (zie screenshot)

Na enkele minuten (en uiteraard proberen, tab afsluiten, reload met ctrl+F5) begint de stream dan ook weer gewoon te spelen.

Als dit probleem in Firefox 107.0 (mijn standaard browser) optreed, log ik wel eens in op MS Edge 107.0.1418.56 en daar kan de Discovery stream ook niet spelen. Die geeft hetzelfde frozen beeld met 84 er in.

Andere streams zijn wel te spelen. Maar uiteraard probeer ik dat niet met alle streams.

Ik werk met bedraad internet. Waarom is Discovery Channel altijd een probleem ? Met de KPN ipTV ontvanger is er dat probleem dat het geluid weg valt, nu is er ook een probleem dat de stream in de browser bevriest. Kan KPN once and for all deze problemen een keer oplossen zodat we TV kunnen kijken waarvoor we betalen, en niet telkens tegen storingen aan lopen ?

 

 

icon

Beste antwoord door TV Apps Team 13 December 2022, 13:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 3

Ter aanvulling.

Nu net is de stream weer bevroren. De developer tools van de browser beginnen dan fouten te spugen. Hieronder screenshots van de fouten, en 1 van de fouten (een willekeurige) uitgeklapt. Denk dat er een paar IT’ers hard aan het debuggen moeten !

 

 

Reputatie 3

Aanvulling: Het gaat niet om Discovery Channel maar Discovery SCIENCE

Reputatie 7
Badge +30

Hey @barts, dank voor deze melding. Je ervaart dit op het moment nog steeds? Als je via de iTV app (op een mobiel of tablet) Discovery Science afspeelt, gaat het dan wel goed? Kun je ook nog aangeven besturingssysteem en versie van het apparaat waarop je tv.kpn.com open?

Het nummer 84 is het zendernummer van Discovery Science, maar die zou je normaal gesproken niet moeten zien.

Reputatie 3

Ik heb de stream net weer aangezet (tegelijk in Edge en Firefox ). Ik kijk de streams enkel op een volledige Windows Laptop, dus geen iTV app.

De versies momenteel zijn:
Windows 10 : 22H2 (build 19045.2251)
Firefox : 107.1 (64-bit)
Edge : 107.0.1418.62 (64 bit)
Dat is hetzelfde als 3 dagen geleden.

Gezien jullie de shaka player gebruiken zou ik als IT afdeling toch even op hun site kijken
https://shaka-player-demo.appspot.com/docs/api/shaka.util.Error.html
 

DASH_EMPTY_PERIOD 4004 number The DASH Manifest contained an Period with no AdaptationSets.

 

En dan op zoek gaan wat er in deze streams mist.

Als ik een educated guess mag doen, zit er iets fout met het geluid. Dat is op het forum al ….

BREAKING :
Terwijl ik aan het typen ben, gaan zowel Firefox als Edge beide tegelijk op freeze. Hier van beide te foutcodes in de developer tools

/BREAKING :

Dat van het geluid was op het forum al meerdere keren gemeld dat mensen die via het TV kastje kijken veelvuldig hebben dat het geluid op deze zender weg valt. Als ik dan zie dat er iets mis is met het DASH manifest, zou ik sterk gaan vermoeden dat er iets niet klopt.

BREAKING 2:
Precies nu beginnen beide streams vanzelf weer te spelen (en loopt de stream 4 min 49 sec achter op live
/BREAKING 2:


 

Reputatie 3

Volgens de shaka player code iets met de lengte van videoSets of audioSets… niet zo lastig te vinden.

Reputatie 3

Net mijn router gereboot, nu weer een freeze in Firefox (Edge had ik al afgesloten).

Vlug Edge geopend en geprobeerd Discovery SCIENCE te starten…. helaas pindakaas dus. De stream wil dan ook niet starten.

In Edge even via de TV Gids Discovery Channel gestart, en die doet het gewoon. Dit is echt een probleem van de Discovery SCIENCE stream, en het komt zo vaak voor dat het erg irritant begint te worden.

@Erik_  Kunnen jullie laten weten op wat voor termijn dit opgelost is ?

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb het doorgezet naar het team dat er overgaat, @barts. Zodra ik meer weet hoor je van me.

Reputatie 7
Badge +7

@barts Als het goed is, is het nu hersteld. 

De encoder voor dit kanaal had een issue van tijd tot tijd. Vandaar het wispelturige gedrag inderdaad. Goed gevonden en goed verwoord, dat hielp in het zoeken, want als je at random even live opstart voor een minuutje, was de kans erg groot dat het feilloos werkte.

Mocht je nog iets opmerken op dit kanaal, laat het in dit topic maar weten. 

Edit 45min later: nu net toch ook de 4004. blijven het nog onderzoeken, lijkt nog steeds niet zoals het hoort!

Reputatie 3

@TV Apps Team . Net stream, aangezet in FF en Edge, en beide staan alweer stil. Nog even verder zoeken dus.

Reputatie 3

@TV Apps Teamah, dus jullie zien 'm ook al…. jullie hebben vast de niet geminifide sources. Dat debugt wt makkelijker. Succes. 😝

Nu ruim een uur later, lijkt het wel beter geworden te zijn….

Reputatie 3

Stream weer aangezet, en ja hoor na een korte tijd is het weer Frozen…

Dan speelt ie heel even (screenshot boven) en kun je zien dat er enkel 1 audio dash binnenkomt maar meerdere video dashes

Als de stream gewoon werkt (zie screenshot hieronder) dan zie je regelmaat in audio/video en token requests.
 

 

Een educated guess zegt mij dat julle een flink audio probleem hebben met dit kanaal… Nieuwe streamert er in zetten ?

Reputatie 3

@TV Apps Team vandaag geen hickups gehad, ik neem aan dat jullie het dus gevonden (en opgelost) hebben…. nieuwe streamert er in gezet ?

Reputatie 7
Badge +7

@barts De laatste aanpassingen die we hebben gedaan waren op donderdag 8 dec, late namiddag. Sindsdien hebben we zelf geen fouten meer kunnen ontdekken op dit kanaal.

Encoder issues zijn soms moeilijk te doorgronden, hier waren twee issues tegelijk, die ook los van elkaar problemen genoeg gaven om er af en toe ‘uit’ te liggen. Creëert in ieder geval net genoeg errors dat de player-apps er af en toe geen raad meer mee weten. Vandaar dat het ook meestal maar paar minuten problemen gaf, en daarna weer hele tijd goed. Desalniettemin net zo storend natuurlijk! Dezelfde type fouten zijn er normaal ook wel altijd, maar dan dus niet genoeg om tot een probleem te leiden. Bij satelliet-aanvoeren zoals dit kanaal, blijft het tweaken naar de juiste instellingen, dat blijft niet het hele jaar door gegarandeerd hetzelfde, helaas.

Laat het weten als het zich weer voordoet!
 

Reputatie 3

Bedankt voor de terugkoppeling. Interessant om te weten….

Reputatie 3

@TV Apps Team 

Het is een tijdje goed gegaan… Nu is echter het probleem weer terug… 4004 errors in deze stream en volledige freeze

Reputatie 7
Badge +7

@barts Gisteren in een paar uur geen errors gehad, als het nog steeds is, hoor ik het graag.

Reputatie 3

@TV Apps Teamhet is minder frequent… wil nu net de stream starten, niet mogelijk ook weer met 84 rechts boven in beeld. Minder frequent dus, maar wel dikke storing als het voorkomt.

EDIT: Ruim 20 minuten later werkt het nog steeds niet. Via het KPN kastje doet dezelfde zender het op de TV wel, maar niet via de browser (FireFox, Edge via LAN, FireFox via KPN Mobiel).

Probleem is dus zeker niet opgelost. Wel raar trouwens dat jullie voor het kastje (dus op TV) wel een werkende stream hebben.

Reputatie 7
Badge +7

@barts Was dat dan weer die 4004 error zoals initieel, of niet? Destijds waren twee verschillende issues tegelijk (waarvan de 4004 er één was), vandaar de vraag. In de afgelopen dagen ook nog problemen tegen gekomen?

Reputatie 3

@TV Apps Team Dat was weer de 4004 … later over gegaan naar TV via de decoder, en daar ook regelmatig blokjes in het beeld of een een seconde zwart (beeld uitval). Echter nooit zo erg als de stream in de webbrowser.

Dat er (vanwege het weer) kwaliteits verlies kan zijn snap ik, waarom dat in de browser meer dan een half uur moet duren terwijl het via TV maar een seconde duurt snap ik niet. Dan lijkt er ergens iets flink fout te zitten

Reputatie 7
Badge +7

@TV Apps TeamDat was weer de 4004 … later over gegaan naar TV via de decoder, en daar ook regelmatig blokjes in het beeld of een een seconde zwart (beeld uitval). Echter nooit zo erg als de stream in de webbrowser.

Dat er (vanwege het weer) kwaliteits verlies kan zijn snap ik, waarom dat in de browser meer dan een half uur moet duren terwijl het via TV maar een seconde duurt snap ik niet. Dan lijkt er ergens iets flink fout te zitten

Goed nieuws, sinds 24-01 is dit kanaal voor de apps (OTT) vervroegd naar een nieuwe encoder verhuisd. Ervaring leert dat dat de stabiliteit ten goede komt. Laat het weten, vooral als het toch weer is voorgekomen natuurlijk.

Reputatie 3

“Voor de apps”

 

Geldt dat ook voor kijken in een browser ?

Reputatie 7
Badge +7

Correct.

Reputatie 3

Stekkertje van de ondertiteling er nog even in ….🙄

Reputatie 3

@TV Apps Team mijn vorige post klopt wel… op TV (via de decoder) is er ondertiteling op Disc SC. Via de browser niet (de ondertiteling button doet ook niets). Toch dat stekkertje van de ondertiteling even in de nieuwe streamer steken ?

Reputatie 7
Badge +7

@TV Apps Teammijn vorige post klopt wel… op TV (via de decoder) is er ondertiteling op Disc SC. Via de browser niet (de ondertiteling button doet ook niets). Toch dat stekkertje van de ondertiteling even in de nieuwe streamer steken ?

Als het goed is, is dit nu een dag of vijf weer in orde @barts ? En inderdaad,  'stekkertje’ van de ondertiteling was inderdaad vergeten bij de migratie😅