Beantwoord

Tweede Chromecast installeren lukt niet, adviezen gezocht!

  • 29 June 2022
  • 4 reacties
  • 94 keer bekeken

Ik heb een 2 e chromecast  nu heb ik deze aangesloten op een HDMI uitgang, deze selecteer ik vervolgens, ik zie dat de chromecast bij de HDMI uitgang rood is, (bij gebruik andere chromecast, is dit wit) vervolgens ga ik zoals beschreven is naar chromecast.com/set up, en doorloop stappen, krijg niet het chromecast apparaat nummer, nu heb ik gelezen, dat je apparaat nieuw moet toevoegen, in google home , dit gedaan gaat dan apparaat zoeken, ,krijg dan jbl te zien, doe dan een ander apparaat instellen en kies voor chromecast/google tv , kom ik weer bij jbl, op de tv hdmi uitgang, zie ik chromecast staan onder in scherm.

Als ik bv you tube muziek afspeel, en tv boven staat aan, gaat daar de muziek spelen, ik heb ook een nieuw adres gemaakt huiskamer 2 maar als ik streaming wil selecteren, staat deze er niet tussen.

Hoe moet ik dit oplossen, zodat in huiskamer, 2 e chromecast ,kan gebruiken 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 1 July 2022, 15:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @scenic, dit klinkt als een probleem met de Chromecast zelf. Ik kan je enkel adviseren de Chromecast te resetten en het opnieuw te proberen. Lukt het niet, dan wil ik je vragen contact met Google te zoeken. 

Even naar de link gegaan, heb Chromecast 1 e generatie, als ik zoals hieronder vermeld doe gebeurt er niets, geen rood knipperend lampje, en dus ook geen wit knipperend lampje 

 

Vanaf het Chromecast-apparaat

  1. Terwijl de Chromecast is aangesloten op de tv, houd je de knop op het Chromecast-apparaat ten minste 25 seconden ingedrukt of totdat het brandende ledlampje verandert in een knipperend rood lampje.
  2. Zodra het ledlampje wit begint te knipperen en het tv-scherm leeg is, laat je de knop los. Het apparaat wordt opnieuw opgestart.
Reputatie 7
Badge +20

Ik heb hier geen idee van. Ik wil je vragen om navraag bij Google te doen. 

Reputatie 7
Badge +20

Even naar de link gegaan, heb Chromecast 1 e generatie, als ik zoals hieronder vermeld doe gebeurt er niets, geen rood knipperend lampje, en dus ook geen wit knipperend lampje 

 

Vanaf het Chromecast-apparaat

  1. Terwijl de Chromecast is aangesloten op de tv, houd je de knop op het Chromecast-apparaat ten minste 25 seconden ingedrukt of totdat het brandende ledlampje verandert in een knipperend rood lampje.
  2. Zodra het ledlampje wit begint te knipperen en het tv-scherm leeg is, laat je de knop los. Het apparaat wordt opnieuw opgestart.

 

1ste generatie, dat is dan alweer een oudje.

Maar het belangrijkste is dat hij werkt.

Zie hier, misschien heb je hier iets aan. 😉

 

En hier via Google, hoop dat daar een goede oplossing voor je bij zit.