Vraag

ViaPlay met een hogere bitrate 12 Mb/s

  • 23 March 2023
  • 18 reacties
  • 344 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier.

Ik hoop dat KPN straks met HD+ ook de formule 1 op zaterdag en zondag in 12 Mb/s gaat uitzenden.

 

(zoveel mogelijk natuurlijk in 14 Mb/s)

Maar ViaPlay biedt via het extra kanaal 12 Mb/s, zie link boven.

Admin: bericht aangepast op verzoek topicstarter


18 reacties

Reputatie 7

Het zou maar zo kunnen dat HD+ te laat komt en dat het Viaplay Xtra kanaal dan al opgeheven is. Dat zal immers op 1 juni 2023 gaan gebeuren.

Overigens levert, als ik dat artikel mag geloven, het huidige Viaplay Xtra kanaal nu dus ook al die bandbreedte.

Ik kan het niet controleren want ik heb uiteraard geen Viaplay abonnement.

Reputatie 7
Badge +20

@wjb 

Ik heb ViaPlay wel en het beeld van 225 ziet er netjes uit.

Hoe kan je dit controleren of de bandbreedte 12,5 Mb/s is?

Ik persoonlijk betwijfel het, dat het 12,5 M/s is.

Reputatie 6
Badge +6

ViaPlay, kanaal 225 zit bij KPN net zoals de andere HD kanalen op de 7.2Mb/s. Net gecontroleerd.

 

Om allerlei gespeculeer te voorkomen. Bij Ziggo wordt het kanaal met bijna 12 Mbps (11,7Mbps) aangeboden. Zie onder meer de bekende bitratesite.

 

@joop2011 in het artikel staat nergens een bandbreedte van 12,5 Mbps vermeld. Dus ik weet niet hoe jij aan de wijsheid komt dat Viaplay Xtra in deze bandbreedte beschikbaar zou zijn.

Reputatie 7

Om allerlei gespeculeer te voorkomen. Bij Ziggo wordt het kanaal met bijna 12 Mbps (11,7Mbps) aangeboden. Zie onder meer de bekende bitratesite.

@TvG2016, Je schrijft echter het onderstaande.

Uit de meting van @Sebas14 blijkt dat dat niet klopt immers bij KPN is die stream een gewone HD stream van 7,2Mbps en niet een stream van bijna 12Mbps. Ik denk ook niet dat dat kanaal gedurende de live uitzendingen van Formule 1 ineens wel een kleine 12Mbps zal geven.

Hallo @TvG2016 in dit artikel:

Zo kijk je F1 bij Viaplay in veel betere beeldkwaliteit | Totaal TV

Hier wordt ook als eerste naar verwezen in zijn topicstart artikel met als eerste regel “Zie ook hier.’

Reputatie 7

Hallo @TvG2016 in dit artikel:

Zo kijk je F1 bij Viaplay in veel betere beeldkwaliteit | Totaal TV

Hier wordt ook als eerste naar verwezen in zijn topicstart artikel met als eerste regel “Zie ook hier.’

Waar wil je naartoe @JanD?

Dat artikel heeft @TvG2016 zelf geschreven en het klopt dat in dat artikel nergens over 12,5Mbps gesproken wordt.

Hallo @wjb , ik wil nergens naar toe, maar in dat artikel wordt die hoge bandbreedte wèl besproken en daar wees ik even op.

 

Reputatie 7

Hallo @wjb , ik wil nergens naar toe, maar in dat artikel wordt die hoge bandbreedte wèl besproken en daar wees ik even op.

Maar niet de 12,5Mbps terwijl dat het enige is waar op gereageerd werd door @TvG2016.

Hallo @wjb , @joop2011 moet maar even reageren.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Om allerlei gespeculeer te voorkomen. Bij Ziggo wordt het kanaal met bijna 12 Mbps (11,7Mbps) aangeboden. Zie onder meer de bekende bitratesite.

 

@joop2011 in het artikel staat nergens een bandbreedte van 12,5 Mbps vermeld. Dus ik weet niet hoe jij aan de wijsheid komt dat Viaplay Xtra in deze bandbreedte beschikbaar zou zijn.

 

Pffff.

Er staat inderdaad 12 Mb/s, om daar nu over te vallen. Jongens toch.

Van dit verschil lig ik niet wakker.😊😊😊

En @TvG2016 nu wij ik naar een artikel van jou, toch.😉😊

Ik denk dat de wereld hier op dit forum te klein is als KPN de HD-streams van 7,2 naar 6,5Mbps gaat verlagen. Dan komt KPN ook niet weg met ‘om daar nu over te vallen’.

Ik vind dit echt een vreemde uitspraak voor iemand die - overigens terecht - er op blijft hameren dat bij TV+ de betere streams er ook moeten komen en HD Glas op 1  moet.

Reputatie 7
Badge +20

Ik denk dat de wereld hier op dit forum te klein is als KPN de HD-streams van 7,2 naar 6,5Mbps gaat verlagen. Dan komt KPN ook niet weg met ‘om daar nu over te vallen’.

Ik vind dit echt een vreemde uitspraak voor iemand die - overigens terecht - er op blijft hameren dat bij TV+ de betere streams er ook moeten komen en HD Glas op 1  moet.

 

Wat bedoel je?

Ik denk dat je het over mij hebt.

 

Ik heb nergens geschreven dat KPN de stream moet verlagen, maar juist verhogen naar 12 Mb/s of in ieder geval zo hoog mogelijke stream.

Graag uitleg @TvG2016 

 

HD glas mag je vergeten, KPN komt straks met HD+ en die streams zijn hoger en ik verwacht ook mooier en vanaf 1.😉 

 

P.S.

Ik had in mijn begin bericht 12,5 Mb/s geschreven.

Zat in mijn geheugen van HD glas.

Moet natuurlijk 12 Mb/s zijn.😊

Reputatie 7
Badge +20

Hoi, ik zag dat de HD+ (NPO 14 Mb/s en de RTL en SBS in 12,5 Mb/s vanaf 5 april op de DIW7022 worden gezet.

Bron, zie hier.

 

Is er al iets bekend of KPN ook ViaPlay op zaterdag en zondag in de aangeboden stream van ViaPlay gaat uitzenden (als ik het goed heb 11,7 Mb/s)

Zou heel erg mooi en welkom zijn.

 

Alvast mijn hartelijke dank,

 

Joop

Reputatie 7
Badge +28

@joop2011

Ik lees in dat bericht:

En komen er op termijn nog meer zenders in deze hogere kwaliteit?
Het houdt hier niet op. We blijven werken aan het bieden van de beste tv kwaliteit in de markt. Zodra daar meer duidelijkheid over te geven is lees je dat hier op het Forum.

bron : 

 

Reputatie 7

Is er al iets bekend of KPN ook ViaPlay op zaterdag en zondag in de aangeboden stream van ViaPlay gaat uitzenden (als ik het goed heb 11,7 Mb/s)

Zou heel erg mooi en welkom zijn.

Viaplay Xtra is een tijdelijke zender die naar mijn weten nog maar twee maandjes beschikbaar zal zijn.

Daarna zal je Viaplay alleen nog via de app kunnen bekijken.

En daarnaast worden volgende week de zenders niet in 14,5Mbps aangeboden maar in eerste instantie de eerste tien in maximaal 12,5Mbps. Pas over enkele maanden worden de streams naar 14,5Mbps omgezet.

En ja, er komen er meer…..maar ik betwijfel of Viaplay Xtra daarbij zit. Het is zelfs nog geheel onbekend of deze zender er na 1 juni nog wel is.

Reputatie 7
Badge +20

Allen hartelijk dank voor de reacties. 😉

Reageer