Viaplay bij KPN

  • 8 December 2021
  • 2441 reacties
  • 97682 keer bekeken
Viaplay bij KPN
Reputatie 7

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2441 reacties

Reputatie 7

Ik zie het anders, maar van mij mogen bedrijven geld verdienen.

Van mij ook, maar de grote fout die wij als maatschappij maken is dat we het toestaan dat uitzendrechten exclusief aan één partij toegekend mogen worden waardoor monopolieposities ontstaan en dat drijft de prijs op.

Dit is waar ik me tegen verzet en tegen zal blijven verzetten.

Reputatie 7
Badge +7

@wjb Eens met wat je schrijft. Maar daarom vind ik dat de consument, wij dus, dan ook zoveel mogelijk de concurrentie moet aanwakkeren. En gelukkig hebben we vaak daar een middel voor om dat voor elkaar te krijgen: eventueel overstappen naar de concurrent.

Zo hebben wij hier maanden geleden Viaplay via KPN genomen om F1 te kunnen volgen. 10 euro pm vond ik nog een redelijk bedrag. Nu dat bedrag vanaf deze maand met 4 euro is verhoogd, ben ik (opnieuw) naar het alternatief f1tv gaan kijken. Heb mij daar inmiddels op geabonneerd en a.s. weekend wordt het getest door mijn jongste zoon en mij. Als het goed bevalt, zeg ik Viaplay op.

(Eerder ben ik overgestapt van bank, van energieleverancier, en vóór kpn hadden wij Ziggo. Dat overstappen heeft echt invloed op de concurrentie: Ik kan mij nog goed het telefoontje van mijn vorige bank herinneren, een paar weken nadat wij bij hen al onze bankzaken hadden weggehaald. Geloof mij, een bank is niet blij als je overstapt 😉 )

ik kan niet doorspoelen pauzeren of weet ik veel wat…

ik wil gewoon voetbal kijken en ik weet wel of ik live kijk of een opgenomen wedstrijd…

als de wedstrijd om 21.00 begint lijkt me het logisch dat je dan alleen live kan kijken om 21.00…

ik heb sport 1 en ESPN nooit problemen, maar hiermee alleen maar gezeik...

Jammer dat ViaPlay geen forum heeft, zou daar vol staan met klachten vermoed ik.😳😳

Maar Sport 1 en ESPN zijn zenders, die op de ouderwetse normale manier werken werken, ViaPlay is een streamingsdiens, is het niet eerder, Onbekend maakt onbemind of het werkt niet zoals ik gewend ben dus is het niks.🙀🙀

Reputatie 7
Badge +20

ik kan niet doorspoelen pauzeren of weet ik veel wat…

ik wil gewoon voetbal kijken en ik weet wel of ik live kijk of een opgenomen wedstrijd…

als de wedstrijd om 21.00 begint lijkt me het logisch dat je dan alleen live kan kijken om 21.00…

ik heb sport 1 en ESPN nooit problemen, maar hiermee alleen maar gezeik...

 

ESPN en Viaplay zijn 2 compleet verschillende dingen.

ESPN is een zender (kan je ook zelf opnemen als je dat wilt).

ViaPlay is GEEN zender, maar een streamingdienst.

En dat live kijken werkt bij ons goed, dat spoelen (als het een serie of een ouder sport programma is) werkt ook.

Reputatie 7
Badge +20

ik kan niet doorspoelen pauzeren of weet ik veel wat…

ik wil gewoon voetbal kijken en ik weet wel of ik live kijk of een opgenomen wedstrijd…

als de wedstrijd om 21.00 begint lijkt me het logisch dat je dan alleen live kan kijken om 21.00…

ik heb sport 1 en ESPN nooit problemen, maar hiermee alleen maar gezeik...

 

ESPN en Viaplay zijn 2 compleet verschillende dingen.

ESPN is een zender (kan je ook zelf opnemen als je dat wilt).

ViaPlay is GEEN zender, maar een streamingdienst.

En dat live kijken werkt bij ons goed, dat spoelen (als het een serie of een ouder sport programma is) werkt ook.

 

Kleine aanvulling:

 

ESPN

Ziggo Sport

Dit zijn zenders.

 

ViaPlay

Netflix

Disney+

etc.

Dit zijn streamingdiensten.

 

Een zender en een streamingdienst zijn 2 compleet verschillende dingen. 😉

Reputatie 1

Nou mensen ik snap er niets meer van,

 

Dochter heeft Viaplay aan geschaft bij kpn maar ze kan het niet zien op de TV zelf.

Alleen via een app op mobiel of tablet, Ik zit hier te lezen en je moet het gewoon gelijk op je tv kanaal 225 te zien krijgen de sport  maar dat gaat niet . KPN 2x er over gebeld en die zegt je moet een smart tv hebben en die app downloaden anders kan het niet . Dit is toch hele slechte informatie waar ze niets aan heeft de tv te oud dus dat gaat niet  de 2e mogelijkheid is dan een Chroomkast kopen en dan zo van tablet en naar toe streamen maar dat is toch niet de bedoeling?

 

@Bullebeest 

Via kanaal 225 kun je alleen de formule 1 zien. En dan ook alleen vrije training 3, kwalificatie en de race.

Voor al het overige aanbod kan het inderdaad alleen via de app in je smart-tv. En via de app in smartphone en tablet die ook chromecast ondersteunen om het op tv te zien. 

Er is ook de website om op de laptop te kunnen kijken. 

Reputatie 1

@PeterG 

 

Bedankt voor je antwoord  dit is duidelijk  ze kijken nu ook op het kanaal 225  naar de F1  maar zoals voetballen en zo waar hij gek op is kan hij alleen via de tablet kijken of telefoon , is toch wel een slechte informatie dan van KPN je  denk je meld je aan en dan ben je er maar dat is dus niet zo

@Bullebeest . Nee hoor, voetbal kijken kan ook op de tv.

Als je dochter geen (redelijk recente) smart-tv heeft dan kan ze een chromecast v3 kopen en dan via de tablet of telefoon ‘casten’ en het op de televisie zien 🙂.

Chromecast v3

KPN Webshop ( € 39,95 )

Mediamarkt ( fysiek en webshop; € 29,-- )

Succes. En kijkplezier.

“Slechte informatie van kpn”

Valt wel mee. Het staat op infokanaal 226 en op de website vermeld dat je niet via de ontvanger kunt kijken uitgezonderd Formule 1.
https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay.htm (shortlink http://kpn.com/viaplay ) Zie: ‘hoe kijk je viaplay bij kpn'.

Reputatie 7
Badge +20

@PeterG

 

Bedankt voor je antwoord  dit is duidelijk  ze kijken nu ook op het kanaal 225  naar de F1  maar zoals voetballen en zo waar hij gek op is kan hij alleen via de tablet kijken of telefoon , is toch wel een slechte informatie dan van KPN je  denk je meld je aan en dan ben je er maar dat is dus niet zo

 

Het staat op de KPN website.

En in deze topic. (de start dus van deze topic staat het allemaal😉)

 

Als uw Smart tv niet te oud is en de app's probleemloos kunt ontvangen, dan kunt u via de app op de tv ViaPlay kijken.

 

Zoals ik al omschreef, boven, ViaPlay is GEEN zender, maar een streamingdienst.

En ViaPlay heeft nog geen app voor Linux gemaakt, vandaar dat er geen snelkoppeling naar een app op de KPN tv decoder zit.

KPN maakt zelf geen app's (alleen die van KPN zelf, de KPN ITV app).

En of ViaPlay, Disney+, etc. een app voor Linux gaan maken is nog maar de vraag.

 

Zie hier hoe u ViaPlay kunt kijken.

 

Kanaal 225 is actief tot eind dit jaar en alleen op za. en zo. Formule 1 (meer mag niet van ViaPlay).

ViaPlay bepaalt wat wel en niet mag (KPN niet). 😉

@PeterG

 

denk je meld je aan en dan ben je er maar dat is dus niet zo

Inderdaad niet te snel meer denken maar de informatie eerst driedubbel doorlezen die er beschikbaar is.

Ik gebruik voor mijn TV buiten een FireTV stick van Amazon. Deze steek je in een HDMI aansluiting van de TV. Dan verbind je met het WIFI netwerk en met de meegeleverde afstandsbediening kijk je Viaplay, PrimeTV, Netflix en ook de KPN iTV app draait hier op.

 

Nu het ‘buitenkijkseizoen’ wel op zn einde is, gebruik ik de FireTV stick binnen en kijk Viaplay series etc dus op deze manier. Werkt perfect. Ook om de vrije trainingen te kijken zonder dat mn laptop aan de TV moet etc.

Groet,

Satefan

Hoe kan het zijn dat ik geabonneerd ben met viaplay dat zender 225 alleen zendpauze aangeeft en zender 226 niks aangeeft? Kan iemand mij vertellen hoe dat kan

Hoi @Viaplay 226 

Er is  op dit moment geen uitzending van de formule 1. Dat is het enige wat op dit moment daarop doorgegeven wordt. Vrije training 3, kwalificatie en race. 

De app van Viaplay voor al het aanbod is nog niet aanwezig in de ontvanger. Daarvoor moet je terecht in je smart-tv. Ook smartphone en tablet en die ondersteunen ook chromecast. 

Verder is er de website viaplay.com waarmee je kan kijken. Laptop kan met hdmi met tv verbonden. 

Reputatie 3
Badge

Nu de liniare uitzending er ook mee stopt is het voor mij gedaan met Viaplay. Als het dan alleen via streamen kan wordt het volgend seizoen zeker F1 Pro TV.

Het was al niks dat Viaplay en nu er ook reklame door de uitzending heen komt ben ik er klaar mee. De liniare uitzending via KPN was nog het enige positieve maar ook dit haalt Viaplay eraf.

Ik hoop dat er in de toekomst weer een serieuze kwaliteits aanbieder komt.

Reputatie 7
Badge +20

 

Inderdaad niet te snel meer denken maar de informatie eerst driedubbel doorlezen die er beschikbaar is.

 

“off topic”

3 dubbel dat is 6 😉😊

Ik zie en hoor deze fout erg vaak, terwijl 3 keer bedoelt wordt.

3 x dubbel (2) = 6

“off topic”

Reputatie 6
Badge +9

Je bent goed wakker Joop😆

Reputatie 7
Badge +20

@Alfons 

Dank je, na een weekje vakantie lukt dat weer. 😉😊😊😉😉

Reputatie 4
Badge +2

“Kijk dan live Formule 1 op zaterdag en zondag via Viaplay Xtra op kanaal 225.”

Is dit ook beschikbaar in 2023?? 

Reputatie 7
Badge +20

“Kijk dan live Formule 1 op zaterdag en zondag via Viaplay Xtra op kanaal 225.”

Is dit ook beschikbaar in 2023?? 

 

Kanaal 225

Ik ben bang van niet, maar ik heb elders op dit forum wel wat geruchten gelezen.

Hopelijk kan KPN het ons snel vertellen.

Maar als de stream van ViaPlay goed is, vind ik het via de app op de Smart tv ook best.

Reputatie 7
Badge +22

@ArjanL3:

Viaplay Xtra gaat als lineair kanaal door bij Ziggo en KPN

(BRON: TotaalTV)

Reputatie 7
Badge +18

 

Inderdaad niet te snel meer denken maar de informatie eerst driedubbel doorlezen die er beschikbaar is.

 

“off topic”

3 dubbel dat is 6 😉😊

Ik zie en hoor deze fout erg vaak, terwijl 3 keer bedoelt wordt.

3 x dubbel (2) = 6

“off topic”

En toch zit dat anders dan je denkt: https://onzetaal.nl/taalloket/driedubbel

Reputatie 7
Badge +20

Totaal tv neem ik, helaas voor Totaal tv, als een korreltje zout.

Ik heb nog niets van ViaPlay, KPN, Ziggo gelezen.

Ik wacht een nieuwsbrief van ViaPlay of KPN af.

ik heb mij Vandaag aangemeld voor via play. Hoe kan ik Viaplay kijken op KPN ITV?