Vraag

Waardeloze ITV app en waardeloze benadering van KPN in de klantenservice, ik kan geen iTV kijken in Spanje

  • 28 June 2022
  • 63 reacties
  • 715 keer bekeken

Wat een waardeloze itv app hebben jullie als KPN, in spanje kan ik achtereenvolgend streamen;

Netflix - Videoland en zelfs Viaplay maar tv kijken ho maar via de kpn itv app op mijn Ipad Pro.

Hoe gaan we dit oplossen??????????


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

63 reacties

Kijkt u via een app op de tv of een app op je mobiel die je streamt naar de tv?

Reputatie 7
Badge +24

Kijkt u via een app op de tv of een app op je mobiel die je streamt naar de tv?

Eigenlijk staat dat er gewoon. 

... via de kpn itv app op mijn Ipad Pro.

Maar voor de zekerheid zou @Kf.tsunami dat misschien nog wel even kunnen bevestigen? 

Op de tablet zou het moeten werken. Kunt u beschrijven wat er niet werkt? Blijft het beeld zwart? Of krijgt u een error?

Nee er wordt gekeken op een ipad pro via de app, zoals gezegt werkt de app voor geen meter terwijl Ander wel gewoon goed te kijken zijn.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Kf.tsunami en welkom hier op ons forum!

Zuur dat het niet lukt om in Spanje tv te kijken via onze ITV app dus goed dat je hier melding van maakt. Mijn eerste advies zou zijn om de app eens te verwijderen, je iPad vervolgens uit - en aanzetten om daarna de app opnieuw te installeren. Laat ons weten of dit soelaas heeft geboden?

Brengt geen soelaas heb dit trouwens al eens eerder geprobeerd is namelijk niet de eerste keer dat er problemen met de app zijn. Zoals aangegeven werken op dezelfde ipad pro wel perfect de drie andere diensten zonder haperen en met een goed beeld. Het is triest dat zelfs Viaplay die de laatste tijd onder de loep lag bij menigeen werkt als een zonnetje.

Reputatie 7
Badge +12

Hoe zit dit dan als je in Nederland bent, werkt de app op dat moment wel @Kf.tsunami?

Hij werkt thuis wel maaaaaaaarrrr met vaak duidelijke stops in het begin van een uitzending, dit uit zich in start op  de navolgende manier  (geeft - beeld - bevriest - start weer op naar het begin - en dat een keer of twee waarna de uitzending te kijken valt). Maar dat mag ook wel met een glasvezel verbinding van 100-100 zou ik zeggen, als het maar even iets minder is werken de ander apps zoals gezegd wel en de Itv app voor geen meter (start op maar je kunt geen uitzending afspelen of opgenomen uitzendingen bekijken).

Reputatie 7
Badge +12

Thuis werkt de app dus ook niet optimaal :( Heb je misschien een ander apparaat in de buurt om eens te kijken hoe de app daar op werkt? Gewoon puur om te testen, ik ben benieuwd of je op dat moment exact dezelfde problemen gaat ervaren.

Nou dit komt goed uit omdat ik gisteren een beetje aan het testen ben gegaan, allereerst alle netwerk instellingen gereset (Ipad) maar brengt geen soelaas. Dit is wat er gebeurd, app start normaal op - opgenomen serie gestart met ca drie seconden beeld - vastloper met zwart beeld - na ca 10 sec beeld van begin opname - ca 30 sec. Beeld - vastlopen met zwart beeld - weergave na 10 sec van begin opname en na weer 10sec gaan we verder waar we gebleven waren. Dit herhaald zich een aantal keren waarbij naar mijn idee de app continu staat te bufferen (groene draaiende cirkel) maar niet goed op gang komt. Hierna heb ik de app op een Iphone 10 XS max opgestart en krijg dezelfde afhandeling als hierboven omschreven. Aan het wifi netwerk ligt het niet omdat ik gisteren op de Ipad Formule 1 heb zitten kijken zonder enig probleem, ‘s avond Videoland een filmpje eveneens geen enkel probleem of kenmerken zoals boven omschreven (zowel op de Iphone als op de Ipad).

Reputatie 7
Badge +12

Check, bedankt voor het testen en de toelichting @Kf.tsunami!

Kun je, om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, eens kijken wat er gebeurt als je met 4G (of 5G) bent verbonden? Verder ben ik ook nog benieuwd welke IOS versie je hebt en of je hetzelfde probleem ervaart bij live tv kijken (benieuwd of je bij live tv kijken wel kunt pauzeren en of het daarna weer mogelijk is om verder te kijken).

Het zal 4G worden, nee maakt niets uit zelfde euvel ios versie is 15.5.

live tv en of opgenomen tv progs maakt niet uit geven hetzelfde bevroren beeld of erger nog helemaal geen beeld en blijft op zwart staan. Ik ben blij dat je wat probeert maar ik vrees voor jouw dat het niet aan mijn apparatuur ligt aangezien zoals herhaaldelijk gezegd bij andere diensten alles als een zonnetje werkt en ook op hetzelfde wifi netwerk. In de thuis situatie met glasvezel 100-100 internet en tv abo ervaar ik geen totale freeze maar wel tot twee a drie keer een nagenoeg zelfde euvel als boven omschreven, opstarten tv prog - speelt af - stopt - begint weer bij eerste opstart moment en dat wordt een aantal keren herhaald. Ook hier maakt het niet uit of ik op ipad of iphone’s kijk

Reputatie 3
Badge

Herkenbare problemen met iTV app op iPad Pro 5th gen (M1 processor!!)

In mei was ik in Italië , app niet te gebruiken, bleef maar opstarten, soms, na lange tijd, lukte het wel te kijken.

Thuisgekomen ( glas 1GHz) ging het beter, tot voor een week of zo. 
Als ik een tv programma live wil kijken, begint het met een fase van een aantal keren opstarten, stoppen, opstarten (8-9 keer)enz. waarna uiteindelijk stabiel beeld is.

Neem ik nu mijn iPhone 12 Pro dan start een programma onmiddellijk op, geen enkel probleem……

Beide apparaten iOS/ iPadOS 15.6. Heeft de app een probleem met de M1 processor???

 

Ben blij dat ook andere dit ervaren, maar voor de goede orde mijn pro heeft nog geen M1 of M2 chip.

Klaarblijkelijk zit het hem daar niet in schat ik zo in.

Reputatie 3
Badge

Herkenbare problemen met iTV app op iPad Pro 5th gen (M1 processor!!)

In mei was ik in Italië , app niet te gebruiken, bleef maar opstarten, soms, na lange tijd, lukte het wel te kijken.

Thuisgekomen ( glas 1GHz) ging het beter, tot voor een week of zo. 
Als ik een tv programma live wil kijken, begint het met een fase van een aantal keren opstarten, stoppen, opstarten (8-9 keer)enz. waarna uiteindelijk stabiel beeld is.

Neem ik nu mijn iPhone 12 Pro dan start een programma onmiddellijk op, geen enkel probleem……

Beide apparaten iOS/ iPadOS 15.6. Heeft de app een probleem met de M1 processor???

 

Update: net laatste versie iPadOS 15.6 geïnstalleerd, tv app werkt nu goed. Blijft staan de problemen in Italië 

Reputatie 7
Badge +12

Herkenbare problemen met iTV app op iPad Pro 5th gen (M1 processor!!)

In mei was ik in Italië , app niet te gebruiken, bleef maar opstarten, soms, na lange tijd, lukte het wel te kijken.

Thuisgekomen ( glas 1GHz) ging het beter, tot voor een week of zo. 
Als ik een tv programma live wil kijken, begint het met een fase van een aantal keren opstarten, stoppen, opstarten (8-9 keer)enz. waarna uiteindelijk stabiel beeld is.

Neem ik nu mijn iPhone 12 Pro dan start een programma onmiddellijk op, geen enkel probleem……

Beide apparaten iOS/ iPadOS 15.6. Heeft de app een probleem met de M1 processor???

 

Update: net laatste versie iPadOS 15.6 geïnstalleerd, tv app werkt nu goed. Blijft staan de problemen in Italië 

Bedankt voor de updates en toelichtingen @rienm 

Fijn dat de IOS update voor verbetering lijkt te zorgen. Bevind jij je nu dan ook in Italië en ervaar je nog steeds problemen daar? Dat wordt me niet helemaal duidelijk. 

Reputatie 7
Badge +12

@Kf.tsunami , heb jij IOS al geupdate naar versie 15.6? Ben heel erg benieuwd of je daarna ook iets van verbetering merkt!

Reputatie 3
Badge

Herkenbare problemen met iTV app op iPad Pro 5th gen (M1 processor!!)

In mei was ik in Italië , app niet te gebruiken, bleef maar opstarten, soms, na lange tijd, lukte het wel te kijken.

Thuisgekomen ( glas 1GHz) ging het beter, tot voor een week of zo. 
Als ik een tv programma live wil kijken, begint het met een fase van een aantal keren opstarten, stoppen, opstarten (8-9 keer)enz. waarna uiteindelijk stabiel beeld is.

Neem ik nu mijn iPhone 12 Pro dan start een programma onmiddellijk op, geen enkel probleem……

Beide apparaten iOS/ iPadOS 15.6. Heeft de app een probleem met de M1 processor???

 

Update: net laatste versie iPadOS 15.6 geïnstalleerd, tv app werkt nu goed. Blijft staan de problemen in Italië 

Bedankt voor de updates en toelichtingen @rienm 

Fijn dat de IOS update voor verbetering lijkt te zorgen. Bevind jij je nu dan ook in Italië en ervaar je nog steeds problemen daar? Dat wordt me niet helemaal duidelijk. 

Neen, was in mei in Italië , toen met iOS 15.5. Ga binnenkort naar Denemarken, benieuwd hoe het daar gaat

Reputatie 7
Badge +12

Herkenbare problemen met iTV app op iPad Pro 5th gen (M1 processor!!)

In mei was ik in Italië , app niet te gebruiken, bleef maar opstarten, soms, na lange tijd, lukte het wel te kijken.

Thuisgekomen ( glas 1GHz) ging het beter, tot voor een week of zo. 
Als ik een tv programma live wil kijken, begint het met een fase van een aantal keren opstarten, stoppen, opstarten (8-9 keer)enz. waarna uiteindelijk stabiel beeld is.

Neem ik nu mijn iPhone 12 Pro dan start een programma onmiddellijk op, geen enkel probleem……

Beide apparaten iOS/ iPadOS 15.6. Heeft de app een probleem met de M1 processor???

 

Update: net laatste versie iPadOS 15.6 geïnstalleerd, tv app werkt nu goed. Blijft staan de problemen in Italië 

Bedankt voor de updates en toelichtingen @rienm 

Fijn dat de IOS update voor verbetering lijkt te zorgen. Bevind jij je nu dan ook in Italië en ervaar je nog steeds problemen daar? Dat wordt me niet helemaal duidelijk. 

Neen, was in mei in Italië , toen met iOS 15.5. Ga binnenkort naar Denemarken, benieuwd hoe het daar gaat

Ik ook en ik hoop dat je je bevindingen hier ook weer wilt delen @rienm!

Dames/heren ios 15.6 is er alleen nog maar in Beta vorm en niemand heeft dit nog in het buitenland kunnen uitproberen. Waar het nog steeds op neer komt is dat een Ipad Pro 12.9 inch 2e generatie met officiële ios uitgave 15.5 wel met hetzelfde netwerk overweg kan met Viaplay - Netflix - Videoland maar dat de itv app van KPN het niet wil doen. Dussssss KPN wat gaat er concreet gebeuren want het lijkt een niet op zichzelf staand probleem te zijn daar waar Viaplay door de consumentenbond gedaagd is met oplossingen en compensatie. Wat ik wil is een werkende app en niet alleen voor thuis maar ook voor buitenshuis waar een mobiele app voor bedoeld is.

Reputatie 7
Badge +20

Dames, heren ios 15.6 is er alleen nog maar in Beta vorm en niemand heeft dit nog in het buitenland kunnen uitproberen. Waar het nog steeds op neer komt is dat een Ipad Pro 12.9 inch 2e generatie met officiële ios uitgave 15.5 wel met hetzelfde netwerk overweg kan met Viaplay - Netflix - Videoland maar dat de itv app van KPN het niet wil doen. Dus KPN wat gaat er concreet gebeuren want het lijkt een niet op zichzelf staand probleem te zijn daar waar Viaplay door de consumentenbond gedaagd is met oplossingen en compensatie. Wat ik wil is een werkende app en niet alleen voor thuis maar ook voor buitenshuis waar een mobiele app voor bedoeld is.

 

Compensatie?

De KPN app is een extra service (zover ik weet).

De KPN tv decoder, die wordt door KPN als nummer 1 aanbevolen.

En voor een Beta versie heb je nooit de garantie dat alles goed werkt.

Dat is het grote nadeel van Beta versies. 😉

 

Mag ik vragen waarom je de Beta versie erop hebt staan?

 

 

Reputatie 3
Badge

 

 

Mag ik vragen waarom je de Beta versie erop hebt staan?

ooit mee begonnen, ken nadelen. Niet verwacht dat van de ene beta van 15.6 naar de volgende van 15.6 zoiets mis gaat.

 

 

 

Ik wil niet teveel off topic gaan want dat gebeurd al gauw maar wil wel even antwoord geven op de veronderstelling dat de KPN app een extra service zou zijn. Naar mijn idee zouden ze dan moeten stoppen met de navolgende misleidende advertentie teksten (geknipt en geplakt uit hun eigen advertenties)

Online tv-kijken in heel de EU
Op je mobiel, tablet en computer of via Chromecast

Terug naar waar we begonnen waren mooi niet dus.

Reputatie 7
Badge +20

Ik wil niet teveel off topic gaan want dat gebeurd al gauw maar wil wel even antwoord geven op de veronderstelling dat de KPN app een extra service zou zijn. Naar mijn idee zouden ze dan moeten stoppen met de navolgende misleidende advertentie teksten (geknipt en geplakt uit hun eigen advertenties)

Online tv-kijken in heel de EU
Op je mobiel, tablet en computer of via Chromecast

Terug naar waar we begonnen waren mooi niet dus.

 

Kan natuurlijk aan mij liggen, maar dat is toch een extra service?

Maar je kan niet alle zenders zien buiten je eigen netwerk, dat mag van veel zenders niet en daar moet KPN zich aan houden en daar houd KPN  zich aan. 

 

En volgens mij was jouw antwoord niet off topic. 😉

Reputatie 3
Badge

Het “ hikken” bij het gaan kijken naar een tv-zender via iTV app op mijn iPad is weer begonnen 🙁, nog steeds in Nederland…

Reputatie 7
Badge +12

Het “ hikken” bij het gaan kijken naar een tv-zender via iTV app op mijn iPad is weer begonnen 🙁, nog steeds in Nederland…

Ervaar je dit probleem ook vandaag nog? En zo ja, speelt dit bij elke zender?