Vraag

Waarom kan ik sommige afleveringen niet terugkijken?

  • 21 June 2022
  • 18 reacties
  • 1099 keer bekeken

Ik heb van kpn terugkijken. Wanneer ik bv friends wil kijken, kan ik sommige afleveringen wel terugkijken en sommige weer niet. Ik vraag me af waarom dit is, want hierdoor worden veel series die ik kijk telkens onderbroken omdat ik afleveringen niet kan terugkijken.

Gereset is mn mediakast al meerderemaals, ik heb dit al vanaf dag 1 dat ik opnemen/terugkijken heb. En gezien het om afleveringen gaat en niet gehele series zal het niet aan de rechten liggen. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Dominique2580, welkom hier. 

Problemen met terugkijken van sommige afleveringen. Is het echt terugkijken of ook opnames? Want daar heb je het ook over?

Wel allemaal uitgezonden op dezelfde zender? Je ziet bij de aflevering dan het Groene pijltje niet?

Allemaal op dezelfde zender, deze afleveringen worden vaak ook niet opgenomen. Ik krijg er geen opties voor om op te nemen, en als de aflevering is afgelopen geen optie om terug te kijken. Het gebeurt ook echt heel erg random, met allerlei shows. 

Reputatie 7
Badge +20

Over welke zender hebben wij het? 

En welke andere shows? 

Heb je voorbeelden van tijdstippen welke afleveringen niet op te nemen zijn?

Comedy central vooral, andere zenders kijk ik niet zoveel. 

Het gaat om friends, dat is nu momenteel helemaal niet meer op te nemen of terug te kijken. 

How I met your mother heb ik regelmatig problemen mee. 

Family guy 

American dad

South park

En dan gebeurt het ook nog regelmatig dat ik zit te kijken en een foutmelding krijg en niet meer kan terug kijken, wat ik aan het kijken was. 

Reputatie 7
Badge +20

Welke melding krijg je als je wilt terugkijken? Want Comedy Central hoor je wel terug te kunnen kijken of op te kunnen nemen. 

Het zijn wel allemaal afleveringen van hetzelfde seizoen? Nieuwe seizoenen dienen namelijk als nieuwe serie weer opgenomen te worden.

En heb je voor de zekerheid de ontvanger al eens een reset gegeven? Hiermee verlies je geen opnames of dergelijke. Ik ben benieuwd.

Ik krijg de optie helemaal niet om op te nemen of terug te kijken, dat is het vreemde. Dat groene rondje naast de aflevering ontbreekt en de optie terugkijken ontbreekt. 

Elke week ga ik over alles heen zeker te weten dat het opgenomen word, dat dat erbij staat. En uiteindelijk word het alsnog niet opgenomen😑

De ontvanger is al meerdemaals reset ja, heb dit probleem al heel lang.

 

Reputatie 7
Badge +24

Opnemen zou volgens mij wel moeten kunnen. Maar Friends terug kijken via de tv gids, dat heeft volgens mij nog nooit gekund. Dat wil de producent gewoon niet. Dus dan houd het op.

Kijkt u via de app? Of via de tv ontvanger? 

Sommige afleveringen kan dus wel😂 en opnemen net zo sporadisch. Maar het is niet het enige programma waar ik het mee heb he😅 vannacht waren er 3 afleveringen friends, ik kan er 2 terug kijken🤷🏼‍♀️ hot in cleveland kan vandaag ook niet worden teruggekeken maar van gisteren wel😂🤣

Daarom zeg ik, het is zo lekker random.

Ik kijk via beide, op allebei dezelfde problemen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoe kijk je? Via de ontvanger of ITV Online? Als het het laatste is, kijk je dan thuis of buitenshuis? Want in het laatste geval heeft het met de rechten te maken. Via ITV Online zijn die minder dan via de ontvanger. 

Ik loop tegen hetzelfde aan en dan met name: How I met your mother op Comedy Central. De laatste die ik kan terugkijken is die van 1 november 23:38. KPN moderator: ik zou graag een oplossing zien ipv dat je vragen stelt.

Reputatie 7
Badge +20

@Jantje van Leiden, ik heb navraag gedaan. Als ik reactie heb hoor je weer van mij. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb al een reactie mogen ontvangen:

How I met your mother is op Comedy Central niet terug te kijken.

Comedy Central geeft deze restrictie mee. Opnemen is natuurlijk wel mogelijk mocht je het opnemen pakket hebben. 

Dank je wel Bart. Dan is er blijkbaar iets veranderd omdat ik eerder wel afleveringen van How I met your mother op Comedy Central terug kon kijken. Kun jij bevestigen dat het terugkijkbeleid van CC voor wat betreft HIMYM recentelijk is veranderd?

Reputatie 7
Badge +20

Durf ik zo niet te zeggen. Zoals ik het vanuit de techniek begrepen heb zou dat niet zo mogen zijn. Maar kan zijn dat er wat tussendoor is geglipt. Want het zou niet terug te kijken mogen zijn. Dat is vanuit Comedy Central bepaald. 

Dank je wel voor je reactie Bart. Waarschijnlijk heb ik mazzel gehad de afgelopen tijd.

Toch wel apart. Bij Ziggo kunnen ze wel teruggekeken worden ( bron ziggogo.tv inclusief terugkijkpijltjes).

Overigens is de serie bij streamingdienst Disney+ beschikbaar.

Nou Bart Z, nu kan ik de afleveringen vanaf gister weer terugkijken. Wat is hier aan de hand?

Je zou bijna denken dat ze DIT al aan het uitrollen zijn, @Jantje van Leiden .