Viaplay bij KPN

  • 8 December 2021
  • 2441 reacties
  • 97722 keer bekeken
Viaplay bij KPN
Reputatie 7

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2441 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hopelijk reageert KPN hier ook nog. Wat is de status voor de ViaPlay app via de TV ontvangers?

KPN zal pas reageren als de App er aan komt op korte termijn, als het duidelijk is dat op xx de app uitgerold worden, je vind dit dan in het betreffende draadje.

Toezeggingen of verwachtingen wekken zal men niet doen.

@Katana321

Dat dus, welk nut heeft het Disney+ via KPN af te rekenen als er geen app is? Het is het jezelf als klant moeilijk maken mocht je ooit willen overstappen. 

Omdat Viaplay in principe een streamdienst is, blijft het inderdaad raar dat voor de KPN Box er geen app is. Nu zal een lineair kanaal stabieler werken. 

Ik heb in het algemeen liever een app op mijn smart TV dan een provider box.

Reputatie 7
Badge +20

Mij maakt het niet uit of die app er wel of niet komt.

Zoals ik vaker heb vermeld, kijk ik altijd via de app op de Smart tv.

Dat is echt heel veel beter en stabieler.

App's op de KPN tv decoder is alleen leuk voor mensen zonder smart tv. 

 

En ook ik hoop dat kanaal 225 KPN en kanaal 200 Ziggo langer blijven.

Maar alleen ViaPlay beslist dit.

 

En KPN maakt geen app's.

Die wordt door de streamingdiensten gemaakt en zij bepalen wat wel en wat niet mag.

KPN is, helaas, niets meer dan een soort incasso bureau voor die streamingdiensten. 

Hallo @joop2011 

zie onderstaande link:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-bevestigt-langere-doorgifte-f1kanaal-viaplay-xtra-/

App's op de KPN tv decoder is alleen leuk voor mensen zonder smart tv.

Niet alleen voor mensen zonder smart TV, ook voor mensen die niet om de paar jaar een nieuwe smart TV kunnen of willen kopen omdat het smart gedeelte niet mee up to date word gehouden door de fabrikant.

En dan niet te vergeten dat er smart platforms er zijn waar ViaPlay niet op werkt omdat het een vaag merk is die een afwijkend smart platform gebruikt.

En je moet er daarbij niet de kost geven die er werkelijk “niks van begrijpen” wat apps en streaming is, we zijn ze hier ook al tegen gekomen die het niet kunnen begrijpen, die willen alles met die witte AB van KPN kunnen bedienen.

Ik blijf dan ook van mening, KPN moet alleen zaken verkopen die je met de apparatuur die KPN beschikbaar stelt moet kunnen gebruiken, of die je noodzakelijk nodig hebt zoals een Telefoon om te bellen.

Reputatie 7
Badge +20

 

Dank je, dat is goed nieuws. 

Ik heb een abonnement op Viaplay maar zender 225 geeft Zendpauze en 226 Bestel Viaplay.

Waar betaal ik nu voor????

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Henk Kuipers! Kanaal 225 geeft voor klanten die Viaplay via KPN betalen de kwalificatie en race weer. Als je via Viaplay zelf een abonnement hebt afgesloten kan je kijken met de Viaplay app. Om dan toch de race op een groot scherm te zien kan je gebruikmaken van bijvoorbeeld een Chromecast. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een abonnement op Viaplay maar zender 225 geeft Zendpauze en 226 Bestel Viaplay.

Waar betaal ik nu voor????

 

Kanaal 225 is alleen voor de F1 op za. en zo.

Op verzoek van ViaPlay, omdat ViaPlay onvoldoende bandbreedte heeft tijdens de F1.

Meer mag er niet op dit kanaal van ViaPlay en ViaPlay bepaald wat wel en niet mag.

 

Alle overige content van ViaPlay en de vrije trainingen op vrijdag kan je via de app van ViaPlay zien.

Zie hier waar je die kan zien. 

 

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

ViaPlay is dus GEEN zender. 

Reputatie 7
Badge +7

Viaplay heeft vanaf nu een nood-telefoonnummer: 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/storing-bij-formule-1-bij-viaplay-bel-dit-noodnummer-/

Ik heb een abonnement op Viaplay via KPN. Maar of ik iets te zien krijg is dus afhankelijk of het Visplay belieft of ze de beelden opsturen. Bandbreedte, streaming, etc is niet interessant. Ik heb via KPN een abonnement afgesloten en verwacht netjes geleverd te krijgen.

@Henk Kuipers Ja en, krijg je niet een abonnement op ViaPlay dan, of je wat kan zien is wel aan ViaPlay, als zij niks uitzenden of op de stream.gooien zal je toch echt bij hen je moeten melden, en als ViaPlay niet genoeg bandbreedte heeft ingekocht heb jij een probleem.met ViaPlay en kan je hooguit bij KPN de betaling betwisten wat dus ook een drama word omdat KPN nog steeds denkt dat betwiste betalingen gewoon voldaan moeten worden.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een abonnement op Viaplay via KPN. Maar of ik iets te zien krijg is dus afhankelijk of het Visplay belieft of ze de beelden opsturen. Bandbreedte, streaming, etc is niet interessant. Ik heb via KPN een abonnement afgesloten en verwacht netjes geleverd te krijgen.

Hoe bedoel je of je iets te zien krijgt? Heb je problemen met de app of online, dan kun je je melden bij Viaplay. 

Ze hebben tegenwoordig een noodnummer tijdens het F1 weekend: 

 

Zie je de zender 225 niet op de ontvanger, dan is deze vermoedelijk verborgen

Heb continue hapering bij uitzending Viaplay, hebben meer mensen hier last van

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +20

Heb continue hapering bij uitzending Viaplay, hebben meer mensen hier last van

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

 

Wij kijken via kanaal 225 en daar is het gelukkig stabiel.

Via de app lees ik inderdaad veel klachten.

Ik las dat ViaPlay mensen met dit soort klachten tegemoet gaat komen.

Zie dit artikel in de AD.

Euh, @joop2011 , wat is het nou?

Je schrijft op 2 juni in dit topic:

Zoals ik vaker heb vermeld, kijk ik altijd via de app op de Smart tv.

En zojuist:

Wij kijken via kanaal 225 en daar is het gelukkig stabiel.

 

Reputatie 7
Badge +20

Euh, @joop2011 , wat is het nou?

Je schrijft op 2 juni in dit topic:

Zoals ik vaker heb vermeld, kijk ik altijd via de app op de Smart tv.

En zojuist:

Wij kijken via kanaal 225 en daar is het gelukkig stabiel.

 

 

Beste @PeterG 

Dat zijn toch 2 verschillende dingen?😉

Netflix, Disney+ en series F1 vrijdag ViaPlay kijken we via de app op de LG OLED Smart tv.

Dat bedoelde ik toen.

 

Kanaal 225 is natuurlijk heel wat anders.

Wel op vakantie via de app en Chomecast gekeken F1 en ik had toen geen problemen. 

Ik heb 225 zelfs verborgen. Hier werkt de app uitstekend tijdens de Formule 1 en bij mijn moeder ook. Resp. Samsung en Philips tv.

Via laptop en smartphone (ook geïnstalleerd) gebruik ik het nauwelijks met Viaplay.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb 225 zelfs verborgen. Hier werkt de app uitstekend tijdens de Formule 1 en bij mijn moeder ook. Resp. Samsung en Philips tv.

Via laptop en smartphone (ook geïnstalleerd) gebruik ik het nauwelijks met Viaplay.

 

Ik denk bij ons ook, maar een vast kanaal heeft zijn voordelen.

Kanaal 225 is namelijk geen app, anders had ik het nooit gedaan.

Je hoeft voor kanaal 225 ook geen gebruikersnaam en wachtwoord in te tikken.

In de slaapkamer heb ik ViaPlay nog niet als app op de tv gezet, ga ik doen als 225 niet meer werkt.

En om mensen die via de app de F1 op za. en zo. moeten zien, kijk ik op 225 om zo te voorkomen dat het ViaPlay net overbelast raakt en daardoor storing zou kunnen veroorzaken.😉

Ik heb gelezen dat het na 1 augustus ook nog een tijdje beschikbaar blijft en dat is niet voor niets denk ik.

 

Dus @PeterG , ik geef inderdaad altijd de voorkeur aan de app's op de Smart tv.

Echter zie ik kanaal 225 niet als een app, want dat is het niet.😉

Reputatie 7
Badge +20

Ik las dus dat ViaPlay mensen gaan compenseren.

Zie dit artikel in de AD

@joop2011, Heb je het artikel ook volledig gelezen??

Je moet als klant kunnen hard maken dat het probleem dat je ervaard aan ViaPlay ligt, want zij hebben volgens eigen zeggen geen problemen met hun systemen en netwerk.

En dat aantonen word dus een puntje.

  • Viaplay zei wel dat het duidelijk moet zijn dat de problemen veroorzaakt worden door het bedrijf zelf en niet door bijvoorbeeld een haperende internetverbinding bij mensen thuis.
Reputatie 7
Badge +20

@joop2011, Heb je het artikel ook volledig gelezen??

Je moet als klant kunnen hard maken dat het probleem dat je ervaard aan ViaPlay ligt, want zij hebben volgens eigen zeggen geen problemen met hun systemen en netwerk.

En dat aantonen word dus een puntje.

  • Viaplay zei wel dat het duidelijk moet zijn dat de problemen veroorzaakt worden door het bedrijf zelf en niet door bijvoorbeeld een haperende internetverbinding bij mensen thuis.

 

@Doornekamp33 ja ik had het volledig gelezen.

Ik kom niet in aanmerking. 😉

MAAR misschien is er iemand die wel in aanmerking komt en hart kan maken, dan is het toch belangrijk dat hij / zij het weet. 

Vandaar mijn vermelding.😉

 

Zie dit artikel in de AD

Dat had ik gelezen @joop2011 , Het stukje na de punt komt er ook uit, ik kan op mobiel op de 1 of andere manier geen cursief selecteren dus deed ik het maar op deze manier.

Maar links of rechts, deze opmerking van ViaPlay maakt het onmogelijk om bewijs aan te leveren dat het niet aan je eigen netwerk ligt, zelfs het stukje erna met een filmpje bewijst dit niet, is gewoon een zoethoudertje en geen gulle handreiking aan klanten die slechte beelden ervaren te compenseren.

Gewoon ViaPlay kletspraat, “wij doen alles goed en zien geen problemen dus bewijs het maar, aan ons ligt het niet.”

Reputatie 2

Was blij met de viaplay app en heb vrijdag de gehele uitzending van het darten kunnen zien.

Zaterdag weer willen kijken, maar helaas, beeld ging na het activeren van darts op zwart.

Gaf aan om te laden maar kreeg geen beeld. Bij het indrukken van de knop “terug” kwam er onder in het scherm wel de tekst van de dart pagina.

Heb dan maar weer de laptop aangekoppeld op de tv. 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst