Beantwoord

Videoland app op de tv start niet, blijft bufferen

  • 16 March 2022
  • 8 reacties
  • 6158 keer bekeken

Sinds de verandering bij KPN waar het kijken naar Videoland betreft (dus via de Videoland app bijvoorbeeld) is het onmogelijk om programma/serie/film whatever te starten (smart tv). Het duurt al lang voordat je überhaupt ‘in de app zit’ en wanneer je vervolgens iets aanklikt om te gaan kijken gebeurt er gewoon niks. Blijft bufferen. Ook duurt het weer heel lang om eruit te komen!  Kortom, ik kan al weken geen Videoland meer kijken, behalve gewoon op mijn PC of tablet. Wat is hier aan te doen? 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 17 March 2022, 20:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom @Kekz, goed dat je ons gevonden hebt.

Je hebt problemen met Videoland. Ik snap alleen nog niet helemaal waar je de problemen precies meer ervaart: Via de Videoland app op de Smart TV of via de tv-ontvanger.

Als je kijkt via de Smart TV: Verwijder de Videoland app en installeer deze opnieuw.

Als je kijkt via de tv-ontvanger: Geef de tv-ontvanger een frisse start. De tv-ontvanger zal daarna de meest recente software versie installeren.

Beste Denise, dank voor jouw reactie. Het betreft zowel de videoland app op smart tv als via de tv ontvanger. Tv ontvanger al regelmatig frisse start gegeven. Het begon met de verandering bij KPN (Videoland). Ik kwam dan in een profiel met de letter ‘M’. Geen idee wie dát dan heeft aangemaakt, maar anyway, kon geen serie -of film- starten. Bleef bufferen. Toen ben ik maar eens uitgelogd en opnieuw ingelogd met Videoland account. Ook hier werkt niks. Maar volgens mij heb ik -na eens even bankafschriften te hebben bekeken- twee(!) abonnementen op Videoland. Eentje via KPN en eentje via Videoland zelf? Ik zit middenin verhuizing en ga dit op mijn nieuwe adres eens rustig uitzoeken! Maar goed, neemt niet weg dat het dus zowel via KPN tv ontvanger áls smart tv app niet werkt. En begrijp dat ‘M’ profiel ook niet?

Reputatie 7
Badge +17

Eerder was het zo dat als je Videoland via KPN had, je dit alleen kon bekijken op de tv-ontvanger. Tegenwoordig is het zo dat je met Videoland via KPN ook via Videoland zelf kan kijken. Het is nu allemaal dezelfde app. De app is gemaakt door Videoland, niet door ons.

Aangezien je problemen ervaart met beide apps, lijkt het een probleem met de verbinding te zijn. Kan je vertellen hoe jouw TV is verbonden met het internet? En hoe heb je jouw tv-ontvanger aangesloten op het modem?

En als je een speedtest doet, welke snelheid haal je dan? Graag speedtest via wifi en bekabeld internet, als het kan.

Ha Denise, wederom bedankt voor jouw berichtje. Netflix doet het prima, Prime Amazon ook, het betreft alleen Videoland. Maar daar ik ga verhuizen op 5 april laat ik het nu maar even zo. Op 5 april wordt alles in nieuwe huis aangesloten door KPN. Misschien komen we er dan/daar wel uit, samen met de monteur! Zo niet, trek ik weer aan de bel. Hartelijke groet.

Ik zou haast zeggen wat fijn om te lezen, dat ik dus niet de enige ben met dit vreselijk irritante probleem.

Uiteindelijk is het antwoord, we zijn er mee bezig, onze excuses, en wat vervelend. Misschien zou het fijner zijn als er een paar maand gratis gekeken kan worden naar Videoland! Totdat alle problemen verholpen zijn!  Ik heb veel geduld gehad sinds de nieuwe app, maar ik ben daar ondertussen wel een beetje klaar mee!

Idd bij mij hetzelfde irritante probleem ..videoland op tv ? Ben je eerst 15 bezig om überhaupt aansluiting te krijgen ..blijft overal hangen en ALS je het geluk hebt iets op te zetten blijft het om de 10 sec hangen ..niet te doen !!! Op mijn foon en tablet gaat het prima ..

Bij mij ook via de app op mijn smart tv en via het videoland kanaal. Ik moet elke dag het kastje resetten. Als ik eindelijk iets gekeken heb en wat anders wil kijken moet ik weer resetten. Mijn zoon kijkt via laptop en heeft dit niet. Videoland stuurt mij naar kpn omdat ik het kijk via kpn. Kpn geeft toe dat er problemen zijn. Kpn zegt, je kan via laptop, tablet of telefon kijken en streamen naar tv. Of je kan videoland afzeggen. Sorry maar met dit antwoord kan ik dus niks. Ik betaal voor een dienst die ik via tv wil bekijken, en niet via een ander apparaat. Dus dat is een antwoord van kpn en daar moet je het mee doen 😉

Goeie service dus iig....echt waardeloze service.

Als het aangeboden wordt heel leuk maar dan moet het het wel doen ...anders op je telefoon kijken of tablet en anders zeg je het maar op ! Chapo kpn