Beantwoord

Viaplay voetbal slecht beeld

  • 21 April 2023
  • 9 reacties
  • 353 keer bekeken

Viaplay formule 1 gaat prima, lineair maar ook via de app. Premier league voetbal is echt matig beeld. De bal lijkt als een soort vertraging door zichzelf achtervolgd te worden als het te snel gaat. Ligt dit aan mijn tv? Bij normale tv uitzendingen nooit last van. Meer mensen die dit ervaren? Uiteindelijk kijk ik alleen F1 en af en toe darten omdat het mij teveel stoort.

icon

Beste antwoord door Noordzee 26 May 2023, 07:17

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Jozjo ,

Ik heb geen Viaplay, maar in het algemeen kun je stellen dat je voor voetbalwedstrijden een hoge beeldkwaliteit nodig hebt. Bij de TV zenders van KPN TV is de beeldkwaliteit via de TV-ontvanger prima tot zelfs uitstekend.  

Ik kan mij goed voorstellen dat de beeldkwaliteit via de app minder goed is. (weet ik eigenlijk wel zeker). Bij Formule 1 of darten merk je dat niet zo, maar bij snel bewegende beelden merk je dat zeker wel.  

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jozjo, via welk apparaat kijk je Viaplay? Hoe is die aangesloten? Of cast je zelfs? Want alleen voor F1 staat het kanaal open op de tv ontvanger. De rest gaat via de app. 

Heb je al eens andere appraten geprobeerd? Is de kwaliteit dan wel goed?

Hoi Bart,

Formule 1 via het kpn kanaal en soms via de app van mijn smart tv (vrije trainingen). Gaat allemaal goed.

Voetbal dus via de app van mijn tv, ik zal eens op de ipad proberen.

Reputatie 7
Badge +20

Als de kwaliteit van de app via de smart tv slecht is kan ik daar niet veel mee. Dan wil ik je aanraden contact met Viaplay te zoeken. 

Hoi Bart dat snap ik. Het was ook meer de vraag of andere mensen dit ook ervaren bij voetbal van Viaplay, of dat ik het bij mijn tv moet zoeken. Aangezien ik er bij tv zenders geen last van heb zal dat niet lijkt me.

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Bart dat snap ik. Het was ook meer de vraag of andere mensen dit ook ervaren bij voetbal van Viaplay, of dat ik het bij mijn tv moet zoeken. Aangezien ik er bij tv zenders geen last van heb zal dat niet lijkt me.

 

Je hebt wel gelijk hoor @Jozjo dat de beeldkwaliteit van voetbalwedstrijden slechter zijn via Viaplay. Ik ben vorige week ook eens door de wedstrijden heen gelopen en vond het ook niet echt een goede kwaliteit. Zeker niet als er veel beweging in het beeld zit en dat heb je dus veel bij dit soort wedstrijden. Ik heb geen meting gedaan. Ik zal aankomend weekend ook eens een blik erop werpen. Ook met het F1 weekend weer in zicht.

@Jozjo 

Ik heb precies dezelfde problemen. Met name het voetbal is dramatisch.

Samsung en viaplay hebben zogenaamde diverse software updates op tv en app gedaan.

NUL RESULTAAT 

Beide partijen beweren dat het nu goed moet zijn...niet dus 

Iemand nog ideeën?

Gr.

Tim

Reputatie 7
Badge +28

@Tim12345 en anderen: 

Zoals ik eerder al geschreven heb, heb je voor voetbalwedstrijden een hoge beeldkwaliteit nodig. Viaplay levert die niet via de app, in ieder geval veel minder dan je gewend bent via de reguliere TV-zenders van KPN. 
 

KPN is verder geen partij hierin. Je moet hiervoor bij Viaplay zijn. 
 

Wil je veel Engels voetbal zien in hoge beeldkwaliteit? Dan zou ik je een schotel aanbevelen en dan via een kennis in Engeland een abonnement afsluiten op Sky Sports. 
 

Hallo @Jozjo ,

Ik heb geen Viaplay, maar in het algemeen kun je stellen dat je voor voetbalwedstrijden een hoge beeldkwaliteit nodig hebt. Bij de TV zenders van KPN TV is de beeldkwaliteit via de TV-ontvanger prima tot zelfs uitstekend.  

Ik kan mij goed voorstellen dat de beeldkwaliteit via de app minder goed is. (weet ik eigenlijk wel zeker). Bij Formule 1 of darten merk je dat niet zo, maar bij snel bewegende beelden merk je dat zeker wel.  

 

Reputatie 7
Badge +21

F1 kijk ik nooit naar, heb ik geen interesse in, maar het voetbal wel.
De meeste wedstrijden zijn in uitstekende kwaliteit, maar niet allemaal.

Heb je moeilijkheden met snel bewegende  beelden?
Dat kun je in de regel op je TV zelf beter instellen.
 

Reageer