Beantwoord

Viaplay aan en uitzetten na elke race?

  • 18 March 2023
  • 23 reacties
  • 518 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Viaplay heb ik aanstaan om Formule 1 te kunnen bekijken. Overige opties hebben ons interesse niet.

Ik speel nu met de gedachte om Viaplay uit te zetten na elke race als de volgende wedstrijd 2 weken later is of meer. 

Vervolgens enekele dagen voor de wedstrijd deze weer aan te zetten.

Heeft iemand ervaring hiermee / is dit een optie om geld te besparen?

Indicatief / grote getallen:

24 races x 3 dagen = 72 dagen versus 10 maanden ~ 300 dagen abonnementsgeld. 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 20 March 2023, 10:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Je bespaart er geen geld mee, want je betaalt een abonnement, per maand of per jaar met een contract voor een minimale periode.

En wat bedoel je precies met ‘uitzetten’? Abo steeds weer opzeggen? Zinloos.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

De minimale looptijd zal waarschijnlijk wel 1 maand zijn toch? Lijkt me dat dit niet eens kan.

Bij heel veel andere dingen wat betreft abonnementen kan dat ook niet. Bijvoorbeeld bij mobiele abonnementen de data bundel aanpassen kan ook maar 1 keer per maand. En moet van tevoren. Je kunt niet afwachten totdat je extra data nodig hebt en dan snel de bundel omhoog zetten waarbij het meteen in gaat.

KPN (en viaplay) is niet gek hé? De bedoeling is geld verdienen. Als klanten telkens viaplay aanzetten voor 1 of 2 dagen dan dan weer uit, dan lukt da niet zo erg...

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie nu dit in MijnKPN staan:

Minimale looptijd is 1 maand dus. Dat leid ik hier uit af.

Reputatie 7
Badge +20

@TonKon 

Ik sluit mij hiermee aan.

De eerste maand kan je niet topzeggen, daarna wel per dag, maar dan heb je alweer een nieuwe race.

 

Wij nemen ViaPlay van maart t/m november (iets voor de eerste race t/m de laatste race.

Ongeveer 9 maanden. 

 

Alternatief is F1TVpro, zie hier. 

Is veel goedkoper, maar op de Smart tv zit helaas meestal geen app voor deze streamingdienst.

Misschien wel op de nieuwe DIW7022 bij het nieuwe KPN tv+ abonnement. 😉

 

Reputatie 3
Badge

Jammer !

 

Misschien een uitdaging richting KPN om hier iets mee te doen om bv een prijs aaangepast abonnement alleen voor F1. Zou het aantal abonnemten sterk kunnen verhogen.

Reputatie 7
Badge +20

@TonKon 

Ik denk dat KPN hier geen invloed op heeft.

KPN maakt zelf geen programma's of zo.

ViaPlay heeft het niet.

Toen het nog via Ziggo Sport was, was die mogelijkheid er wel. 

 

Maar is F1TVpro, zie mijn topic boven, niets voor jou? 

Reputatie 3
Badge

@joop2011 

Waarom probeer je mogelijke standpunten van KPN te verwoorden. 
Ik hoop/verwacht dat KPN reageert met een formeel standpunt. 

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011

Waarom probeer je mogelijke standpunten van KPN te verwoorden. 
Ik hoop/verwacht dat KPN reageert met een formeel standpunt. 

 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

 

Ik werk niet bij KPN en heb ook nooit bij KPN gewerkt. 😉

Reputatie 7
Badge +24

@joop2011

Waarom probeer je mogelijke standpunten van KPN te verwoorden. 
Ik hoop/verwacht dat KPN reageert met een formeel standpunt. 

Dit heeft niets met standpunten van KPN te maken. Dit is viaplay die het bepaald. KPN regelt alleen maar de betaling. Verder niets.

Misschien een uitdaging richting KPN om hier iets mee te doen om bv een prijs aaangepast abonnement alleen voor F1. 

Viaplay bied geen abonnement apart voor F1. Dus dan kan KPN zoiets ook niet aanbieden. 

Reputatie 7

Jammer !

 

Misschien een uitdaging richting KPN om hier iets mee te doen om bv een prijs aaangepast abonnement alleen voor F1. Zou het aantal abonnemten sterk kunnen verhogen.

Helaas zal dat niet gaan immers Viaplay heeft in Nederland de uitzendrechten voor Formule 1. Het is niet KPN maar Viaplay die bepaalt hoe en in combinatie met wat F1 aangeboden wordt.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @TonKon, zie dat de community al jouw vraag min of meer van een antwoord heeft voorzien. Als je een zenderpakket zoals Viaplay aanzet, is dat sowieso voor 1 maand. Na de eerste maand is het dagelijks opzegbaar. Zet je het daarna weer aan? Dan geldt wederom minimaal 1 maand aan laten staan. 

Alleen Formule 1 aanbieden zou mooi zijn, echter gaat dat niet. Viaplay levert enkel een volledig aanbod met ook alle andere dingen naast F1.

Reputatie 3
Badge

@Jeroen_dB . Bedankt voor je reactie. Ik ben blij dat ik nu een officieël standpunt heb.

Reputatie 6
Badge +5

Met een kalender ernaast, kun je mogelijk wel “iets” besparen door het goed te plannen. Zo is 30 juli GP in Spa en op 27 augustus de GP in Zandvoort.

Reputatie 7
Badge +19

Met een kalender ernaast, kun je mogelijk wel “iets” besparen door het goed te plannen. Zo is 30 juli GP in Spa en op 27 augustus de GP in Zandvoort.

Dat is idd nog wel een goede tip. Als je het een beetje goed plant met behulp van de F1 kalender

Reputatie 4
Badge +2

@joop2011

Waarom probeer je mogelijke standpunten van KPN te verwoorden. 
Ik hoop/verwacht dat KPN reageert met een formeel standpunt. 

Dit heeft niets met standpunten van KPN te maken. Dit is viaplay die het bepaald. KPN regelt alleen maar de betaling. Verder niets.

Misschien een uitdaging richting KPN om hier iets mee te doen om bv een prijs aaangepast abonnement alleen voor F1. 

Viaplay bied geen abonnement apart voor F1. Dus dan kan KPN zoiets ook niet aanbieden. 


KPN biedt toch een streaming dienst aan ViaPlay dus kan meerdere aanbieden.
Ze kunnen ook het aanbod vergroten met streaming diensten zoals F1 TV of gelijkwaardig.

Reputatie 7
Badge +20

@ArjanL3

 

KPN is voor de streamingdiensten niet meer en niet minder dan een tussenpersoon voor de streamingdiensten.

KPN heeft niets te zeggen wat die streamingdiensten doen.

Dat maakt de streamingdienst 100% zelf uit.

Voor ViaPlay moet je dus bij ViaPlay zijn. 😉

F1 TV pro via KPN, wie weet, ben bang van niet. 

Op bijna geen enkele Smart tv is de app van F1 TV Pro aanwezig.

 

P.S.

Je hoeft natuurlijk niet via KPN het abonnement op de streamingdienst te nemen, is wel makkelijk natuurlijk i.v.m. betalen.

Je kan ook rechtstreeks bij de streamingdienst je abonnement afsluiten, dan betaal je gewoon rechtstreeks bij die streamingdienst. 

Dat doe ik bij Netflix en Disney +

HBO Max en ViaPlay heb ik via KPN.  

ViaPlay omdat je dan ook kanaal 225 erbij krijgt, als je hem via KPN afneemt.

Net als @joop2011 wou ik je wijzen op F1 TV PRO. Dat is met een jaarabonnement (12 maanden) een heel stuk goedkoper minder duur dan Viaplay. Alleen F1, F2. En alles nog jaren terug te kijken.

De app voor F1 TV PRO is alleen beschikbaar voor streaming apparaten met Android-TV / Google-TV. Dat is wel even een puntje. Maar een chromecast (HD versie) is ook zo aangeschaft.

Reputatie 7

De app voor F1 TV PRO is alleen beschikbaar voor televisies en streaming apparaten met Android-TV / Google-TV. 

Zelfs op veel televisies met Android/Google TV is de F1 TV Pro app niet beschikbaar. Op de Chromecast Google TV in ieder geval wel.

Nee, ik heb net, voor je reactie, dat stukje al weggehaald, wjb.

Reputatie 7
Badge +20

En je kan de F1  tv Pro app op de DIW7022 zetten.

Als daar de kinderziektes uit zijn, is dat ook een optie.

Reputatie 4
Badge +2

@ArjanL3

ViaPlay omdat je dan ook kanaal 225 erbij krijgt, als je hem via KPN afneemt.

 

Ja, dan moet wel KPN TV afnemen met KPN internet lukt niet zo goed op kanaal 225 kijken.

Nadeel (voor veel nederlanders) met F1 TV Pro is dat er alleen met creditcard (en uitsluitend Visa / Mastercard) betaald kan worden.

Reputatie 5
Badge +3

Dat hoeft niet wij betalen via de google play store, daar kan je je saldo opwaarderen via ideal of een cadeaukaart. Als ik het goed heb kan dit ook bij apple.